Werken bij Johnson & Johnson | Glassdoor.nl

Overzicht Johnson & Johnson

New Brunswick, NJ (Verenigde Staten)
10000+ werknemers
1887
Beursgenoteerd bedrijf (JNJ)
Biotechnologie en farmacie
$ 10+ miljard (USD) per jaar
Openheid, creativiteit en de wil om de dingen te veranderen – drie kwaliteiten die kenmerkend zijn voor de werknemers van Johnson & Johnson Consumer Nederland. Door hun inzet zijn we een van de leidende bedrijven op gebied van welzijn- & ... Meer lezen

Johnson & Johnson – Waarom bij ons werken?


undefined

Restoring the joys of life

Restoring the joys of life, als resultaat van onze gezamenlijke activiteiten. Dát is waar we naar streven. Een inspirerende missie voor één van de grootste toeleveranciers van ziekenhuizen in de Benelux. Johnson & Johnson Medical werkt samen met ziekenhuizen en zorginstellingen aan het optimaliseren van de zorg vanuit haar core business: medische producten, instrumenten en services.

In alles wat we doen streven we naar hoogwaardige kwaliteit, professionaliteit en naar duurzame contacten met onze partners.

's Werelds meest omvangrijke healthcare fabrikant 

Met kantoren in Diegem (B) en Amersfoort voorziet Johnson & Johnson Medical het merendeel van de ziekenhuizen in de Benelux van producten en services van DePuy, Ethicon en Ethicon Endo-Surgery.

Johnson & Johnson Medical is onderdeel van Johnson & Johnson, ’s werelds meest omvangrijke en veelzijdige fabrikant van healthcare producten en leverancier van aanverwante diensten.

Ruim 100 jaar ervaring

Met ruim 100 jaar ervaring concentreert de ‘Johnson & Johnson family of companies’ zich op de medische, consumenten- en farmaceutische markt met een sterke focus op onderzoek gebaseerde en technologie gedreven producten. Tekenend voor het bedrijf zijn het decentraal management, de lange termijn visie en het werken volgens de ethische principes vervat in het Credo.

De werknemers van Johnson & Johnson werken samen met partners in de gezondheidszorg en bereiken met hun portfolio dagelijks miljarden mensen wereldwijd. En, zolang er mensen zijn van wie de gezondheid te wensen over laat blijven wij streven naar innovatie.


undefined

Het ontstaan van Johnson & Johnson

Het verhaal van Johnson & Johnson begint in 1876 met Sir Joseph Lister, een vooraanstaande engelse chirurg. In een tijd waarin het postoperatieve sterftecijfer bijna 90% besloeg, identificeerde hij door lucht verspreide ziektekiemen als belangrijke infectiebron van operatiekamers. 
Lister ontwikkelde een soort karbolzuur spray die de operatiekamer in een mist verhulde. Een complexe methode en niet afdoende, maar een vooruitgang ten opzichte van de vieze katoenen lappen die voorheen werden gebruikt.

Steriele chirurgische verbanden (1886)

Robert Wood Johnson (zie foto), een Amerikaanse ondernemer en industrialist, werd door Listers gedachtegoed geïnspireerd en dacht jaren na over een praktische toepassing van Listers idee. Zijn gedachten gingen uit naar kant-en-klare steriele chirurgische verbanden. Deze zouden verpakt en afgesloten moeten blijven tot gebruik, zodat ze niet besmet zouden kunnen raken.

Hij zocht samenwerking met zijn twee broers, James Wood and Edward Mead Johnson. Samen ontwikkelden zij steriele chirurgische verbanden. Het was in New Brunswick, New Jersey, USA,1886, en het bedrijf Johnson & Johnson was een feit.

Het decentralisatieprincipe

De internationale groei begon in 1919 met de oprichting van een filiaal in Canada, al snel gevolgd door het eerste filiaal in Europa in 1924. In 1934 zag de term Johnson & Johnson Family of Companies voor het eerst het daglicht en werd het decentralisatieprincipe geïntroduceerd, heden ten dagen nog steeds één van de core strategic principles van het bedrijf.


Meer dan 250 bedrijven in 57 landen

Tegenwoordig is Johnson & Johnson een familie van bedrijven bestaande uit meer dan 250 bedrijven in 57 landen. Naast de gedecentraliseerde management structuur zijn de andere drie strategische principes die de ruggengraat vormen van het bedrijf:

  • het vervullen van de behoeften in de gezondheidszorg voor zowel healthcare professionals als consumenten
  • het managen van de business op lange termijn en 
  • een cultuur die gestoeld is op waarden voortkomend uit het Credo

Hieronder een aantal voorbeelden van producten en ideeën die in de loop van de tijd een verschil hebben gemaakt in ons dagelijks leven en in de gezondheidszorg.



undefined

Johnson & Johnson Medical Benelux is de marketing en sales organisatie voor de verschillende bedrijfsonderdelen (de zgn. franchises) van Johnson & Johnson Medical: DePuy; Ethicon en Ethicon Endo Surgery, ieder met haar eigen business units.

Het beste resultaat voor de patiënt

Onze gezamenlijke activiteiten zijn gericht op het verkrijgen van het beste resultaat voor de patiënt. Continue support van hoog niveau gericht op het beste resultaat voor de patiënt en de zorgorganisatie, dát is wat we uiteindelijk nastreven.


Hoe we hier invulling aan geven?

Door te zorgen voor een contante aanvoer van nieuwe zorgproducten, oplossingen en services. Door onze innovatie puur research-based en technology driven te laten zijn. Door lange termijn partnerships na te streven en zorg te dragen voor Professionele Educatie voor specialisten en teams. Door te werken volgens de waarden die zijn beschreven in ons Credo. En door pure kwaliteit te leveren en mee te denken. 

undefined

De waarden die ons besluitvormingsproces sturen zijn beschreven in Ons Credo. Simpel gezegd, Ons Credo daagt ons uit om de behoeften en het welzijn van de mensen die we dienen voorop te stellen.

Eerlijk en respectvol

Robert Wood Johnson, de voormalige topman van 1932 tot 1963 en lid van de familie die het bedrijf oprichtte, stelde het Credo zelf op in 1943. Dit was vlak voor  Johnson & Johnson een  beursgenoteerde onderneming werd. Zijn uitgangspunt daarbij was dat Johnson & Johnson op een eerlijke en respectvolle manier diende om te gaan met haar klanten, medewerkers, de maatschappij en haar aandeelhouders. Dit was lang voordat ook maar iemand van de term  “corporate social responsibility” had gehoord.

Meer dan een moraal kompas

Het Credo is sinds die tijd het bindend element van alle medewerkers over de hele wereld. Het is een bedrijfsfilosofie die medewerkers in staat stelt de juiste beslissingen te nemen.
Ons Credo is meer dan een moraal kompas. Wij geloven dat het een recept voor business succes is. Het feit dat Johnson & Johnson één van de weinige bedrijven is die zich gedurende een eeuw staande heeft weten te houden is hier het levendige bewijs van.

Ons Credo

Wij geloven dat wij in de eerste plaats verantwoordelijk zijn 
jegens de artsen, verpleegkundigen en patiënten, jegens de moeders en vaders 
en jegens alle anderen die onze producten en diensten gebruiken. 
Alles wat wij doen om aan hun behoeften tegemoet te komen, 
moet van hoge kwaliteit zijn.
Wij moeten er voortdurend naar streven onze kosten te verminderen 
om redelijke prijzen te kunnen handhaven. 
Orders moeten snel en feilloos worden uitgevoerd. 
Onze leveranciers en distributeurs moeten de gelegenheid hebben
een redelijke winst te maken.

Wij zijn verantwoordelijk jegens onze medewerkers,
de mannen en vrouwen die over de hele wereld bij ons werken.
Iedereen moet als individu worden behandeld.
Wij moeten ze in hun waarde laten en hun verdiensten erkennen.
Zij moeten in hun werk een gevoel van zekerheid hebben.
De honorering moet goed en passend zijn
en de arbeidsomstandigheden moeten hygiënisch, ordelijk en veilig zijn.
Wij moeten onze werknemers in de gelegenheid stellen 
te voldoen aan hun gezinsverantwoordelijkheden.
Medewerkers moeten zich vrij voelen om suggesties en klachten kenbaar te maken.
Er moeten gelijke kansen zijn op werk, ontwikkeling en promotie
voor iedereen die daarvoor in aanmerking komt.
Wij moeten bekwame managers aanstellen, 
die rechtvaardig en ethisch dienen te handelen.

Wij zijn verantwoordelijk jegens de gemeenschappen 
waarin wij leven en werken, en jegens de hele wereldgemeenschap.
Wij moeten goede leden van deze gemeenschap zijn, 
welzijnsprojecten ondersteunen en ons rechtmatig deel aan belastingen betalen.
Wij moeten vooruitgang stimuleren in de maatschappij,
de gezondheidszorg en het onderwijs.
Wij moeten de eigendommen die wij mogen gebruiken, in goede staat houden
en het milieu met zijn natuurlijke rijkdommen beschermen.

Tot slot zijn wij verantwoordelijk jegens onze aandeelhouders.
Het bedrijf moet een gezonde winst maken.
Wij moeten experimenteren met nieuwe ideeën, aan onderzoek blijven doen, vernieuwende programma's ontwikkelen 
en de gevolgen van onze vergissingen dragen. 
Wij moeten investeren in nieuwe apparatuur en bedrijfsmiddelen
en nieuwe producten en diensten lanceren.
Er moeten reserves worden opgebouwd voor ongunstige tijden.
Als wij zo handelen, zullen onze aandeelhouders een eerlijk rendement realiseren.

undefined

Onze gezamenlijke activiteiten zijn gericht op het verkrijgen van het beste resultaat voor de patiënt. Restoring the joys of life is onze missie. Met onze producten en diensten een rol kunnen vervullen om iemand weer van het leven te kunnen laten genieten, dát is wat we doen.

Restoring the Joys of Life

Restoring the Joys of Life is een inspirerende missie. Om medewerkers te laten zien en beleven wat onze producten in het leven van de patiënt betekenen, is recent een interne fotocampagne gelanceerd. Hierop staan 
(ex-) patiënten geportretteerd die na een ingreep met onze producten weer in staat zijn hun favoriete sport uit te oefenen. Neem bijvoorbeeld Stefana...

Stefana; geeft spinningles in de sportschool

Portret StefanaJuni 2005 betekende een keerpunt in het leven van Stefana, een jonge vrouw met overgewicht. Het was hét moment dat ze besloot dat haar leven drastisch zou moeten veranderen. Niet meer in staat zijnde om van huis naar het station te lopen, het continue zweten, de pijn in haar gewrichten maakten haar duidelijk dat ze actie moest ondernemen.

Lees hele interview met Stefana



 

Reviews voor Johnson & Johnson

4,0
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Johnson & Johnson CEO Alex Gorsky
Alex Gorsky
1.603 beoordelingen
  • "Fijne werkgever"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Johnson & Johnson

    Pluspunten

    - flex werken mogelijk
    - internationaal georiënteerd
    - goed salaris
    - mogelijkheden voor medewerkers heel ruim

    Minpunten

    - cijfer georiënteerd
    - factor mens soms suboptimaal meegenomen

Alle 4.563 reviews weergeven

Foto's voor Johnson & Johnson

Johnson & Johnson-foto van: Johnson & Johnson (Photo thanks to Flickr user 360newslive , All rights reserved.)
Johnson & Johnson-foto van: Asia-Pacific Lab team
Johnson & Johnson-foto van: North America University team work session
Johnson & Johnson-foto van: We keep our promises
Johnson & Johnson-foto van: Health and Wellness
Johnson & Johnson-foto van: EMEA University Team
Alle foto's weergevenAlles weergeven

Sollicitatiegesprekken van Johnson & Johnson

Ervaring

Ervaring
67%
33%
0%

Sollicitatiegesprek gekregen via

Sollicitatiegesprek gekregen via
67%
33%

Moeilijkheid

3,3
Gemiddeld

Moeilijkheid

Moeilijk
Gemiddeld
Gemakkelijk
  1.  

    Sollicitatiegesprek voor de functie Associate Scientist

    Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Beerse (België)
    Geen aanbod
    Positieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

    Sollicitatie

    Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 8 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Johnson & Johnson (Beerse (België)) in maart 2017.

    Sollicitatiegesprek

    Online gesolliciteerd via de websitevan J&J. vervolgens werd ik uitgenodigd voor een video interview met HR (30 min) en hiring manager (30 min) en tenslotte volgde een interview op de site met verschillende managers en toekomstige collega's (halve dag).

    Sollicitatievragen

Alle 1.299 sollicitatiegesprekken weergeven

Johnson & Johnson Awards en onderscheidingen

  • 100 Best Global Brands, Interbrand, 2015
  • Canada's Top 100 Employers, Mediacorp Canada Inc., 2016
  • Top 100 InDemand Employers, LinkedIn, 2015
  • Top Places to Work, The Boston Globe, 2015
  • The 25 Happiest Companies to Work For, Forbes, 2015
Meer weergeven

Heeft u gewerkt bij Johnson & Johnson? Deel uw ervaringen

Johnson & Johnson
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
 
Klik om te beoordelen
of