Reviews voor Alzheimer's Society | Glassdoor.nl

Reviews voor Alzheimer's Society

Laatst bijgewerkt 19 november 2018
57 reviews

Filter

Filter


3,5
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Alzheimer's Society Chief Executive Jeremy Hughes
Jeremy Hughes
29 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. "Great if you’re male"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Middle Management in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Voormalige werknemer - Middle Management in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen goedkeuring Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Alzheimer's Society (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    The cause is such a poignant one and on a local level they do some fantastic work

    Minpunten

    It is very cliquey, people often aren’t recognised for their work and there is a culture of promoting lapdogs rather than people with the most experience and who would be best suited to a role. If you quietly accept more work it is assumed that you can take on more and more and many people are stretched to breaking point.

    Advies aan management

    Loyalty should be important but you need to acknowledge people who just get on with their work and at have different perspectives on issues, not just those who stay late and make a big fuss about agreeing with everything you say.
    Also, look at the male dominance at the top of a heavily female workplace demographic- this ‘old boys club’ needs to change to better reflect who works within the organisation.


  2. "Lack of inertia"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Alzheimer's Society (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    I started out really positive because I was working for an organisation that I felt really made a difference

    Minpunten

    The pace of getting things done is so incredibly slow, the disorganisation is evident across the whole Society.

  3. "Lovely charity but wellbeing will depend on your manager"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Side By Side Coordinator
    Huidige werknemer - Side By Side Coordinator
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Alzheimer's Society (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Staff are passionate and dedicated
    Flexible working may be available (depending on your manager)
    Mileage reimbursed
    Interesting work
    Lots of in-house training

    Minpunten

    Staff undervalued by management
    Service managers can be so absent that you feel you have no manager
    High workload and impossible to reach targets with minimal funding or investment
    Staff complaints not acted upon

    Advies aan management

    Value your staff and be a shining example!


  4. "Generally good"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Alzheimer's Society (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    TIme off in lieu policy for overnight stays

    Minpunten

    Some poor management and culture


  5. Nuttig (1)

    "A well-balanced organisation"

    StarStarStarStarStar
    Voormalige werknemer - Communications in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Voormalige werknemer - Communications in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Alzheimer's Society (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Interesting projects, proactive teams, friendly place

    Minpunten

    Changes within teams and uncertainties


  6. "Great organisation"

    StarStarStarStarStar
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Alzheimer's Society

    Pluspunten

    Strong brand, clear mission and really lovely staff with lots of opportunity to get involved in volunteering.

    Minpunten

    Not much room for progression and it is a charity so you find that some people stay in the organisation when they should have moved on years ago.


  7. "Too corporate"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Alzheimer's Society

    Pluspunten

    Many friendly staff
    Room to progress

    Minpunten

    Very hierarchical
    Very few bonuses or perks
    Little opportunity to network with other teams
    Too corporate

    Advies aan management

    Reduce numbers of management and create more consistency amongst wages

  8. "Excellent Employer, however the salary are not very good."

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Alzheimer's Society

    Pluspunten

    Excellent training, good Pension, 35hr per week, nice people to work for, very supportive.

    Minpunten

    Service Manager and DSM manager Salaries poor.

    Advies aan management

    Improve salaries for middle management and you may retain staff.


  9. "Disillusioned"

    StarStarStarStarStar
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een voltijdbaan bij Alzheimer's Society

    Pluspunten

    Supporting people affected by dementia to understand their diagnosis and live well with the condition. Work in the communities to raise awareness and remove the stigma.

    Minpunten

    People have said they need services such as Dementia specific Advocacy, Community support workers, Home Support and Day Care which under the new strategy will all be closed. The new 5 year strategy is heavily dependant on volunteers which is very ambitious and unlikely to succeed as historically the volunteer base is really low and continually fluctuates. Centrally based staff making decisions on service delivery don't have front line experience and probably have never met someone with a diagnosis of dementia. If they have done, it's a complete revelation ! Remember Kitwood, 'If you've met one person with dementia, you've met one person with dementia......


  10. "Great place to work (if you're in the right team)"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Manager in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Manager in Londen, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Alzheimer's Society (Langer dan 8 jaar)

    Pluspunten

    Fantastic cause, exciting and ambitious vision, great office, inspirational volunteers, good level of pay, good extra-curricular social scene

    Minpunten

    Sometimes change isn't handled very well, some people find it difficult to progress within the Society and have to find progression elsewhere, no performance related pay/pay bands

    Advies aan management

    Reduce brain drain and losing experienced staff members by encouraging them more to stay- many people get fed up and find fewer and fewer reasons to stay.