Wat doet een Medewerker crediteuren?
Medewerker crediteuren zijn verantwoordelijk voor het beheren en bijhouden van financiële gegevens, met een bijzondere nadruk op het verwerken van facturen en andere rekeningen. Ze controleren en stemmen facturen af, verkrijgen de nodige goedkeuringen en starten de betaling. Ze gebruiken een verscheidenheid aan AP-softwareprogramma's en andere elektronische hulpmiddelen om een snelle en efficiënte verwerking mogelijk te maken en een nauwkeurige administratie te garanderen. Ze stellen samenvattingen van het jaareinde, verklaringen en belastingformulieren op, zoals 1099s. Ze voeren een scala aan algemene boekhoudkundige en boekhoudkundige taken uit.
Medewerker crediteuren hebben doorgaans ten minste een middelbareschooldiploma, hoewel aanvullende training of opleiding nuttig is. Ze hebben doorgaans een achtergrond in boekhoudkundige of administratieve ondersteuning, en hebben idealiter ervaring in functies met betrekking tot het verwerken van facturen. Vaardigheid met kantoorsoftwareprogramma's zoals Excel wordt over het algemeen verwacht.
Loopbaanpad: Medewerker crediteuren worden
Lees hoe u Medewerker crediteuren kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor Medewerker crediteuren
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Medewerker crediteuren
Als u werkt als Medewerker crediteuren, zijn Microsoft Office Suite, Aandacht voor detail, Spreadsheets, Microsoft EXCEL en Grootboek de meest voorkomende vaardigheden die u nodig heeft om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.
- accountant (M/V/X)
- accounting manager (M/V/X)