Reviews voor Backbase | Glassdoor.nl

3.6
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Backbase CEO Jouk Pleiter
Jouk Pleiter

"International, energetic and innovative workplace"

Huidige werknemer - Project Consultant in Amsterdam

Ik werk bij Backbase voor 3 jaar

Pluspunten

- Exceptionally diverse workforce - Positive energy, always looking for doing more and innovating - Strong team / family spirit

Minpunten

- Can be too fast for some, need to fend for oneself

Backbase2017-10-04

"Nice for expats to get off the ground, then time for something you really want"

Voormalige werknemer - Software Developer in Amsterdam

Ik heb voltijdgewerkt bij Backbase voor meer dan 5 jaar

Pluspunten

Lots of expats to get your network up

Minpunten

Lots of people continiously leave. Within our team of 30 about 2 to 3 people left each month which had to be refilled.

Advies aan management

More focus on retention and making people happy. Then they will stay longer

Backbase2016-09-05

"Leuke mensen, slechte codebase, teveel mensen stappen op"

Huidige werknemer - Ontwikkelaar in Amsterdam

Ik werk voltijd bij Backbase voor 3 jaar

Pluspunten

Je werkt in een internationale sfeer met mensen die (overwegend) aangenaam, zeer intelligent en goed zijn in wat ze doen. Geen intradepartementele machtsstrijd, een open en vriendelijke cultuur. Mooie kantoorruimte, goede lunchfaciliteiten, goede balans tussen werk en privé, goede faciliteiten (laptop, schermen, etc.) om je werk te doen. Vrijheid om van thuis uit te werken als je het nodig hebt (in het geval van ziekte...

Meer weergeven

Minpunten

Gebrek aan richting en focus, geen gevoel van appreciatie, slechte tot geen communicatie. Constante verwisseling van rollen, constante initiatieven die uit de lucht komen vallen en dan weer zonder enig spoor verdwijnen waarbij mensen worden verplaatst zonder een schijnbaar plan. Geen focus op kwaliteit van code, iets hacken bovenop de bestaande hacks is de modus operandi. Management heeft een team waarmee ze over de...

Advies aan management

Geef ten minste mensen het gevoel dat ze geapprecieerd worden en dat er naar hen geluisterd wordt. Probeer de wortel van het probleem van de constante chaos te zoeken en het te op te lossen/te verwijderen; breng wat stabiliteit terug. Vanaf begin 2014 gaat het al bergafwaarts. Realiseer dat de huidige uitputtingsslag op geen enkele manier normaal is, probeer het op te lossen of toon ten minste dat het als een probleem...

Backbase2014-12-01

Reactie van Backbase

January 25, 2015

Thanks for sharing your feedback. Want to let you know that I deeply care and acknowledge that that 2014 was not a great year for some parts of the BACKBASE RnD organisation. I totally agree with you that we have great people / engineers in RnD and that they deserve a strong and solid ...

Meer weergeven

"Goed salaris en goede mensen. Zeker waard om bij Backbase te werken."

Voormalige werknemer - Front-end ontwikkelaar in Amsterdam

Ik voltijd gewerkt bij Backbase voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Het salaris is op een hoog niveau voor Amsterdamse normen. Je krijgt veel kansen over de hele wereld te reizen. De mensen zijn erg aardig, je maakt veel vrienden binnen het bedrijf. Moeite wordt herkent en mensen erkennen hard werk en het wordt op prijs gesteld en terug gegeven. Klein betekent ook dat je iedereen van naam kent. SEO kan een vriezer aan een Eskimo verkopen. Expert Services Manager op het moment van schrijven...

Meer weergeven

Minpunten

Het product vraagt om veel werk en dit zorgt voor frustratie. Het bedrijf heeft een hoog tempo en je wisselt veel van project als je als consultant werkt. Veel projecten worden niet goed verkocht/onderschat wat voor strakke deadlines en meer frustratie zorgt. Projecten zouden met een flexibele methodologie ontwikkeld moeten worden, maar in werkelijkheid gebeurt dit niet.

Advies aan management

Neem de tijd het project te stabiliseren. Implementeer automatisch testen. Betere schattingen en manage verwachtingen van de klant.

Backbase2014-09-08

"Een internationale omgeving van ondernemingschap!"

Huidige werknemer - Staff in Amsterdam

Ik werk voltijd bij Backbase voor 3 jaar

Pluspunten

Dynamisch bedrijf in een echte multiculturele en internationale omgeving. Geweldig en altijd een ondersteunend team van collega's. Leuke dingen zoals het drankje na het werk op vrijdag, het zeilen op de Backbase-boot en de jaarlijkse feesten. Deel uitmaken van een groeiend en succesvol bedrijf, is een geweldige ervaring!

Minpunten

Veel druk en hoge verwachtingen. Natuurlijk is dit gebruikelijk voor een groeiend bedrijf, maar sommigen ervaren dit als stresserend.

Advies aan management

Deel meer informatie met de rest van het bedrijf, hou dat familiegevoel levendig.

Backbase2014-09-19

"Internationale en vriendelijke omgeving, slecht management"

Huidige werknemer - Consultant in Amsterdam
    Afkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Backbase voor meer dan een jaar

Pluspunten

Je komt in contact met grote projecten en interessante klanten. Je krijgt de kans om te reizen en om samen te werken met de teams van de klanten. Ervaring met nieuwe en moderne frameworks.

Minpunten

Er zitten erg veel fouten in het product, en er wordt zo veel tijd gespendeerd aan troubleshooting. Je wordt erg snel van het ene project op het andere gezet, waardoor je in de knoeiboel terechtkomt van de laatste persoon die eraan werkte, omdat die geen tijd had om het goed te doen. Het hogere management heeft geen duidelijke visie en luisteren niet naar de waarschuwingen en vragen van de werknemers; zij zijn geconcentreerd...

Advies aan management

Los kernproblemen op in plaats van hen te proberen verbergen. Er werd door HR een medewerkersonderzoek gevoerd maar het management heeft de resultaten hiervan niet echt in acht genomen.

Backbase2014-09-16

"Slecht product, slecht management"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Negatief vooruitzicht

Ik heb voltijdgewerkt bij Backbase voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

Internationale sfeer. Jong team. Veel mogelijkheden om kennis uit te breiden. Fatsoenlijke voordelen. Potentieel mooie productlijn. Uitdagende omgeving.

Minpunten

Activiteiten in de consultingafdeling bestaan uit de klant onderpoepen en vervolgens de rotzooi op te ruimen. Product zonder duidelijke visie en geen aandacht voor reële behoeften van de klant. Productmanagement is vrijwel afwezig en richt zich alleen op de kortetermijn behoeften. Het hogere management behandelt medewerkers identiek aan de klanten: houdt zich niet aan zijn beloften blijft gewoon liegen tot ze zijn drooggebloed....

Advies aan management

Focus op het behouden van uw klanten en medewerkers. Huur echte productmanagers in. Het tij kan worden gekeerd, maar alleen met echte begeleiding en focus. Ontdoe je van de rotte appels in het management, omdat ze het bedrijf kapot zullen maken.

Backbase2014-09-10

"Veeleisende omgeving, ambitieus bedrijf, mogelijkheden te groeien."

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb voltijd gewerkt bij Backbase

Pluspunten

Product focust op UX Ambitieus bedrijf Erg goede HR Mogelijkheden om te groeien (maar je moet er zelf voor gaan)

Minpunten

Erg veeleisende werkomgeving Foutieve uitlijning beïnvloedt productontwikkeling Geen moeite om alumni te creëren (je bent goed zolang je telt als FTE maar als je weg gaat worden bruggen achter je verbrand)

Advies aan management

Zie waarde in mensen en niet in bronnen Pas op geen achterbakse cultuur te kweken

Backbase2014-09-15

Reactie van Backbase

January 23, 2015IT recruiter

No effort to create alumni (you are good as long as you count as FTE, when you leave, bridges are burned) // +1 very good point. Putting this on the HR agenda to fix and implement this. Thanks for your time to review us.

• Nuttig (3)

"Geweldige sfeer van samenwerking, focus, hard werken en enthousiasme om van elkaar te leren."

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk voltijd bij Backbase voor meer dan een jaar

Pluspunten

Het is een boeiend product om aan te werken en het is geweldig om de 'grote spelers' uit te dagen in een dergelijk competitieve sector. De sfeer en energie is heel open en gastvrij, collega's delen allen graag hun kennis en luisteren naar elkaar. De mensen zijn oprecht geïnteresseerd in en gepassioneerd door wat ze doen - dat is verfrissend.

Minpunten

De gebruikelijke groeipijnen die geassocieerd worden met een bedrijf dat ernaar streeft om te innoveren en relevant te blijven.

Advies aan management

Blijf de communicatie openlijk laten vloeien tussen de afdelingen zodat iedereen zich bewust is van het doel van het product en de visie.

Backbase2014-04-01
    • Nuttig (3)

"Uitdagend werk in een internationale omgeving"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk voltijd bij Backbase voor meer dan een jaar

Pluspunten

Het bedrijf staat voor sterke en stimulerende kernwaarden. Het is een heel flexibel bedrijf, dat je in staat stelt tot evenwicht tussen werk en vrije tijd. Bij Backbase zijn er vaak sociale activiteiten (vrijdagborrel en feestjes) en door de internationale omgeving kun je mensen van meer dan 27 verschillende nationaliteiten ontmoeten. Het werk is erg uitdagend en dat maakt het leuk. Kansen om te reizen en te groeien.

Minpunten

Toen ik meer dan 1 jaar geleden begon, wilde ik dat ik meer training had gehad om de producten beter te begrijpen. Zoals bij elk teamwerk zijn er sommige mensen die echt hard werken, maar er zijn enkele anderen die niets doen, en niemand doet er wat aan.

Advies aan management

Het management moet uit leiders, niet uit autoriteiten bestaan. De CEO stimuleert, terwijl senior managers wel aardig zijn, maar een gezamenlijk doel of de energie missen, waardoor ze problemen lijken te vermijden.

Backbase2014-03-06
    Er zijn 100 reviews gevonden