Reviews voor CGI | Glassdoor.nl

1.651 Beoordelingen

"CGI"

Huidige werknemer - Director, Consulting Services in Rotterdam

Ik werk voltijd bij CGI voor 3 jaar

Pluspunten

mooi bedrijf als je een zelfstartende ondernemer bent

Minpunten

altijd aanpoten, never a dull moment ;-)

blijven doorpakken

CGI2017-06-15
  2. "Prima werkgever voor een schoolverlater"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 5 jaar

Pluspunten

- leaseauto - vergoeding zorgverzekering

Minpunten

-voor een werkmobiel moet je zelf 50% er bij neertellen - per jaar 0 - 100 euro salarisverhoging, op basis van je performance. Wordt niet rekening gehouden met de inflatie - wordt gewerkt met verschrikkelijke oude en niet gebruikersvriendelijke tools

Advies aan management

- luister naar de members

CGI2019-09-14
  3. "Dynamisch, innovatief"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk deeltijd bij CGI

Pluspunten

Goede secundaire arbeidsvoorwaarden Respect voor de wensen van personeel Veel aandacht voor personal development

Minpunten

Weinig vrije keuze in opdrachten buiten eigen BU. Eis aan personeel om billable zijn wordt steeds groter

Advies aan management

Meer gehoor geven aan klant tevredenheid

CGI2019-07-08
  4. "Logge corporate"

Voormalige werknemer - Recruitment Consultant in Amsterdam
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij CGI gewerkt

Pluspunten

Loyale medewerkers Mooie opdrachtgevers Sterk internationaal merk

Minpunten

Door de omvang van de organisatie is het nodig dat er regels zijn, alleen is het aantal regels dusdanig, dat er van ondernemerschap geen sprake meer is. Het bedrijf is gezond doordat er op metrics wordt gestuurd; tegelijkertijd remt dit ook de groei en flexibiliteit Matige arbeidsvoorwaarden

CGI2019-05-17

"Slechte werkgever. Hier in dienst gaan was een grote vergissing!"

Voormalige werknemer - Senior Consultant in Rotterdam
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

Ik voltijd gewerkt bij CGI voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Geen kunnen ontdekken in de tijd dat ik er gewerkt heb

Minpunten

- Management komt beloften niet na, en is inconsequent. Mooie praatjes tijdens sollicitatie, maar deze niet nakomen - Cgi wordt integraal via spreadsheets vanuit Canada aangestuurd, en zal op deze manier altijd een detacheerder/ urenfabriek/ uitzendburo blijven - Management heeft geen ruimte voor eigen mening (zijn bang om eigen mening te geven)/ visie en zo wordt de hele organisatie aangestuurd - Management is... gericht op zeer korte termijn resultaat - Beloning ver beneden marktconform, en daardoor niet in staat om talent te behouden of aan te trekken - Alle niet klant meetings moeten buiten werktijd plaatsvinden - Het individu is een nummertje

Advies aan management

- accepteer dat cgi een uitzendburo is en beeindig alle pogingen om dat niet te zijn

CGI2019-05-03

"Ok"

Huidige werknemer - Java Developer in Rotterdam
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk deeltijd bij CGI voor meer dan een jaar

Pluspunten

Direct een vast contract bij aanvang. Klanten in de buurt.

Minpunten

Veel niet-technisch personeel zoals managers.

CGI2019-03-27

"Het blijft helaas een urenfabriek"

Voormalige werknemer - Senior Consultant in Eindhoven
    Neutraal vooruitzicht

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

Weet jongere onervaren medewerkers een boost te geven. Focus op metro-market waardoor je je ontwikkeld in sterke regionale industrieën waaraan je vervolgens verhuurd wordt. Studie en ontwikkelingsmogelijkheden zijn top. Starsalarissen zijn +marktconform. De mensen van CGI leveren top werk en er heerst een sociale gemoedelijke bedrijfscultuur.

Minpunten

Heeft de pretenties van een gerenommeerde IT dienstverlener maar, het blijft een body-shop/uren fabriek en wordt in Nederland nog steeds niet echt serieus genomen in markt als een service provisor of innovator. Ze worden in de regio op alle vlakken omvergelopen door vaak kleinere meer competente bedrijven. Er wordt nauwelijks geïnvesteerd in structurele ontwikkeling van productmarkcombinaties., zeker niet voor... de langere termijn. Eigenlijk aandoenlijk want ze proberen het al jaren. Zolang de marge op detachering hoog genoeg is blijven ze er aan hangen. En investeringen die niet binnen het jaar terug zijn, worden niet genomen. De mensen van CGI leveren goed werk, stuk voor stuk vaklui. maar door het uitblijven van een effectieve strategie blijven ze aan de onderkant van de markt bungelen en zijn ze niets meer dan een detacheerder als Yagt of uitzendbureau.

Advies aan management

Ga op tijd weg. Blijf niet te lang in de detachering hangen maar kies op tijd voor een bedrijf wat echt investeert in haar markt of stap over naar bedrijven die je vast in dienst nemen.

CGI2019-02-10
  8. "Goed bedrijf"

Huidige werknemer - IT-Consultant in Utrecht

Ik werk voltijd bij CGI voor 8 jaar

Pluspunten

Goed leuk en gezellige organisatie met veel groei mogelijkheden en wel goede benefits

Minpunten

Soms wat loch en je moet er voor zorgen dat je zelf zichtbaat wordt bent en blijft. Ook is je relatie met je dcs key

Advies aan management

Let goed op de high potentials en laat ze niet gaan.

CGI2018-08-23

"Leuke als stage maar zou er niet fulltime willen werken"

Voormalige stagiair(e) - Stagair afstuderen HBO in Eindhoven
    Geen mening over directeur

Ik heb korter dan een jaar als bij CGI gewerkt

Pluspunten

Ik heb 5 maanden stage gelopen bij CGI. Ik had in deze periode erg veel vrijheid om mijn eigen project op te zetten en uit te voeren. Je draagt dus veel verantwoordelijkheden waarbij je zelfstandig te werk gaat. De supervisor is betrokken, maar wel op een afstand. De mensen op het kantoor waren altijd erg rustig, vriendelijk en behulpzaam. Over het algemeen werken er mensen op het kantoor met een sterke technische... achtergrond. Wat meer diversiteit zou de sfeer wel goed doen. Het bedrijf is aan te raden indien je een technische achtergrond hebt.

Meer weergeven

Minpunten

- Ondanks de grootte van het bedrijf was ik niet in staat om daadwerkelijk gebruik te maken van de kennis die er rond liep. Denk hierbij aan het bundelen van projecten van andere afdelingen. - Tevens merk je op kantoor dat men zich liever bezig houdt met zijn eigen zaken en samenwerking in teamverband is vrijwel niet zichtbaar. Daarnaast was het ook jammer dat een paar mensen binnen het bedrijf nuttige contacten... hadden waar wij helaas ook geen gebruik van konden/mochten maken. Dat zou misschien komen omdat wij stagaires waren. - Er is een duidelijke kloof zichtbaar tussen management en overige werknemers. - Bedrijfscultuur past niet bij mij. Niet zozeer een innoverend bedrijf en te passief naar mijn mening. Mensen met een commerciële achtergrond zullen het bedrijf wellicht als niet uitdagend genoeg ervaren.

Advies aan management

Mijn supervisor was erg terughoudend over een interview om de wensen en behoefte van de klant beter te leren kennen. Dit terwijl deze klant cruciaal was om de omzetgroei te realiseren. Uiteindelijk niets gebeurd met het project. Management was te passief en wellicht terughoudend vanwege de bureaucratie die er heerst. Het management lijkt niet naderbaar.

CGI2018-07-19

"Afwisselend en gedreven"

Huidige werknemer - Project Director in Maastricht
    Afkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij CGI voor 5 jaar

Pluspunten

Gedreven maar toch mensgericht Resultaatgericht To the point Goede mogelijkheden tot ontwikkeling en opleiding Goede global visie / ondernemingsgeest Heldere organisatiestructuur Ruimte voor goede werk - prive balans

Minpunten

Senior workforce, gem 45+ Best veel politiek Wisselende kwaliteit medewerkers en leidinggevenden Interne doelen gaat nog vaak voor klant Nationale orientatie

Advies aan management

Meer jongeren aannemen Medewerkers 1 op 1 aan klantteam binden Promotiebeleid verbeteren Salarisgroei faciliteren

CGI2018-04-13
Er zijn 72 reviews gevonden