Wat doet een HR Coordinator?

HR-coördinatoren voeren binnen hun organisatie administratieve taken uit voor de HR-afdeling door het management te helpen bij de werving en selectie. Ze houden de personeelsadministratie bij, helpen met de salarisverwerking en verlenen administratieve ondersteuning aan alle medewerkers. Ze helpen bij het wervingsproces door potentiële kandidaten te signaleren, referentiechecks uit te voeren en arbeidscontracten af te sluiten.

Personeelscoördinatoren assisteren hun teams met procedures omtrent prestatiemanagement, plannen vergaderingen, sollicitatiegesprekken en HR-evenementen en houden de agenda's van de supervisors bij. Ze coördineren trainingen en seminars en voeren oriëntaties uit terwijl ze nieuwe personeelsdossiers bijwerken en rapporten over de activiteiten van de algemene personeelsafdeling opstellen en indienen. Ze helpen bij de salarisadministratie en andere projecten en blijven op de hoogte van de nieuwste trends en optimate praktijken op het gebied van human resources. Personeelscoördinatoren hebben een bachelordiploma in human resources of aanverwante vakgebieden nodig en twee jaar ervaring als personeelscoördinator.

Werk/privé-balans
3,8 ★
Salarisbereik--
Carrièremogelijkheden
3,8 ★
Gem. ervaring2-4 jaar

Salarissen voor een HR Coordinator

Gemiddeld basissalaris

€ 3.000 /maand
Hetzelfde als het landelijke gemiddelde
Exclusief compensatie in contanten
Meer analyses bekijken
€ 2K
Gemiddeld: € 3K
€ 4K
Meer analyses bekijken
Door Glassdoor geschat salaris

Loopbaanpad: HR Coordinator worden

Lees hoe u HR Coordinator kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.

hr-coördinator (M/V/X)
€ 46.234 per jaar
senior hr-coördinator (M/V/X)
€ 52.978 per jaar
HR Coordinator

Verdeling van het aantal jaren aan ervaring

0 - 1
43%
2 - 4
49%
5 - 7
2%
8+
6%
Exclusief jaren doorgebracht in opleiding en/of training

Sollicitatiegesprekken voor HR Coordinator

Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie HR Coordinator

Als u werkt als HR Coordinator, zijn Microsoft Office Suite, Aandacht voor detail en Timemanagement de meest voorkomende vaardigheden die u nodig heeft om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.

Beroepen die het meest lijken op dat van HR Coordinator, zijn:
  • manager personeelszaken (M/V/X)
  • hr consultant (M/V/X)
  • hr medewerker (M/V/X)

Gerelateerde loopbanen

manager personeelszaken (M/V/X)
€ 72.435
33% overlap van vaardigheden
hr consultant (M/V/X)
€ 63.140
33% overlap van vaardigheden
hr medewerker (M/V/X)
€ 50.000
67% overlap van vaardigheden

Vacatures voor HR Coordinator