Werken bij Unilever | Glassdoor.nl

Overzicht Unilever

Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
10000+ werknemers
1872
Beursgenoteerd bedrijf (ULVR:LN)
Fabricage consumentenproducten
€ 5 - € 10 miljard (EUR) per jaar
Unilever is een multinationale onderneming op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen. Unilever heeft een duale bedrijfsstructuur met haar hoofdkantoor op twee locaties: in Rotterdam en in Londen.
Met meer dan 400 merken gericht ... Meer lezen

Missie: Op een gegeven dag, twee miljard mensen gebruiken producten van Unilever om er goed uitzien, zich goed te voelen en meer uit het leven.
Innovatie is de sleutel tot onze vooruitgang.

Bedrijfsupdates

  • In his recent blog post, Unilever Chief Supply Chain Officer Marc Engel discusses how we are reducing our carbon footprint by 44% through initiatives like carbon pricing, which channel into our Clean Energy Fund. Read his article here:

    Leading the way towards a low carbon economy

    At Unilever, we have been working at decarbonising our own operations since 2008. We are very pleased with being named by the CDP as one of the companies best prepared for the effects of climate change.

  • "These are exceptional young leaders, finding solutions to some of the biggest challenges facing humanity and helping to make this a better world for all. Together they are an unstoppable force for good.” - Unilever CEO, Paul Polman.

    Find out more about our Young Entrepreneurs Awards winners for 2018 here:

    2018 Unilever Young Entrepreneurs Awards

    The Unilever Sustainable Living Young Entrepreneur Awards 2018

Alles weergevenAlles weergeven

Unilever – Waarom bij ons werken?


Kennismaking met Unilever

Iedere dag weer gebruiken twee miljard mensen producten van Unilever om er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen.

Partners voor het leven

Met meer dan 400 merken die zich richten op gezondheid en welzijn zijn wij als geen andere onderneming op zo veel verschillende manieren zo nauw betrokken bij het dagelijks leven van mensen.

Onze productenportefeuille varieert van uitgebalanceerde voedingsmiddelen tot verwen-ijs, betaalbare zeep, weldadige shampoos en producten voor de dagelijkse huishoudelijke verzorging. We produceren leidende wereldmerken als Lipton, Knorr, Dove, Axe, Hellmann’s en OMO, naast vertrouwde lokale merken als Andrélon, Blue Band en Conimex.

Verantwoord ondernemen

Sinds de oprichting van Lever Brothers door William Hesketh Lever in de jaren 1890 staan merken met een maatschappelijke missie al centraal binnen onze onderneming; tegenwoordig vormt maatschappelijk verantwoord ondernemen de basis van onze strategie.

In november 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan geïntroduceerd – een reeks doelstellingen die ons helpen bij het bereiken van ons uiteindelijke doel: de omvang van ons bedrijf verdubbelen en tegelijkertijd onze invloed op het milieu tot een minimum terugdringen.

Om duurzaamheid te verankeren in elke fase van de levenscyclus van onze producten, werken we samen met onze leveranciers aan de ondersteuning van verantwoorde landbouwmethoden. Ook leren we veel van ngo’s en andere organisaties, want we realiseren ons dat we geen werkelijk duurzame onderneming kunnen opbouwen zonder deskundig advies.

We vinden dat we als bedrijf een verantwoordelijkheid hebben tegenover onze consumenten en de gemeenschappen waarin we actief zijn. Overal ter wereld investeren we in de lokale economie en ontwikkelen we de vaardigheden van mensen zowel binnen als buiten Unilever. En via onze activiteiten en merken zijn we actief met tal van programma’s op het gebied van hygiëne, voeding, empowerment en milieubewustzijn.

Impact en innovatie

We zijn ons ervan bewust dat innovatie essentieel is om te kunnen groeien. Met behulp van de nieuwste wetenschappelijke inzichten passen we onze merken voortdurend aan en verbeteren we hun voedingswaarde, smaak, geur en functionaliteit.

Ieder jaar investeren we circa € 1 miljard in onderzoek en ontwikkeling en we hebben overal ter wereld laboratoria waar onze wetenschappers nieuwe ideeën en technieken onderzoeken en hun kennis toepassen op onze producten.

Onderzoek onder consumenten speelt een essentiële rol bij dit proces. Wij hebben een wereldwijd bereik dat door geen ander wordt geëvenaard en dit stelt ons in staat dichter bij consumenten in lokale markten te komen en zo hun uiteenlopende behoeften en prioriteiten te kunnen begrijpen.

Over onze merken

Van vertrouwde merken als Blue Band, OMO en Unox tot nieuwe innovaties zoals de betaalbare Pureit-waterzuiveraar: ons assortiment is net zo divers als onze consumenten overal ter wereld.

Unilever heeft meer dan 400 merken, waarvan er 13 elk een omzet genereren van meer dan € 1 miljard per jaar.

Veel van deze merken hebben al van oudsher een sociale missie, zoals de inspanningen van ons zeepmerk Lifebuoy om hygiëne te bevorderen via handenwassen met zeep en Dove’s campagne voor echte schoonheid.

Unilever is een uniek bedrijf, met een trotse geschiedenis en een mooie toekomst. We hebben ambitieuze plannen voor duurzame groei en een sterk gevoel voor maatschappelijke betrokkenheid.

Een duidelijke richting

Het is ons doel duurzaam leven tot gemeengoed te maken. Wij werken aan een betere toekomst, iedere dag, met merken en diensten die mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen.

In 2009 lanceerden we ons zogenaamde Compass – onze strategie voor duurzame groei. Hierin hebben we een heldere en aansprekende visie vastgelegd om de omvang van ons bedrijf te verdubbelen en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk te verkleinen en onze positieve maatschappelijke impact te vergroten. Het vormt de motor achter ons voornemen te bouwen aan een duurzaam bedrijf voor de lange termijn. Dit is vastgelegd in ons Unilever Sustainable Living Plan.

Door onze expertise als multinational te combineren met onze diepe wortels in verscheidene lokale culturen, bieden we nog steeds een assortiment producten dat aansluit bij de wensen van grote aantallen consumenten. Daarnaast versterken we onze goede betrekkingen in de opkomende markten waarvan wij geloven dat ze belangrijk zijn voor onze toekomstige groei.

Door onze mondiale reikwijdte optimaal te benutten en mensen te inspireren elke dag kleine acties te ondernemen, geloven we dat we kunnen helpen een groot verschil te maken in de wereld.

"We kunnen onze ogen niet sluiten voor de uitdagingen waarvoor de wereld staat. Bij de aanpak ervan moeten bedrijven een expliciete en positieve bijdrage leveren. Ik ben ervan overtuigd dat we op die manier een rechtvaardiger en duurzamer wereld kunnen creëren voor ons allemaal”, aldus Unilever CEO Paul Polman.

“Dit betekent echter wel dat bedrijven moeten veranderen. Het Unilever Sustainable Living Plan is een blauwdruk voor duurzame groei.

Onze prioriteiten & principes

Unilever heeft zich eraan gecommitteerd duurzaamheid te ondersteunen en onze consumenten wereldwijd te voorzien van de producten die zij nodig hebben om er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen.

Vijf kernprioriteiten vormen de basis voor onze merkencampagnes. Hieronder enkele voorbeelden van de wijze waarop verschillende merken deze toepassen.

Een betere toekomst voor kinderen

  • Onze mondverzorgingsmerken Signal en Close-Up stimuleren kinderen hun tanden ‘s ochtends en ‘s avonds te poetsen voor optimale gebitsgezondheid. We werken ook samen met de FDI World Dental Federation en ondersteunen programma’s voor mondhygiëne wereldwijd.

  • Merken als Omo en Persil hebben geholpen ouders te laten geloven in de onconventionele filosofie ‘Vuil is Goed’. Kinderen leren door te spelen, en modderspetters en grasvlekken kunnen eenvoudig worden verwijderd met effectieve wasmiddelen.

  • Unilever werkt ook samen met het World Food Programme en lanceerde het initiatief Together for Child Vitality om onze kennis op het gebied van voeding in te zetten voor kinderen in enkele van de armste landen ter wereld.

Een gezondere toekomst

  • Van onze margarinemerken Becel/Flora is wetenschappelijk bewezen dat ze helpen het cholesterolniveau te verlagen.

  • Vaseline heeft de Vaseline Skin Care Foundation gelanceerd, die onderzoek doet naar huidaandoeningen en hulp biedt aan mensen die daarmee te maken hebben.

  • Lifebuoy-zeep is al geruime tijd op de markt in zich ontwikkelende markten overal ter wereld; de campagne van Lifebuoy om handenwassen met zeep te bevorderen bereikte tussen 2010 en 2014 257 miljoen mensen in meer dan 16 landen.

Een toekomst met meer zelfvertrouwen

  • De Campagne voor Echte Schoonheid van Dove maakt in haar advertenties gebruik van echte vrouwen in plaats van modellen. Dove heeft ook het Dove Self Esteem Fund opgericht dat miljoenen jonge vrouwen voorlicht en inspireert.

  • Ons haarverzorgingsmerk Sunsilk werkt samen met enkele van ’s werelds vooraanstaande haarspecialisten om gezamenlijk formules te ontwikkelen speciaal voor problemen als haaruitval, kroezend haar, slap haar en weerbarstige krullen.

  • De tandpasta van Close-Up biedt consumenten in zich ontwikkelende markten betaalbare oplossingen op het gebied van mondhygiëne, zodat zij met vertrouwen hun gebit kunnen verzorgen.

Een betere toekomst voor de planeet

  • Het is onze doelstelling ons bedrijf te laten groeien en tegelijkertijd onze milieuvoetafdruk te verkleinen en we werken er binnen de distributieketen aan om dit voor elk merk te realiseren.

  • Onze wasmiddelenmerken, waaronder Surf, Omo, Persil en Comfort, hebben gezamenlijk het Cleaner Planet Plan gelanceerd, om consumenten te stimuleren hun wasgewoonten aan te passen en zo minder water en energie te gebruiken.

  • Ons theemerk Lipton steunt projecten op het gebied van duurzame bosbouw in Afrika.

Een betere toekomst voor landbouw & boeren

  • Veel van onze merken bevatten ingrediënten die op ethisch verantwoorde en duurzame wijze zijn geproduceerd en die onafhankelijk zijn gecertificeerd.

  • Dat geldt bijvoorbeeld voor Lipton-thee, dat is gecertificeerd door Rainforest Alliance, en voor het ijs van Ben & Jerry’s, waarvan verschillende smaken onder meer Fairtrade-vanille en -amandelen bevatten.

  • Ongeveer de helft van onze grondstoffen komt uit de land- en bosbouw en dus werken we eraan om onze belangrijkste gewassen 100% duurzaam te maken.

Menigte kinderen in India

Het is ons doel duurzaam leven tot gemeengoed te maken. We ontwikkelen nieuwe manieren van werken die zorgen voor groei van zowel onze onderneming als lokale gemeenschappen. We voorzien in een steeds toenemende behoefte aan duurzamere producten en werken aan een betere toekomst voor iedereen. Het Unilever Sustainable Living Plan helpt ons de omvang van ons bedrijf te verdubbelen en tegelijkertijd onze milieu-impact te verkleinen en onze positieve maatschappelijke invloed te vergroten. Daarnaast werken we samen in partnerships waardoor we kunnen helpen op mondiaal niveau dingen te veranderen: ontbossing en klimaatverandering; water, sanitaire voorzieningen en hygiëne; en duurzame landbouw en kleinschalige boeren.

DE WERELD VERANDERT

De klimaatverandering laat zich voelen. Temperaturen stijgen, watertekorten komen vaker voor en voedsel wordt steeds schaarser.

Bevolkingen groeien snel, waardoor basishygiëne en sanitaire voorzieningen een nog grotere uitdaging vormen en de hulpbronnen op deze planeet nog meer onder druk komen te staan.

Bij Unilever zien we hoe mensen overal ter wereld al de gevolgen ondervinden van deze veranderingen. En die veranderingen stellen ook ons voor nieuwe uitdagingen, naarmate goederenprijzen fluctueren, markten onstabiel worden en grondstoffen moeilijker te betrekken zijn.

Er is geen sprake meer van 'business as usual'. De oude economische systemen voldoen niet langer.

Wij maken producten die door miljoenen consumenten worden gebruikt en dat biedt ons een enorme kans om verandering tot stand te brengen; daarom werken we aan de ontwikkeling van een nieuw, duurzaam bedrijfsmodel. Een model waarbij:

  • Werknemersrechten en -kansen worden verbeterd en vrouwen een eerlijke behandeling krijgen
  • De gezondheid en het welzijn van mensen prioriteit is
  • Alle landbouwgrondstoffen worden betrokken uit duurzame bronnen
  • Het milieu wordt beschermd ten behoeve van toekomstige generaties

UNILEVER SUSTAINABLE LIVING PLAN

In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan gelanceerd, dat ons zal helpen de omvang van ons bedrijf te verdubbelen en tegelijkertijd onze milieu-impact te verkleinen en onze positieve maatschappelijke invloed te vergroten. We hebben drie belangrijke doelen geformuleerd. Tegen 2020 zullen we:

  • De gezondheid en het welzijn verbeteren van meer dan een miljard mensen
  • De milieu-impact van onze producten halveren
  • De levensstandaard verhogen van miljoenen mensen die in onze totale waardeketen werken

undefined

Iedere dag gebruiken meer dan 2 miljard mensen Unilever-producten om er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen met merken en diensten die goed zijn voor hen en voor anderen. Bij Unilever hebben we de ambitie om de omvang van ons bedrijf te verdubbelen en onze impact op het milieu te halveren. Om die ambitie te realiseren, zijn onze medewerkers cruciaal; wij zijn ervan overtuigd dat zij het grote verschil maken.

Werken bij Unilever betekent deel uitmaken van een toonaangevend bedrijf waar zowel een persoonlijke benadering als een prestatiecultuur centraal staan om het beste uit iedere werknemer te halen. Het betekent dat je veel kansen krijgt om jezelf te ontwikkelen via het krijgen van directe verantwoordelijkheid, training en diverse uitdagingen. Zo kun je bijdragen aan een bedrijf waar getalenteerde mensen met energie, creativiteit, expertise en passie nauw met elkaar samenwerken om ambitieuze doelen te realiseren.

Reviews voor Unilever

4,0
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Unilever CEO Alan Jope
Alan Jope
45 beoordelingen
  • Uitgelichte review

    "Trots om hier te mogen werken"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Personal Assistant in Rotterdam
    Huidige werknemer - Personal Assistant in Rotterdam
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan bij Unilever (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Wellbeing van medewerker staat voorop
    Focus op duurzaamheid
    In-house fitness
    Volop sociale activiteiten

    Minpunten

    Grillige toekomst door vele reorganisaties

    Advies aan management

    Hou de Nederlandse trots vast!

Alle 4.235 reviews weergeven

Sollicitatiegesprekken van Unilever

Ervaring

Ervaring
65%
25%
10%

Sollicitatiegesprek gekregen via

Sollicitatiegesprek gekregen via
89%
8%
3%

Moeilijkheid

3,4
Gemiddeld

Moeilijkheid

Moeilijk
Gemiddeld
Gemakkelijk
  1.  

    Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

    Anonieme werknemer in Rotterdam
    Geaccepteerd aanbod
    Positieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

    Sollicitatie

    Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Unilever (Rotterdam) in juli 2015.

    Sollicitatiegesprek

    Solliciatie voor Finance intern. Motivatiebrief sturen plus CV. Daarna uitgenodigd voor een interview waar vooral motivatie werd besproken. Na het interview was er ook nog een excel test (vooral test voor vlookup, Match functies). Ik wist vooraf niet dat de Excel test zou plaatsvinden dus had er niet voor kunnen oefenen. Ik kon wel gewoon om hulp vragen dus uiteindelijk ging ook de excel test wel gemiddeld.

    Sollicitatievragen

    • Waarom wil je bij Unilever komen werken?   1 antwoord
Alle 1.536 sollicitatiegesprekken weergeven

Unilever Awards en onderscheidingen

  • Times Top 50 Employers for Women, The Times, 2013
  • Working Mother 100 Best Companies, Working Mother, 2013
  • Best Green International Business Award (Large), International Green Awards, 2011
  • Social Strategy Award, Warc, 2014
  • Investor Relations Awards, IR Magazine, 2014
Meer weergeven

Heeft u gewerkt bij Unilever? Deel uw ervaringen

Unilever
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
 
Klik om te beoordelen
of