Overzicht voor MessageBird

  • jobs.messagebird.com
  • Amsterdam, Nederland
  • 201 tot 500 werknemers
  • 2011
  • Privébedrijf
  • Telecommunicatieservices
  • 100-500 miljoen USD

ConcurrentenOnbekend

MessageBird powers communication between businesses and their customers — across any channel, always with the right context, and on every corner of the planet. If you’ve ever ordered takeaway, returned a package, contacted customer service or requested a login code, it’s almost ...

MessageBird Reviews

3.7
68%
Aanbevelen bij een kennis
5.0
Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

"Trots om onderdeel uit te maken van de reis"

Nov 14, 2019 - Anonieme werknemer
Aanbevolen
Positief vooruitzicht

Pluspunten

Ik zit nu al meer dan 3 jaar bij het bedrijf en ik ben misschien niet helemaal objectief maar ga mijn best doen. Als ik zie hoe het bedrijf gegroeid is de afgelopen jaren dan is dat fantastisch!

Minpunten

Na het lezen van verschillende reviews van anderen, zie ik dat veel mensen het hebben over een salaris dat niet voldoende is. Als je op zoek bent naar een baan om geld mee te verdienen, dan is dit

Advies aan management

Laat je niet voor de gek houden door verwende medewerkers die maar blijven vragen om meer. Houd de communicatie over visie en doel helder. Denk na over duidelijke groeipaden en hoe iedereen vooruit
Alle 95 reviews bekijken

Diversiteit en inclusie bij MessageBird

3.9
(34 reviews)

Foto's voor MessageBird

+ Foto toevoegen
MessageBird-foto van: MISSING VALUEMessageBird-foto van: MISSING VALUEMessageBird-foto van: MISSING VALUEMessageBird-foto van: MISSING VALUEMessageBird-foto van: MISSING VALUEMessageBird-foto van: MISSING VALUEMessageBird-foto van: MISSING VALUE

Sollicitatiegesprekken bij MessageBird

Ervaring
Positief34%
Negatief60%
Neutraal6%
Sollicitatiegesprek gekregen via
Online gesolliciteerd84%
Rekruteerder9%
Verwijzing werknemer2%
Moeilijkheid
2.9
Gemiddeld
MoeilijkGemiddeldMakkelijk

  1. Sollicitatiegesprek voor de functie Solution Engineer

    Anonieme werknemer in Amsterdam
    Geen aanbod
    Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek
    Sollicitatie

    Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij MessageBird (Amsterdam) in Jun 2021

    Sollicitatiegesprek

    The Process has 3-4 rounds, 1 with the Recruiter, 1 with colleague and then a presentation round with working project.

    Overall experience Pathetic, they do not value the time of the interviewing candidate. The assignment will take you almost 2-3 days to complete with a live working demo (Live Chat System).

    Alot of management is leaving the company as it seems there is a huge politics which I even noticed during the interviews. I have given 2 interviews in 2019 and then now in 2021 and they kept asking why are you applying again, --So weird, people apply in google multiple times and try again if they like it.... Anyways I had the same answer.

    They dont look for Skills and efforts. Time waste for 2-3 weeks
    Sollicitatiegesprek

    Part 1: An E-Commerce company (transacting approx $70 Million/Month with annual revenue of $800+ Million) attributes much of its business growth based on Internet-savvy consumers. Some of their current business processes: 1. Email-based platform for Tech Support, Package Tracking, Voucher/Coupon issues. 2. 2 Factor Authentication via SMS. 3. Voice calls fielded by call centre agents. 4. Feedback/Complaints systems via Website 5. Segmented marketing and customer relation databases Given MessageBird’s product portfolio, list the products that are applicable to each use case

    Vraag beantwoorden

Alle 50 sollicitatiegesprekken bekijken

Bedrijfsupdates

April 28, 2021
The news is out! We’ve just announced our intention to acquire SparkPost, the world’s leading email sending and deliverability platform. We couldn’t be more excited to build the future of communication together! Read all about the acquisition below.
Shared image - Welcome to the Nest, SparkPost!
Welcome to the Nest, SparkPost!
blog.messagebird.com
March 30, 2021
KEY NOT FOUND: company-updates.categories.company-news
It's a big day at MessageBird ... we have not one but TWO acquisitions to announce! Welcome to the team, 24sessions and Hull. 🎉 Amsterdam-based 24sessions is the leading video-first engagement platform that connects companies with customers via seamless mobile video interactions — embedded directly onto a business’ website. The deal brings video into MessageBird’s already extensive platform, and together we are set to provide our customers with the world's most comprehensive and powerful omnichannel offering. Atlanta-based Hull.io is a Customer Data Platform (CDP) that allows a single source of truth to be synchronized across workflows. The Hull team will join the MessageBird CDP team to create an in-depth analytics layer between its channel offering and the workflow solutions it provides. To both teams: welcome to our nest! We look forward to working together to build the future of communications.
Shared image

Awards en onderscheidingen voor MessageBird

Laat het ons weten wanneer een werkplek- of branche-erkenning ontbreekt

Loopbanen die populair zijn bij MessageBird-werkzoekenden

Senior Software Engineer
VacaturesSalarissenSollicitatiegesprekken
Business Development Director - EMEA
Internal Communications Manager
Director of Learning & Development
Senior Software Engineer (PHP)
Director of Customer Operations

Werkt u bij MessageBird? Deel uw ervaringen

MessageBird logo
of