Werken bij Bol.com | Glassdoor.nl

Overzicht Bol.com

Werkt u hier? Gratis werkgeversaccount aanvragen
Utrecht
1001 tot 5000 werknemers
1999
Privébedrijf
Warenhuizen, kleding- en schoenenzaken
Onbekend / Niet van toepassing
Onbekend
Ons doel is om het onbetwiste #1 winkelplatform te zijn, voor iedereen die wil kopen of verkopen in Nederland en België.

In 1999 opende bol.com haar virtuele deuren en we zijn sindsdien flink gegroeid. Niet alleen in ons assortiment, klanten en ... Meer lezen

Missie: Alle meer dan 1.200 collega's staan elke dag voor elkaar klaar, inspireren elkaar en dagen elkaar uit. Wij zijn intrinsiek gemotiveerd om het dagelijks leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken.

Om dit te realiseren werken we ... Meer lezen

Reviews voor Bol.com

4,1
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
(geen afbeelding)
Huub Vermeulen
1 beoordeling
  • Nuttig (1)

    "Leuk bedrijf, maar wordt te groot"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Business analist in Utrecht
    Voormalige werknemer - Business analist in Utrecht
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Bol.com (Langer dan 5 jaar)

    Pluspunten

    - Veel jonge mensen met veel energie en can-do mentaliteit.
    - Innovatief, altijd bezig met nieuwe functionaliteiten of ideeën om de webshop beter te maken en tevredenheid van klanten te verhogen.
    - Veel focus op fun. Elke vrijdag een borrel, 2x bedrijfsfeesten per jaar, en gedurende het hele jaar vaak ook nog ludieke acties.

    Minpunten

    Het bedrijf is erg groot geworden in de 6 jaar die ik hier heb gewerkt. Wat is veranderd in negatieve zin:
    - Veel (nieuwe) collega's die allemaal in de spotlight willen staan en iets te zeggen willen hebben (vertraagd). Veel meer bureaucratie.
    - Veel doorloop van (vooral) startersfuncties. Hierdoor ging veel tijd verloren aan het opleiden (kennisdeling) van nieuwe mensen.
    - Weinig doorgroeimogelijkheden, voor naarmate je doorgroeit naar meer senior functies. In het begin kan je nog leuke stappen maken, maar op een gegeven moment loop je vast en zijn de senior functies nog maar weggelegd voor een select groepje collega's. Waar ik ook van baalde was dat veel Senior functies extern werden ingevuld terwijl er veel collega's (met veel ervaring en kennis) stonden te popelen om door te groeien.

    Ondanks dat ik een hele leuke tijd heb gehad bij bol.com is dit vooral gebaseerd op de eerste jaren. Naarmate ik er langer zat en het bedrijf steeds groter werd ging mijn tevredenheid wel snel omlaag. Ik zag, en zie, dat er veel oud gedienden vertrekken om gelijkwaardige redenen en dat is erg zonde.

    Advies aan management

    Pas op dat oudgedienden niet massaal vertrekken omdat er geen of te weinig doorgroeimogelijkheden zijn. Je verliest hierdoor veel ervaring en kennis wat lang duurt om weer op te bouwen.

Alle 78 reviews weergeven

Sollicitatiegesprekken van Bol.com

Ervaring

Ervaring
82%
0%
18%

Sollicitatiegesprek gekregen via

Sollicitatiegesprek gekregen via
46%
36%
9%
9

Moeilijkheid

3,0
Gemiddeld

Moeilijkheid

Moeilijk
Gemiddeld
Gemakkelijk
  1. Nuttig (4)  

    Sollicitatiegesprek voor de functie Software Engineer

    Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht
    Afgewezen aanbod
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

    Sollicitatie

    Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in januari 2016.

    Sollicitatiegesprek

    Ik werd benaderd door een recruiter van Bol. Met hem heb ik twee prettige telefoongesprekken gehad. Daarna had ik een gesprek met een manager en een technisch architect, wat ook prettig was. Er werd benadrukt dat dit een 'informeel' gesprek was en niet echt telde als eerste gesprek. Er zouden nog een technische test, tweede (eigenlijk dus eerste) gesprek, assessment en eventueel derde gesprek volgen.

    Ik had aangegeven erg weinig tijd te hebben voor een uitgebreide uitwerking van de technische test, daarvan werd meerdere keren gezegd dat het allemaal geen probleem was. Tijdens het tweede gesprek bleek dat dit toch wel echt een probleem was, ze zeiden letterlijk 'normaal zien we mensen die een week lang dag en nacht doorwerken aan deze opdracht'. Ze gingen ook erg lang in op waarom ik voor Play had gekozen en niet een ander framework, wat me voor zo'n kleine applicatie niet zo relevant leek, maar ok. In de rest van het gesprek werden veel opmerkingen gemaakt van het soort 'ik vraag natuurlijk door naar dit onderwerp omdat ik iets specifieks wil horen.' Alsof het geen discussie van voor- en nadelen was, maar het enige dat telde was of ik uit mezelf ook hetzelfde vond als de senior developer.

    Vervolgens belde de recruiter met een inschalingsvoorstel dat ver onder mijn huidige functie zat, terwijl ik had verwacht dat er nog een assessment en eventueel gesprek zouden zijn. Ik heb het voorstel afgewezen. Aan de procedure als geheel heb ik een vervelend gevoel overgehouden, hoewel het contact met de recruiter en de teamleiders met wie ik sprak heel goed was.

    Sollicitatievragen

Alle 17 sollicitatiegesprekken weergeven

Bol.com Awards en onderscheidingen

  • Best Recruitment Website, Digitaal Werven, 2014
  • Sterkste Retailmerk(Retailmerk), Retail Merkenonderzoek, 2015
Meer weergeven

Heeft u gewerkt bij Bol.com? Deel uw ervaringen

Bol.com
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
 
Klik om te beoordelen
of