Wat doet een Key Account Coordinator?
Strategisch accountmanagers fungeren als de link tussen organisaties en hun klanten. Ze breiden het klantenbestand uit, onderhouden positieve relaties met bestaande klanten, houden toezicht op toegewezen quota en zorgen voor klanttevredenheid. Ze beheren ook cruciale accountportfolio's en werken eraan om gestelde accountdoelstellingen te behalen. Ze bouwen aan krachtige langetermijnrelaties met klanten en communiceren regelmatig met belangrijke klanten, waarbij ze ingaan op hun specifieke verzoeken. Ze bieden mogelijke oplossingen en innovatieve ideeën die snel en efficiënt inspelen op de behoeftes van de klant en behandelen klachten en problemen.
Strategisch accountmanagers vormen tevens de schakel tussen belangrijke klanten en interne teams en identificeren en benaderen nieuwe potentiële strategische klanten. Strategisch accountmanagers monitoren de verkoopprestatiecijfers en stellen maandelijkse, driemaandelijkse en jaarlijkse rapporten en prognoses op. Ze verzekeren klanttevredenheid en identificeren nieuwe kansen om een toename in resultaten te bewerkstelligen en hebben een bachelordiploma in sales, bedrijfsadministratie of gerelateerde vakgebieden nodig.
Salarissen voor een Key Account Coordinator
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: Key Account Coordinator worden
Lees hoe u Key Account Coordinator kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Sollicitatiegesprekken voor Key Account Coordinator
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Key Account Coordinator
- accountmanager (M/V/X)