Wat doet een Community Relations Manager?
Community relations managers onderhouden positieve relaties met leden van de gemeenschap, non-profitorganisaties en collega's om een gunstig werkklimaat in een bedrijf of organisatie te cultiveren. Ze ontwikkelen strategieën die zijn bedoeld om een positieve bijdrage te leveren aan een lokaal gebied en tegelijkertijd het bewustzijn te vergroten voor de diensten die door hun bedrijf worden aangeboden. Ze zijn actief in veel sectoren, zoals non-profitorganisaties, de gezondheidszorg en de overheid, en fungeren als een kritisch aanspreekpunt voor individuele bewoners, bedrijfsleiders of klanten in een lokaal gebied.
Community relations managers brainstormen over, plannen en beheren activiteiten om de organisatie te helpen haar PR-doelen te bereiken en evenementen of programma's uit te voeren die nauw aansluiten bij de bedrijfsstrategie. Ze ondersteunen bedrijfsdoelen door de gemeenschap bewust te maken van beschikbare artikelen of diensten en hoe hiertoe toegang te verkrijgen. Ze ontwikkelen sterke relaties met sectoren, gemeenschappen en media om ervoor te zorgen dat de organisatie significante resultaten boekt en een positief imago behoudt of het bereik van initiatieven en programma's vergroot. Community relations managers dienen minimaal in het bezit te zijn van een bachelordiploma in public relations, gemeenschapsorganisatie of aanverwante gebieden en één tot vijf jaar relevante ervaring te bezitten.
Salarissen voor een Community Relations Manager
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: Community Relations Manager worden
Lees hoe u Community Relations Manager kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Sollicitatiegesprekken voor Community Relations Manager
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Community Relations Manager
- manager personeelszaken (M/V/X)
- hr consultant (M/V/X)
- hr medewerker (M/V/X)