Wat doet een Analyste SEO?
SEO-analisten bieden inzicht en expertise op het gebied van tactieken en strategieën voor de zoekmachineoptimalisatie (SEO). Meestal maken ze onderdeel uit van de marketingafdeling en werken ze nauw samen met marketingstrategen en content-specialisten om marketingcampagnes te ontwikkelen die de doelgroep zullen bereiken en aanspreken. Ze verzamelen SEO-gegevens zoals kwalitatieve trefwoorden en gebruiken die informatie vervolgens om advies te geven betreffende inhouds- en plaatsingskwesties om maximale zichtbaarheid te garanderen. Sommigen van hen bouwen, implementeren en overzien SEO- en analytische trackingssystemen en -databases. Ze creëren rapporten waarin ze prestatiemetingen en andere belangrijke analyses samenvatten.
SEO-analisten beschikken over het algemeen over een bachelordiploma op het gebied van marketing of SEO en hebben verregaande ervaring met het compileren en analyseren van SEO-data. Bekwaamheid met data-analyseprogramma's en -tools is een pre.
Salarissen voor een Analyste SEO
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad voor een Analyste SEO
Lees hoe u Analyste SEO kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Sollicitatiegesprekken voor Analyste SEO
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Analyste SEO
- marketing coördinator (M/V/X)
- account executive (M/V/X)