Reviews van ANWB

60 van meer dan 90 reviews gevonden

3.7
ANWB CEO Frits van Bruggen
Frits van Bruggen
Pluspunten
  • "Veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen(in 5 reviews)

• "De ANWB is een prettige werkgever waar de arbeidsomstandigheden goed zijn(in 5 reviews)

• Minpunten
  • "Communicatie met hoofdkantoor is soms wat stroef(in 4 reviews)

• "Leden van de ANWB zijn vaak ondankbaar ondanks je hulpverlening, je moet dus een olifantenhuid hebben om met de stress om te gaan(in 4 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.
    1. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Leuk bedrijf, goeie secundaire voorwaarden

Jul 30, 2022 - Medior Software Developer in Den Haag

Pluspunten

- Sfeer - Goeie CAO - Groei mogelijkheden - Veel enthousiaste collegas

Minpunten

- Soms een beetje stoffig - Erg Nederlands bedrijf; weinig Engelstalig gedaan nog.

2. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 1 jaar

Goed werkgever

Aug 3, 2022 - Medewerker Klantenservice in Den Haag

Pluspunten

- leuke sfeer - goed werkgever

Minpunten

Geen uitzicht op vaste contracten bij de meeste functies

3. 4.0
      Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Anwb automonteur

Jul 15, 2022 - Automonteur in Den Haag

Pluspunten

Mooi flexibel team, je werkt met aardige mensen

Minpunten

Geen minpunten, soms wel wat werkdruk.

4. 5.0
      Voormalige werknemer

Goeie werkgever

May 29, 2022 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Goeie werkgever, gezellige collega’s, uitdagend werk

Minpunten

Onregelmatige tijden en soms niet erg druk

5. 3.0
      Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Not the worst warehouse job, but not great

Jun 8, 2022 - Order Picker in Harderwijk, Gelderland

Pluspunten

International people and a humorous atmosphere. Great coworkers. No strict targets. Morning kickoff everyday.

Minpunten

Work tools malfunction constantly, rushed training till after you are expected to know everything, my teammates were very stressed, no flexibility for personal appointments or growth opportunities.

6. 2.0
      Voormalige werknemer, minder dan 1 jaar

Veel verschil tussen teams, managers die geen mensen-mensen-zijn, slechte mental-health awareness

May 1, 2022 - Junior Frontend Developer in Den Haag

Pluspunten

Ok arbeidsvoorwaarden, leuke extra's; gratis wegenwacht (ook voor fiets), duurzaam inzetbaarheidsbudget waar je veel mee kunt doen.

Minpunten

Bij mijn sollicitatie twijfelde ik al of het betreffende team echt iets voor me zou zijn. Ik ben geen super technische developer en het product van dit team sprak me eigenlijk helemaal niet aan. Echter een van de teamleden die het gesprek voerde wist me over te halen. Later begreep ik dat ze een manipulatieve dictator is. ANWB wil graag meer developers maar weet ze niet te behouden; de senioren gaan weg omdat ze elders beter kunnen verdienen en voor junioren hebben ze eigenlijk gewoon geen goed systeem om ze in te werken etc. en ook geen steun van uit het management. In mijn team werd ik dan ook gekoppeld aan mensen die niet per se geschikt zijn om kennis over te dragen. Een van hen was superslim en praatte vaak veel te ‘ingewikkeld’. Daarnaast leek het team te bestaan uit mensen die hun collega’s ook zien als hun sociaal leven, verwachtten dat je constant met ze uit eten wilde of dat je bij ze thuis kwam werken (in corona-lockdown tijd) of om langs te komen om gezamenlijk te wandelen. Ik heb wel een sociaal leven buiten mijn werk, dus die sfeer was mij veel te benauwend. Ik paste er niet tussen. Toen ik uiteindelijk door een combinatie van privéomstandigheden en werkstress, het geroddel achter je rug door de teamleden, de onveilige sfeer die de eerdergenoemde dame in de ‘retrospectives’ creëerde, thuis kwam te zitten kwam echt de ware aard van het team en manager naar boven. Het zelfverklaarde ‘leukste team van ANWB” kon nog niet eens een beterschap-appje versturen, iets wat een collega die tegelijkertijd met een griepje thuis kwam te zitten nog wel kreeg. Als iemand ging verhuizen of iets anders leuks meemaakte werden er bloemetjes en cadeautjes geregeld. Maar ik ontving niets. Terwijl ik wel aan mijn manager had aangegeven dat er best contact met me opgenomen mocht worden. Nooit heb ik meer iets van dit team vernomen. Verschillende keren aangekaart bij het management dat ik toch wel hiermee zat maar ook daar werd niets mee gedaan. Mijn zelfvertrouwen en werkplezier was compleet de grond ingeboord door dit team. Uiteindelijk ging ik na een paar maanden thuis beter worden en bijkomen re-integreren in een ander, veel leuker passender team. Hierdoor weet ik dat het niet per se allemaal aan mij lag en dat er ook leuke teams en mensen bij ANWB zijn. Hier bloeide ik weer op. Het nieuwe team waar ik het erg naar mijn zin had en weer plezier in het werk begon te krijgen had mij graag behouden, maar als je eenmaal zo’n overspannen/depressie labeltje aan je hebt hangen dan is zelf het bedrijf wat claimt betrokken en behulpzaam te zijn keihard en wordt je contract niet verlengd. En dat beslist dan een manager die je misschien 2 keer kort hebt gesproken en die niet bij anderen om input vraag. Dat fijne team gaf me voldoende steun bij vertrek én een leuk afscheid, maar met een illusie armer kijk ik terug op dit verloren jaar. Kortom, ik had op mijn intuïtie moeten vertrouwen en nooit bij ANWB moeten gaan werken.

7. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Goede voorwaarden als je contract hebt

Apr 16, 2022 - Medewerker Alarmcentrale

Pluspunten

Leuke collega’s, voorwaarden flink verbeterd bij vast contract. Aantal goede teamleiders werken er.

Minpunten

Veel flexibiliteit vragen maar niets terug geven. Willen niet meedenken in creatieve oplossingen. Erg op de regels. HR manager ontzettend manipulatief.

8. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 1 jaar

Prima

Apr 10, 2022 - Telefonisch Hulpverlener in Den Haag

Pluspunten

Zomertijd werken was voordelig om extra zakcentje te verdienen

Minpunten

Erg veel druk maar wel leuk

9. 2.0
      Huidige werknemer

ouderwets

Apr 4, 2022 - Supply Chain Planner in Harderwijk, Noord-Holland

Pluspunten

Leuke collega's. Iedereen is heel behulpzaam

Minpunten

veranderingen doorvoeren is daar lastig. Blijven hangen in oude gewoontes.

10. 5.0
      Voormalige werknemer

Mooi bedrijf om voor te werken

Mar 17, 2022 - Project Manager

Pluspunten

Sociaal, betrokken , vriendelijk, in beweging, voor de leden

Minpunten

Erg veel overleg clubjes wordt wel wat beter

Weergave: 1 - 10 van 60 Reviews
    </>Embed

Veelgestelde vragen over ANWB-reviews

ANWB heeft een algemene beoordeling van 3.7 uit een maximaal mogelijke score van 5, gebaseerd op meer dan 90 reviews die anoniem zijn achtergelaten door werknemers. 76% van de werknemers zou werken bij ANWB aanraden aan vrienden en 41% heeft positieve vooruitzichten voor het bedrijf. Deze beoordeling is in de afgelopen 12 maanden met 1% verbeterd.

Op basis van anoniem ingediende Glassdoor-reviews beoordelen werknemers van ANWB hun vergoeding en arbeidsvoorwaarden met 3.3 uit een maximaal mogelijke score van 5. Lees meer over salarissen en arbeidsvoorwaarden bij ANWB. Deze beoordeling is in de afgelopen 12 maanden met 1% verbeterd.

Op basis van Glassdoor-reviews zou 76% van de werknemers van ANWB vrienden aanraden om daar te werken. Werknemers beoordeelden ANWB met een waarde van 3.8 uit een maximaal mogelijke score van 5 voor de balans tussen het werk- en privéleven, 3.7 voor cultuur en waarden en 2.8 voor loopbaanmogelijkheden.

Volgens reviews op Glassdoor vermelden werknemers vaak de volgende plus- en minpunten van werken bij ANWB: vergoeding, arbeidsvoorwaarden, cultuur en loopbaanontwikkeling, collega's, management.

Loopbanen die populair zijn bij ANWB-werkzoekenden

Werkt u bij ANWB? Deel uw ervaringen

ANWB logo