Reviews van CGI

"CGI"

5.0
    Huidige werknemer - Director, Consulting Services in Rotterdam

Ik werk voltijd bij CGI voor 3 jaar

Pluspunten

mooi bedrijf als je een zelfstartende ondernemer bent

Minpunten

altijd aanpoten, never a dull moment ;-)

2. "geen spijt van mijn vertrek"

• Diversiteit en inclusie
    Voormalige werknemer - Consultant in Rotterdam
    Neutraal vooruitzicht

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

Salaris wordt prompt betaald. Declaraties worden snel afgehandeld. De laptop is goed geregeld. De aandelen regeling is een aardige extra.

Minpunten

CGI is helaas geen bedrijf om een carrière te bouwen. Dat is jammer want er werken nog steeds hele fijne mensen. Cultuur: Er zijn een paar dingen heilig bij CGI en voorop staat de afdracht aan Canada. Die moet gewoon 10% of meer zijn anders dreigt er een nieuwe ronde bezuinigingen. Dit werkt door in alles! Ieder dubbeltje wordt omgekeerd. Goedkope koffie, goedkope kantoor artikelen (als je ze al kunt bemachtigen), goedkoop kerst pakketje.. etc. Maar ook in je werk. Je werkt in een klant georiënteerd team en alles draait om inzet. Of een inzet in je carrière plan past, waar het is of dat je er een beetje lol in hebt, het is allemaal niet zo belangrijk zolang je maar facturabele uurtjes draait. Carrière: CGI kent een paar levels in het uitvoerende carrière pad waarvan het bovenste bijna niet te halen valt. Per level hoort een salaris bandbreedte die in principe geijkt moet zijn op de markt. Wil je meer verdienen moet je omhoog. Wil je nog meer verdienen dan moet je naar een director rol en de bijbehorende 80-urige werkweek. CGI kent een model waarbij je een jaarlijkse evaluatie krijgt. Hierbij wordt de illusie gewekt dat input van jezelf en je werk omgeving invloed kan hebben. Dit is echter niet zo, je beoordeling staat al weken van te voren vast. Verder heeft elk organisatie onderdeel een taak om een bepaald percentage van de mensen onder verwachting te beoordelen. Hierbij hoort geen loonsverhoging! Management: Lagere management wordt aangestuurd primair op declarabele uren, daarnaast op hoeveel uur per week men bij de klant verkoop loopt te bedrijven. Investering in propositie ontwikkeling is er niet echt bij. Hoger management schept graag op over hoe gezond het bedrijf financieel is en hoeveel groei er is gemaakt, zaken waar men op de werkvloer niets aan heeft. Secondaire voorwaarden: Mobiliteit is net aan markt conform. Salaris ook. Er is een mogelijkheid om aandelen te kopen en het bedrijf verdubbelt je aankoop. In theorie is er een winstdeling. Pensioen premie is minimaal. Zou ik dit bedrijf aanraden? Het ligt er helemaal aan wie je manager wordt en hoe goed je het met hem/haar kan vinden. Is er een klik dan kun je een paar jaar aardig werken. Is die er niet of wordt je manager over geplaatst? Dan is het tijd om verder te kijken. Als je besluit toch in zee te gaan met CGI maak dan je eigen carriere plan. Bepaal waar je over 3-5 jaar wilt zijn in je competenties. Heb je geluk dan kan dit binnen het bedrijf. Leg ALTIJD zwart op wit vast wat je afspreekt en bewaar een kopie van die afspraken thuis.

3. "CGI"

3.0
    Huidige werknemer - SAP FICO Consultant in Rotterdam

Ik werk deeltijd bij CGI

Pluspunten

Afwisselende projecten, multidiciplinaire teams, training

Minpunten

In economisch slechtere tijden weinig tot geen keuze

4. "Lekker divers bedrijf, jammer dat je altijd maar billable moet zijn"

Huidige werknemer - Data Scientist in Rotterdam

Ik werk voltijd bij CGI voor 3 jaar

Pluspunten

Leuke collegas, leuke projecten als je ze zelf uitzoekt

Minpunten

Het enige wat belangrijk is in consultancy, is dat je billable bent. Dus dat er een klant is die voor jou betaald. Watvoor opdracht je doet, maakt ze niet zoveel uit. Maatschappelijk belang bestaat niet in consultancy. Is niet echt meer van deze tijd naar mijn mening. Verder vrij lage salarissen met weinig bonussen als je niet in de managementlaag zit.

5. "Mijn beste werkgever"

Voormalige werknemer - Business Consultant in Amstelveen
    Negatief vooruitzicht

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 8 jaar

Pluspunten

Veel klanten, mooie klanten, veel professionele collega’s, leaseauto, laptop, opleidingen

Minpunten

Moeilijk om invloed te hebben op het beleid.

6. "Prima bedrijf om voor te werke"

Huidige werknemer - Senior-IT-Consultant in Rotterdam

Ik werk voltijd bij CGI voor 3 jaar

Pluspunten

Goeie collega’s en sfeer, veel mogelijkheden voor groeien en training

Minpunten

Weinig innovatie, focus op detachering

7. "Prima werkgever voor een schoolverlater"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 5 jaar

Pluspunten

- leaseauto - vergoeding zorgverzekering

Minpunten

-voor een werkmobiel moet je zelf 50% er bij neertellen - per jaar 0 - 100 euro salarisverhoging, op basis van je performance. Wordt niet rekening gehouden met de inflatie - wordt gewerkt met verschrikkelijke oude en niet gebruikersvriendelijke tools

8. "Dynamisch, innovatief"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk deeltijd bij CGI

Pluspunten

Goede secundaire arbeidsvoorwaarden Respect voor de wensen van personeel Veel aandacht voor personal development

Minpunten

Weinig vrije keuze in opdrachten buiten eigen BU. Eis aan personeel om billable zijn wordt steeds groter

9. "Logge corporate"

Voormalige werknemer - Recruitment Consultant in Amsterdam
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij CGI gewerkt

Pluspunten

Loyale medewerkers Mooie opdrachtgevers Sterk internationaal merk

Minpunten

Door de omvang van de organisatie is het nodig dat er regels zijn, alleen is het aantal regels dusdanig, dat er van ondernemerschap geen sprake meer is. Het bedrijf is gezond doordat er op metrics wordt gestuurd; tegelijkertijd remt dit ook de groei en flexibiliteit Matige arbeidsvoorwaarden

"Slechte werkgever. Hier in dienst gaan was een grote vergissing!"

1.0
    Voormalige werknemer - Senior Consultant in Rotterdam
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

Ik voltijd gewerkt bij CGI voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Geen kunnen ontdekken in de tijd dat ik er gewerkt heb

Minpunten

- Management komt beloften niet na, en is inconsequent. Mooie praatjes tijdens sollicitatie, maar deze niet nakomen - Cgi wordt integraal via spreadsheets vanuit Canada aangestuurd, en zal op deze manier altijd een detacheerder/ urenfabriek/ uitzendburo blijven - Management heeft geen ruimte voor eigen mening (zijn bang om eigen mening te geven)/ visie en zo wordt de hele organisatie aangestuurd - Management is gericht op zeer korte termijn resultaat - Beloning ver beneden marktconform, en daardoor niet in staat om talent te behouden of aan te trekken - Alle niet klant meetings moeten buiten werktijd plaatsvinden - Het individu is een nummertje

Weergave: 1 - 10 van 82 reviews in het Nederlands
</>Embed