Bol.com werknemer reviews over "het bedrijf"

Bijgewerkt op Mar 5, 2020

12 van meer dan 206 reviews gevonden

4.2
Bol.com CEO Huub Vermeulen
Huub Vermeulen
Pluspunten
  • "Een fijne omgeving om in te werken(in 9 reviews)

• "Je kan jezelf zijn en hebt veel autonomie(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Het bedrijf begint wat politieker en stroperiger te worden(in 10 reviews)

• "Geen minpunten eigenlijk, veel werken wel(in 6 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Reviews over het bedrijf

Terug naar alle reviews
    1. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Autonomie & flexibiliteit

Mar 5, 2020 - Manager in Utrecht

Pluspunten

- Het bedrijf geeft veel autonomie en verantwoordelijkheid (zelfs op starters niveau - Eerlijke communicatie en directie is open - Fantastische collega's (samenwerken met andere afdelingen werkt soepel)

Minpunten

- Het bedrijf begint wat politieker en stroperiger te worden.

2. 5.0

Altijd in ontwikkeling

Feb 19, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Ideaal startpunt van je carriere. Collega's zijn jong, positief, open, ambitieus en beginnen hier vaak aan hun eerste, tweede of derde baan. Doorontwikkelen van vaardigheden wordt volop gestimuleerd d.m.v. interne en externe trainingen. Goede ideeën en initiatieven worden vlot opgepakt. Knap hoe ze in een kantoor met 1500 werknemers toch de 'start-up' sfeer behouden.

Minpunten

Er ligt veel autonomie binnen de teams, wat soms zorgt voor versnippering van systemen of initiatieven, in plaats van centrale, bedrijfsbrede oplossingen. Het bedrijf groeit snel dus je moet kunnen wennen aan een continue veranderende werkomgeving.

3. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

Leuk bedrijf, maar wordt te groot

Aug 8, 2018 - Business Analist in Utrecht

Pluspunten

- Veel jonge mensen met veel energie en can-do mentaliteit. - Innovatief, altijd bezig met nieuwe functionaliteiten of ideeën om de webshop beter te maken en tevredenheid van klanten te verhogen. - Veel focus op fun. Elke vrijdag een borrel, 2x bedrijfsfeesten per jaar, en gedurende het hele jaar vaak ook nog ludieke acties.

Minpunten

Het bedrijf is erg groot geworden in de 6 jaar die ik hier heb gewerkt. Wat is veranderd in negatieve zin: - Veel (nieuwe) collega's die allemaal in de spotlight willen staan en iets te zeggen willen hebben (vertraagd). Veel meer bureaucratie. - Veel doorloop van (vooral) startersfuncties. Hierdoor ging veel tijd verloren aan het opleiden (kennisdeling) van nieuwe mensen. - Weinig doorgroeimogelijkheden, voor naarmate je doorgroeit naar meer senior functies. In het begin kan je nog leuke stappen maken, maar op een gegeven moment loop je vast en zijn de senior functies nog maar weggelegd voor een select groepje collega's. Waar ik ook van baalde was dat veel Senior functies extern werden ingevuld terwijl er veel collega's (met veel ervaring en kennis) stonden te popelen om door te groeien. Ondanks dat ik een hele leuke tijd heb gehad bij bol.com is dit vooral gebaseerd op de eerste jaren. Naarmate ik er langer zat en het bedrijf steeds groter werd ging mijn tevredenheid wel snel omlaag. Ik zag, en zie, dat er veel oud gedienden vertrekken om gelijkwaardige redenen en dat is erg zonde.

2 personen vonden deze review nuttig
    4. 5.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Topwerkgever

Oct 29, 2017 - Buyer in Utrecht

Pluspunten

Innovatie staat voorop. Het vertrouwen in collega's is enorm groot. Mede hierdoor is er grote mate van vrijheid om je werkzaamheden te bepalen in te delen.

Minpunten

De organisatie is enorm gegroeid. Toen ik binnenkwam een kleine 500 man in dienst, ruim 2,5 jaar later meer dan 1.200. Mede hierdoor verliest bol.com een deel van haar startup achtige mentaliteit. Het bedrijf worstelt met een goede balans tussen controle en het geven van vrijheid aan kleinere schaalbare teams.

2 personen vonden deze review nuttig
    5. 5.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Heerlijk om bij groot bedrijf met impact te werken dat toch klein voelt

Jul 3, 2017 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Aansprekende en innovatiegedreven strategie. Werken in kleine, zelfstandig opererende teams, bedrijfjes binnen het bedrijf. Leuke en slimme collega's. Veel sociale activiteiten en faciliteiten, elke week borrel aan de eigen bar, tweemaandelijkse teammeeting met hele bedrijf, erg goed 'onboarding' programma.

Minpunten

Bedrijf groeit snel, veel collega's die er pas kort werken en nog niet altijd de kennis hebben om de juiste vragen te stellen. Daar wordt hard aan gewerkt, maar het kan altijd beter!

Employer Branding Specialist

Bedankt voor je positieve reactie en mooie advies! We geloven inderdaad dat iedereen binnen bol.com het verschil maakt, elke dag opnieuw. En dat we met elkaar zorgen dat we het voor onze klant elke dag beter doen. Je kan het met bol.com!

6. 4.0
      Voormalige werknemer

Goede sfeer

Jun 26, 2017 - Anonieme werknemer

Pluspunten

De sfeer is goed, voor een coporate bedrijf. Wel wordt het bedrijf alsmaar groter.

Minpunten

Omdat het bedrijf almaar groter wordt, is het moeilijk om de medewerkers te laten binden.

Employer Branding Specialist

Bedankt dat je de tijd hebt willen nemen om ons van feedback te voorzien. We nemen je advies mee. Zo zijn we bezig om te kijken hoe afdelingen elkaar beter kunnen vinden en hoe zij makkelijker kunnen samen werken.

7. 5.0
      Voormalige stagiair(e), minder dan 1 jaar

Zeer goed vriendelijk

Mar 27, 2017 - SEO Specialist in Utrecht

Pluspunten

Zeer open bedrijfscultuur, waar je veel kan bereiken als je inzet toont. Ik als stagiair heb veel geleerd bij bol.com. Zeer leuke feestjes en evenementen worden georganiseerd binnen het bedrijf. Er valt altijd wat te vieren.

Minpunten

Niet mee eens hoe bol.com zijn groeistrategie ziet als je kijkt naar de marktplaats die zij proberen te zijn, maar dit was ook niet bepaald binnen mijn functiegebied.

8. 4.0

Dynamische omgeving

Nov 1, 2016 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Bol.com is erg dynamisch met veel ruimte voor eigen ondernemerschap en snelheid van innovaties. Dit geeft veel uitdaging. Het bedrijf is erg jong en ambitieus. Er is veel mogelijk. Prettige cultuur van samenwerken.

Minpunten

Het bedrijf mist structuur waardoor grote keuzes soms niet worden gemaakt en langs elkaar heen wordt gewerkt. Het informele netwerk is nodig om toch grotere keuzes voor elkaar te krijgen. Beloning is beneden marktconform.

Employer Branding Specialist

Bedankt dat je de tijd hebt willen nemen of een review te schrijven over bol.com. We vinden het fijn om te zien dat je positief bent. Bedankt voor het toevoegen van advies, we nemen dit mee.

9. 4.0
      Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Prima bedrijf

Sep 26, 2016 - ProductSpecialist in Utrecht

Pluspunten

Persoonlijke aandacht, veel mogelijkheden om door te groeien , een goed salaris. Mensen werken echt samen met elkaar in een team om het beste resultaat te behalen. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook voordelig. Weinig drempels tussen verschillende functies. Veel betrokkenheid.

Minpunten

Het bedrijf bol.com is inmiddels eigenlijk gewoon te groot, er zijn daarnaast ook te veel verschillende systemen om mee te werken. Dit zorgt er ook voor dat het bijzonder veel tijd kan kosten voordat een probleem situatie kan worden opgelost omdat je de juiste persoon niet kunt vinden.

Employer Branding Specialist

Bedankt dat je de tijd hebt willen nemen om een review te schrijven over bol.com. Bedankt voor het toelichtten van zowel de plus- als minpunten. We nemen dit uiteraard mee.

10. 5.0

Mooi bedrijf

Jan 17, 2016 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Je bent in controle van je eigen succes. Het wordt gestimuleerd om ondernemend te zijn in de onderneming.

Minpunten

Wanneer je een steile hiërarchische ladder wil beklimmen dan kan dat niet. Het bedrijf is horizontaal geschaald.

Employer Branding Specialist

Bedankt dat je de tijd hebt willen nemen om een review te schrijven over bol.com. Bol.com is inderdaad een platte organisatie. De veranderingen en ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op waardoor je verantwoordelijkheden in je eigen functie continu meeveranderen. We nemen je review mee om er samen voor te zorgen dat bol.com een fijne plek is om te werken.

Weergave: 1 - 10 van 12 Reviews

Loopbanen die populair zijn bij Bol.com-werkzoekenden

Leerling

Werkt u bij Bol.com? Deel uw ervaringen