Werken bij Capgemini | Glassdoor.nl

Glassdoor maakt gebruik van cookies om uw ervaring op de site te verbeteren. Doorgaan houdt in dat u akkoord gaat met het gebruik van onze cookies. OK | Meer info

Overzicht Capgemini

Parijs (Frankrijk)
10000+ werknemers
1967
Privébedrijf
Informatietechnologie
€ 5 - € 10 miljard (EUR) per jaar
Capgemini is een van 's werelds grootste leveranciers van consulting-, technologie- outsourcing- en local professional services. Capgemini Group is met meer dan 180.000 medewerkers actief in meer dan 40 landen. We helpen onze klanten met transformaties om hun ... Meer lezen

Missie: Met onze klanten maken en leveren wij zakelijke en technologische oplossingen welke passen bij hun behoeften en de gewenste resultaten leveren. Wij stellen organisaties in staat om te transformeren en de prestaties te verbeteren. Wij streven ernaar om hen in staat te stellen om ... Meer lezen

Bedrijfsupdates

  • Op 8 juni aanstaande organiseren we weer een Capgemini XperienceDay voor Young Professionals (0-2 jaar werkervaring). Kom je ook een kijkje nemen? http://glassdoor.com/slink.htm?key=vQBGJ

    Recruitment Events

    Welkom bij de carrière-site van Capgemini. Wil je kennis maken met Capgemini en onze consultants? Schrijf je dan via een van de onderstaande

  • Neem een kijkje in de wereld van cyber security: kom naar de Big Talent Day van Capgemini op 13 mei! http://glassdoor.com/slink.htm?key=vQ9T0

    Big Talent Day | Event

    yourself a tech pioneer? Jij behoort tot een van de tech pioneers in ons vakgebied, dus kom naar onze Big Talent Day: dé career bootcamp van Capgemini op 13 mei. Een dag vol inspirerende keynotes, waanzinnige workshops en talent boosters. Want.... Wanneer heb je voor het laatst geïnvesteerd in jouw eigen ontwikkeling?

Alles weergeven Alles weergeven

Capgemini Video

Aangeleverd door werkgever [?]

Laden...

Capgemini – Waarom bij ons werken?


Capgemini is een van 's werelds grootste leveranciers van consulting-, technologie- outsourcing- en local professional services. Capgemini Group is met meer dan 180.000 medewerkers actief in meer dan 40 landen. We helpen onze klanten met transformaties om hun resultaten en concurrentievermogen te verbeteren, en leveren we een reeks geïntegreerde services die zijn gebaseerd op zeer geavanceerde technologie en diepgaande domeinkennis. Daarnaast is Capgemini een wereldwijde organisatie waar je jezelf volledig kunt ontplooien. Kom jij het verschil maken bij Capgemini?

 

Tien redenen om bij Capgemini te gaan werken!


Denk je erover om bij ons te komen werken? Dat is een uitstekend idee! En wel om deze tien redenen:

10. Jouw waarden zijn ook onze waarden

Wij laten ons leiden door zeven kernwaarden: eerlijkheid, durf, vertrouwen, vrijheid, teamgeest, bescheidenheid en plezier. Wie zich in deze waarden kan vinden, zal zich bij ons zeker op het gemak voelen. 

 9. Mensen staan voorop

Op basis van ons People Charter bevorderen we vrije uitwisseling van ideeën, respect voor verschillen en een prettige werksfeer voor iedereen.

 8. Blijven leren

Aan de Capgemini University kun je jezelf verder ontwikkelen via klassikale of virtuele cursussen, modules voor e-learning en online multimediaresources.

 7. Vrijheid om te groeien

In de loop van je carrière kan je perspectief veranderen. Tijd voor een nieuwe focus? Zin in een andere richting? Wij staan altijd klaar om je te helpen.

 6. Inspiratie door collega's

Dankzij onze culturele diversiteit kun je altijd inspiratie opdoen bij de mensen in je omgeving.

 5. Geen sleur

Bij ons zijn afwisseling en nieuwe uitdagingen schering en inslag. Van het werk dat je doet tot de mensen die je ontmoet en de plaatsen die je bezoekt: ‘saai’ is het nooit!

 4. De juiste balans

Je bent uiteindelijk ook maar een mens. Net als wij. Daarom proberen we te zorgen dat onze medewerkers een gezonde, prettige balans tussen werk en privé kunnen handhaven.

 3. Steun bij loopbaanontwikkeling

Wij blijven altijd doorgroeien en jij hopelijk ook. Via de Capgemini University geven we een hoge prioriteit aan de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers.

 2. Veel gelegenheid om te reizen

We hebben 300 vestigingen in 40 landen over de hele wereld. Je krijgt volop gelegenheid om verschillende locaties te bezoeken of in het buitenland te werken.

 1. Direct aan de slag

Net afgestudeerd of een ervaren professional? Bij ons kun je vanaf de allereerste dag aan de slag met serieuze, uitdagende projecten.


Benieuwd naar werken bij Capgemini? Geef je dan op voor de Xperience Day!


Onze zeven kernwaarden

Al vanaf de oprichting van Capgemini vormen zeven gemeenschappelijke waarden de basis voor ons handelen. Deze waarden zijn (samen met wettelijke voorschriften) van invloed op de manier waarop we voorzien in de behoeften van onze klanten en de manier waarop we ethisch verantwoord gedrag bevorderen binnen Capgemini en bij onze samenwerking met anderen.

De zeven waarden zijn:

Eerlijkheid

Het gaat bij eerlijkheid in eerste instantie om het afwijzen van oneerlijke handelwijzen met het doel een bepaalde opdracht of een voordeel te behalen. Op basis van dit principe heeft Capgemini duidelijke regels opgesteld voor alle soorten provisies en geschenken.

Durf

Durf in de zin van ondernemersgeest en het verlangen om weloverwogen risico's te nemen. Durf moet altijd gepaard gaan met omzichtigheid en oplettendheid, om te voorkomen dat er roekeloze beslissingen worden genomen.

Vertrouwen

Vertrouwen impliceert de bereidheid medewerkers en teams eigen verantwoordelijkheden te geven en managers de kans te bieden de gevolgen van hun ideeën en beslissingen te ervaren. Vertrouwen betekent ook een open geest en echte transparantie in de informatiestroom. Vertrouwen is het hart van onze Collaborative Business Experience®.

Vrijheid

Dit begrip impliceert creativiteit, innovatie, een onafhankelijke geest en respect voor anderen met verschillende culturen en gewoonten. Deze uitgangspunten zijn essentieel voor een onderneming met medewerkers van honderd verschillende nationaliteiten die werkzaam zijn in veertig landen.

Teamgeest

Het vermogen om in goede én slechte tijden samen te werken met klanten, collega's en partners.

 

Bescheidenheid

In onze relaties met anderen en bij onze aanpak van problemen.


Plezier

Zonder plezier is het vrijwel onmogelijk om welke bedrijfsvisie dan ook te realiseren.

 


Ethische Code

We hebben een formele Ethische code opgesteld, waarin deze waarden worden verduidelijkt. Lees meer over de manier waarop onze traditionele waarden en werkwijzen tot uiting komen in maatschappelijk verantwoord ondernemerschap, de samenwerking met onze klanten en onze verhouding tot onze medewerkers.

Diversiteit is diep verankerd in onze bedrijfscultuur. Niet alleen omdat we in meer dan 40 landen aanwezig zijn en onze medewerkers alles bij elkaar ruim 100 talen spreken. Maar voor ons gaat diversiteit verder dan alleen nationaliteit en taal. Het omvat ook dimensies zoals etnische afkomst, leeftijd, geslacht, levensstijl en handicap.

We werken graag met getalenteerde medewerkers met uiteenlopende achtergronden en gezichtspunten. Dit verrijkt onze creatieve oplossingen en voegt waarde toe aan de activiteiten van onze klanten.


Werken aan talent

Met meer dan 180,000 collega's in meer dan 40 landen wereldwijd, zijn we trots op onze culturele diversiteit. Onze verschillende leiden onze innovatie en inspiratie, waardoor we diversiteit en betrokkenheid als een strategisch voordeel en een continue kans zien.

Als intelligente en creatieve werknemer ben je van grote waarde voor elke werkgever. Wij zijn er trots op dat we je tot ons team mogen rekenen en we willen graag een omgeving creëren waarin je je thuis en op je gemak voelt. Ons People Charter beschrijft onze beloften aan onze medewerkers overal ter wereld. Deze beloften hebben betrekking op:

  • Respect voor verschillen: we respecteren en verwelkomen dat je uniek bent. Dit principe komt ook nadrukkelijk tot uiting in onze programma's voor maatschappelijke verantwoordelijkheid en onze diversiteitsprogramma’s.
  • Rechtvaardig prestatiebeheer: we evalueren je prestaties aan de hand van wat je doet en hoe je dat doet.
  • Flexibele carrièremogelijkheden: we steunen je loopbaanontwikkeling en de flexibiliteit voor jou om jezelf te ontwikkelen in een groot aantal rollen via een duidelijk omschreven traject.
  • Leren en zelfontwikkeling: we voorzien je in de middelen welke je nodig hebt voor succes, inclusief Capgemini University e-learning en on-campus training modules.
  • Beloning en onderscheidingen: we erkennen mijlpalen en prestaties welke onze gedeelde waarden illustreren en uitstekende prestaties leveren.
  • Professioneel netwerken: we promoten ‘thought leadership’ en het delen van kennis met het team door middel van professionele communities en digitale communicatiekanalen.
  • Communicatie en medewerkerbetrokkenheid: we stimuleren het delen van kennis en ervaringen tussen collega’s onderling en het aangaan van de formele dialoog tussen medewerkers en management. Digitale platformen, zoals wereldwijde en regionale intranetten en ons intern social media platform, ondersteunen de meeste vormen van onze interne communicatie.
  • Gezondheid, veiligheid en welzijn: we bieden al onze medewerkers een gezonde en veilige werkomgeving, als ook programma’s welke een betere balans tussen werk en privé ondersteunen.

 

Corporate Responsibility & Sustainability

Bedrijven zoals Capgemini hebben een belangrijke rol te spelen bij het beschermen van natuurlijke bronnen en biodiversiteit en bij het bestrijden van milieuvervuiling en klimaatverandering. We streven naar een minimale milieu-belasting met betrekking tot energieverbruik, zakelijk reizen en afval.

De geschiedenis van Capgemini is gebouwd op sterke ethische waarden die onze huidige aanpak van Corporate Responsibility (CR) & Sustainability onderbouwen. De professionele ontwikkeling en het welzijn van onze mensen is een constante prioriteit. Ons zero tolerance beleid voor omkoping, corruptie en schending van de mensenrechten is absoluut sinds het bedrijf werd opgericht. En onze betrokkenheid om bij te dragen aan de gemeenschappen en de omgeving waarin we opereren.

Onze bijdrage aan de gemeenschap

Onze medewerkers bewijzen dagelijks dat alle mensen ertoe doen. Via lokale, nationale en mondiale initiatieven helpen we bij het creëren van kansen en bij het verbeteren van de levensstandaard van mensen overal ter wereld. Elk jaar brengen we tijdens de Group Community Week deze inspirerende initiatieven onder de aandacht en sporen we mensen aan tot een nog grotere betrokkenheid bij de gemeenschap.

Capgemini moedigt medewerkers op alle niveaus aan om zich actief in te zetten voor de gemeenschappen waarin ze wonen en werken. Voor een maximaal effect stemmen we onze betrokkenheid bij de samenleving af op onze bedrijfsactiviteiten en klantrelaties en richten we ons op voor de toekomst vereiste vaardigheden, onderwijs en participatie.

Maatschappelijke activiteiten

Wij zetten ons al vele jaren in voor de gemeenschap door middel van activiteiten zoals:

  • Inzamelingsacties
  • Gratis consultancy
  • Vrijwilligerswerk
  • Mentorbegeleiding
  • Financiële bijdragen

undefined

Onze milieu-impact

We werken voortdurend aan het verkleinen van de milieu-impact van onze eigen processen. Daarnaast werken we met onze klanten samen om hun projecten op duurzaamheidsgebied te ondersteunen.

Momenteel hebben we vooral aandacht voor de volgende belangrijke aspecten van onze milieu-impact:

Energieverbruik: We houden actief toezicht op het energieverbruik in onze kantoren en datacenters, zodat we verbeteringen in de energie-efficiëntie kunnen meten. Daarnaast verzorgen we trainingen in duurzaam management voor onze belangrijkste faciliteiten en beheerders.

Zakenreizen: Onze zakenreizen per auto, trein of vliegtuig leveren een bijdrage aan onze CO2-uitstoot. Hetzelfde geldt voor het verblijf in hotels. We stimuleren onze medewerkers om zo slim mogelijk te reizen en te werken. Zo maken we zo veel mogelijk gebruik van videoconferenties en instant messaging om het aantal reizen tussen onze kantoren te beperken. Daarnaast bevorderen we het gebruik van energiezuinige auto’s en bieden we onze medewerkers de faciliteiten om thuis of onderweg te werken.

Afvalverwerking: Al onze bedrijfsactiviteiten produceren afval. Hetzelfde geldt voor verbouwingen en herinrichtingen. We stellen recyclingfaciliteiten beschikbaar voor onze kantoren, we recyclen elektronische apparatuur en we volgen milieuvriendelijke afvalverwerkingsprocedures. Daarnaast werken we samen met gecertificeerde en erkende organisaties voor afvalbeheer.

 

Onze milieuprioriteiten

Onze prioriteiten op milieugebied zijn vastgelegd in onze Group Environmental Policy, welke wordt geïmplementeerd op alle Capgemini-locaties.
 
In België, Nederland, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, India, Zweden, Finland, Frankrijk, Brazilië en Spanje hebben we het ISO 14001-certificaat behaald. In andere landen werken we nog aan de certificering. In het Verenigd Koninkrijk hebben we als enige onderneming in onze bedrijfstak het EMAS-keurmerk gekregen voor onze milieubenadering.
 
Bovendien onderschrijft Capgemini de uitgangspunten van het Global Compact, het Caring for Climate-programma en de Women Empowerment Principles van de Verenigde Naties. Het Caring for Climate programma bevordert de milieuverantwoordelijkheid en de ontwikkeling en verspreiding van milieuvriendelijke technologieën.

Reviews voor Capgemini

3,0
Star Star Star Star Star
Beoordelingstrends Beoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Capgemini CEO and Director Paul Hermelin
Paul Hermelin
33 beoordelingen
  • "De werksfeer neemt sterk en snel af (infra BU)"

    Star Star Star Star Star
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Solution Architect in Utrecht
    Voormalige werknemer - Solution Architect in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Capgemini

    Pluspunten

    Uitdagende opdrachten
    Veel mogelijkheden op gebied van ontwikkeling/opleiding
    Internationaal werken
    Vrijheid
    Goede naam in de markt

    Minpunten

    Korte termijn focus
    Weinig klantfocus, teveel interne focus/politiek
    Salaris niet marktconform
    Teveel management overhead
    Kennis loopt weg en wordt niet vastgehouden

    Advies aan management

    Snij in overhead en focus op klanten

Alle 7.459 reviews weergeven

Sollicitatiegesprekken van Capgemini

Ervaring

Ervaring
57%
28%
14%

Sollicitatiegesprek gekregen via

Sollicitatiegesprek gekregen via
50%
28%
14%
7

Moeilijkheid

2,5
Gemiddeld

Moeilijkheid

Moeilijk
Gemiddeld
Gemakkelijk
  1.  

    Sollicitatiegesprek voor de functie Senior Consultant

    Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht
    Afgewezen aanbod
    Positieve ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

    Sollicitatie

    Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Capgemini (Utrecht) in maart 2017.

    Sollicitatiegesprek

    Sollicitatie ging vlot via de interne recruiter. Na een gesprek in persoon met verantwoordelijke manager werd snel geschakeld en een aanbod uitgebracht. Het detail en de behandeling van het aanbod vond ik uitstekend, lang niet alle bedrijven bieden een dergelijk duidelijk overzicht. Interne recruiter ook erg vriendelijk en behulpzaam!

    Sollicitatievragen

    Redenen voor afwijzen

    Beter, passende aanbieding elders.

Alle 2.189 sollicitatiegesprekken weergeven

Capgemini Awards en onderscheidingen

  • Top 25 Companies for Women Technologists by Anita Borg Institute in North America., ABI, 2017
  • World's Most Ethical Companies, Ethisphere Institute, 2016
  • North America Partner Excellence Award for Industry Services, SAP, 2016
  • 2016 SAP Pinnacle Award Finalist Quality Partner of the Year, SAP Pinnacle Awards, 2016
  • 2016 SAP Pinnacle Awards Finalist in Customers’ Choice – Sell, SAP Pinnacle Awards, 2016
Meer weergeven

Heeft u gewerkt bij Capgemini? Deel uw ervaringen

Capgemini
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
 
Klik om te beoordelen
of