Wat doet een HR Generalist?
HR-coördinatoren voeren binnen hun organisatie administratieve taken uit voor de HR-afdeling door het management te helpen bij de werving en selectie. Ze houden de personeelsadministratie bij, helpen met de salarisverwerking en verlenen administratieve ondersteuning aan alle medewerkers. Ze helpen bij het wervingsproces door potentiële kandidaten te signaleren, referentiechecks uit te voeren en arbeidscontracten af te sluiten.
Personeelscoördinatoren assisteren hun teams met procedures omtrent prestatiemanagement, plannen vergaderingen, sollicitatiegesprekken en HR-evenementen en houden de agenda's van de supervisors bij. Ze coördineren trainingen en seminars en voeren oriëntaties uit terwijl ze nieuwe personeelsdossiers bijwerken en rapporten over de activiteiten van de algemene personeelsafdeling opstellen en indienen. Ze helpen bij de salarisadministratie en andere projecten en blijven op de hoogte van de nieuwste trends en optimate praktijken op het gebied van human resources. Personeelscoördinatoren hebben een bachelordiploma in human resources of aanverwante vakgebieden nodig en twee jaar ervaring als personeelscoördinator.
Salarissen voor een HR Generalist
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: HR Generalist worden
Lees hoe u HR Generalist kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor HR Generalist
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie HR Generalist
Als u werkt als HR Generalist, zijn Microsoft Office Suite, Aandacht voor detail en Tijd management de meest voorkomende vaardigheden die u nodig heeft om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.
- manager personeelszaken (M/V/X)
- hr consultant (M/V/X)
- hr medewerker (M/V/X)