Wat doet een Senior Marketing Coordinator?
Marketingcoördinatoren assisteren de marketingafdeling bij hun initiatieven en programma's. Hun verantwoordelijkheden kunnen sterk variëren, afhankelijk van het bedrijf. Taken kunnen het volgende inhouden: het coördineren van marketing- en community-evenementen, het assisteren bij de ontwikkeling, uitvoering en monitoring van e-mail-, digitale, sociale media- en contentmarketingcampagnes, het creëren van originele content en het uitvoeren van marktonderzoek.
De meeste marketingcoördinatoren hebben een bachelordiploma in marketing, reclame, bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied. Creativiteit is een van de belangrijkste vaardigheden voor marketingcoördinatoren en een typische marketingcoördinator heeft ook uitstekende projectmanagement- en communicatieve vaardigheden.
- De initiatieven ondersteunen van de marketingafdeling bij het plannen, uitvoeren en volgen van marketingprogramma's zoals e-mail-, event-, social media- of contentmarketing
- Onafhankelijk marketing- en community-evenementen coördineren, inclusief toezicht houden op de logistiek, registraties beheren, coördineren met leveranciers, reisschema's maken en marketingmateriaal bestellen
- E-mailmarketingcampagnes voor producten, evenementen of content coördineren, inclusief kopiëren, plannen, testen en databasemanagement
- Creëren, proeflezen en bewerken van teksten voor verschillende marketingkanalen, waardoor een consistente stem wordt gegarandeerd
- Assisteren bij het ontwikkelen en managen van content en marketingprogramma's voor sociale media, waaronder blogs en public relations
- Campagneprestaties op een doorlopende basis evalueren en controleren door het analyseren van belangrijke statistieken en het maken van uitgebreide rapporten
- Relaties beheren met externe leveranciers om ervoor te zorgen dat marketingprogramma's van hoge kwaliteit zijn en tijdig worden uitgevoerd en om het concurrentievermogen te waarborgen
- Marktonderzoek uitvoeren en trends identificeren
- Bachelordiploma in de bedrijfskunde, marketing, communicatie of een gerelateerd vakgebied
- 1-3 jaar ervaring in marketing
- Moet beschikken over sterke organisatorische en projectmanagementvaardigheden, evenals aandacht voor detail
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, evenals uitstekende copywriting- en proefleesvaardigheden
- Een gedegen kennis van verschillende marketingplatforms, kanalen en best practices, waaronder sociale, digitale en e-mailmarketing
- Moet intrinsiek gemotiveerd zijn en zelfstandig projecten vooruit kunnen helpen, taken kunnen priotiseren en deadlines kunnen halen
- Moet beschikken over sterke analytische vaardigheden om statistieken te analyseren en rapporten te maken
- Moet een hoog niveau van creativiteit hebben
- Af en toe reizen kan noodzakelijk zijn
Salarissen voor een Senior Marketing Coordinator
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: Senior Marketing Coordinator worden
Lees hoe u Senior Marketing Coordinator kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor Senior Marketing Coordinator
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Senior Marketing Coordinator
Als u werkt als Senior Marketing Coordinator, zijn Bewerking, Adobe InDesign en Microsoft PowerPoint de meest voorkomende vaardigheden die u nodig heeft om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.
- marketing (M/V/X)