Wat doet een File Clerk?
Archiefmedewerkers voeren een reeks taken uit die verband houden met het archiveren en organiseren van archieven, gegevens en andere informatie. Dit materiaal kan zowel gedrukte exemplaren van fysieke documenten als elektronisch materiaal omvatten. Ze scannen papieren documenten en voeren ze in elektronische databases en archiefsystemen in. Ze zorgen ervoor dat alle records goed georganiseerd en gecategoriseerd zijn in een gestructureerd systeem, waardoor ze gemakkelijk te beheren en snel toegankelijk zijn. Ze kunnen archiveringssystemen en programma's voor het beheer van elektronische archieven implementeren, en ze helpen ook andere afdelingen of personeelsleden bij het vinden en opvragen van archieven.
Archiefmedewerkers hebben minimaal een middelbareschooldiploma, maar hebben regelmatig een opleiding gevolgd aan een business school of vergelijkbare instelling. Ze hebben vaak een achtergrond in administratieve ondersteuning. Deze rollen vereisen uitstekende typevaardigheden en vaardigheid met gangbare kantoorsoftwareprogramma's.
Salarissen voor File Clerk in de buurt van Nederland
Er zijn geen actuele rapporten over salarissen voor een File Clerk. U kunt extra functies toevoegen aan uw vacaturevoorkeuren om gerelateerde salarisinformatie te bekijken.
Loopbaanpad: File Clerk worden
Lees hoe u File Clerk kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Sollicitatiegesprekken voor File Clerk
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie File Clerk
- officecoördinator (M/V/X)
- administratief medewerker (M/V/X)
- office manager (M/V/X)