Wat doet een Inbound Call Center Agent?
Een callcentermedewerker is deel van een groot team dat verantwoordelijk is voor het telefoneren in een callcenter. Callcenters kunnen verschillende specialiteiten hebben. Klantenservice, technische ondersteuning, verkoop, en politieke callcenters zijn enkele van de meest populaire. Als callcentermedewerker bent u verantwoordelijk voor het beantwoorden of maken van telefoonoproepen van of naar klanten. Wanneer u een klant aan de lijn hebt, heeft u de taak hen te assisteren met informatie, diensten, of probleemoplossing.
Er zijn geen opleidingseisen om een callcentermedewerker te worden. Aangezien het werk aan de telefoon betreft, zijn uitstekende verbale communicatieve vaardigheden noodzakelijk voor deze positie. Hoewel sommige mensen op afstand kunnen werken, en dat ook doen, werken de meeste medewerkers in grote callcenters waar zij gedurende lange tijd in een luidruchtige omgeving moeten zitten en werken. Kandidaten moeten het vermogen hebben gefocust en aan het werk te blijven.
- Melden bij SOS (begin van dienst) bijeenkomst voor bespreking prestaties
- Bedrijfsapparatuur gebruiken om oproepen mogelijk te maken
- Op een vriendelijke en beleefde manier met alle klanten omgaan
- Alle aansporingen van het oproepmanagementsysteem opvolgen om passende klantenservice te verlenen
- Alle problemen behandelen volgens de beste methoden
- Waar noodzakelijk hogere leidinggevenden erbij betrekken
- Alle aansporingen en scripts tot op de letter volgen, zonder afwijkingen
- Alle gedragsregels begrijpen en volgen
- 3+ jaar ervaring in een klantenservicerol
- Basisbegrip van basis Windows systemen
- Uitstekende verbale communicatieve vaardigheden
- Sterk leesbegrip
- Snelle internetverbinding (bij werk op afstand)
- Betrouwbaar vervoer naar en van het callcenter
- Het vermogen gefocust te blijven en afleidingen van buitenaf te negeren
- Vermogen lange periodes te zitten
- Bereidheid zich te onderwerpen aan willekeurige drugstests
Salarissen voor Inbound Call Center Agent in de buurt van Nederland
Er zijn geen actuele rapporten over salarissen voor een Inbound Call Center Agent. U kunt extra functies toevoegen aan uw vacaturevoorkeuren om gerelateerde salarisinformatie te bekijken.
Loopbaanpad: Inbound Call Center Agent worden
Lees hoe u Inbound Call Center Agent kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor Inbound Call Center Agent
Veelgestelde vragen over de functie en verantwoordelijkheden van callcentermedewerkers (m/v/x)
Een callcentermedewerker beantwoordt telefonisch vragen van klanten of verkoopt producten en diensten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen inbound en outbound callcentermedewerkers. Een inbound callcentermedewerker wordt door klanten gebeld en beantwoordt veelal vragen of handelt klachten af. Outbound callcentermedewerkers bellen juist klanten en richten zich vooral op het verkopen van producten.
Voor mensen die communicatief sterk zijn en flexibel willen werken, kan het een goede keuze zijn om als callcentermedewerker te werken. Callcentermedewerkers zijn bij sommige bedrijven 24 uur per dag nodig. Hierdoor kunnen ze vaak schuiven met hun diensten. Digitalisering zorgt er wel voor dat er tegenwoordig minder werk is, maar er blijft altijd vraag naar communicatief sterke callcentermedewerkers.
Het werk van een callcentermedewerker kan belonend, maar ook uitdagend zijn. Een van de moeilijkste aspecten van deze baan is dat een callcentermedewerker binnen een bepaalde tijd klachten moet afhandelen. Het is daarom belangrijk dat callcentermedewerkers oplossingsgericht denken en handelen. Ook is het noodzakelijk dat ze een commerciële instelling hebben.