Reviews van CGI

3,7
CGI President and Chief Executive Officer George D. Schindler
George D. Schindler
2.658 Beoordelingen
  1. "Fijn bedrijf voor starters"

5,0
    Huidige werknemer - Senior Software Test Analyst in Den Haag

Ik werk voltijd bij CGI

Pluspunten

Prima ontwikkelmogelijkheden en goede begeleiding van starters. Door eerlijke marktbenadering en realistische aanbiedingen op projecten geen voortdurende stress om zaken vlot te trekken.

Minpunten

De focus op retentie is niet altijd voldoende.

2. "Ga hier niet werken!"

Voormalige werknemer - Business Analist in Rotterdam
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

Er zijn leuke opdrachten. Er zijn ook zeker heel veel weinig interessante opdrachten, maar zelf heb ik geluk gehad en interessant werk kunnen doen. Erg fijne collega's. Er werken zeer vriendelijke en gemotiveerde mensen bij CGI Nederland.

Minpunten

- Erg bureaucratisch bedrijf. Voor alles moet er goedkeuring van een manager komen of gemeld worden. Ik kreeg na een tijdje zelfs een mail dat ik moest melden wanneer ik de snellader had gebruikt met mijn elektrische auto. De collega's van het autobeheer konden dat al in een overzicht zien, maar ze wilden toch dat ik ze elke keer een email stuurde wanneer ik een snellader had gebruikt. - Internationale samenwerking op z'n slechts! Bij problemen met je laptop of medewerker service systemen ben je aangewezen op een service desk in India. Gesprekken met de medewerkers gaan doorgaans er stroef en voor dat je je probleem kan melden moet je meer gegevens doorgeven dan bij een belastingaangifte. Alsof je ergens een nieuwe klant bent in plaats van een medewerker. Geeft niet het gevoel alsof je met een naaste collega spreekt die je kan helpen. - Er wordt vanuit hoger management onterecht veel gesproken over een internationaal kennisnetwerk waar op lokaal niveau gebruik van kan worden gemaakt. Je hebt inderdaad 75.000 collega's in 40 landen, maar in de jaren dat ik er gewerkt heb, heb ik geen resultaten gezien van succesvol internationaal samenwerken. Af en toe worden er via videocalls wat ideeën gepresenteerd, maar nooit iets mee gedaan. - Spreadsheetmanagement. Er wordt alles aan gedaan om het minimale billability getal van 87% te halen. Zolang je dat als team niet haalt is er zeer weinig ruimte voor non-billable activiteiten m.b.t. tot andere vormen van waarde creëren / business development. Dit zorgt er ook voor dat er weinig wordt samengewerkt met andere teams en collega's in andere landen. Samenwerken kost in eerste instantie namelijk geld (er moet eerst iets bedacht worden voordat het verkocht kan worden) en kosten zonder directe baten is een moeilijk uit te leggen verhaal. - De interne it-systemen zijn erg verouderd. En dat voor een it-bedrijf! De grootte van het bedrijf is hierin een remmende factor. Trage laptops, trage systemen.

3. "Veel geleeerd, time to move on"

Voormalige werknemer - Principal Architect in Rotterdam

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

Gedreven collega's Goede consultancy klussen bij interessante klanten

Minpunten

Spreadsheet management cultuur na overname door CGI Zeer Anglo-Saksische inslag Business model niet langer realistiscch

4. "geen spijt van mijn vertrek"

Voormalige werknemer - Consultant in Rotterdam

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

Salaris wordt prompt betaald. Declaraties worden snel afgehandeld. De laptop is goed geregeld. De aandelen regeling is een aardige extra.

Minpunten

CGI is helaas geen bedrijf om een carrière te bouwen. Dat is jammer want er werken nog steeds hele fijne mensen. Cultuur: Er zijn een paar dingen heilig bij CGI en voorop staat de afdracht aan Canada. Die moet gewoon 10% of meer zijn anders dreigt er een nieuwe ronde bezuinigingen. Dit werkt door in alles! Ieder dubbeltje wordt omgekeerd. Goedkope koffie, goedkope kantoor artikelen (als je ze al kunt bemachtigen), goedkoop kerst pakketje.. etc. Maar ook in je werk. Je werkt in een klant georiënteerd team en alles draait om inzet. Of een inzet in je carrière plan past, waar het is of dat je er een beetje lol in hebt, het is allemaal niet zo belangrijk zolang je maar facturabele uurtjes draait. Carrière: CGI kent een paar levels in het uitvoerende carrière pad waarvan het bovenste bijna niet te halen valt. Per level hoort een salaris bandbreedte die in principe geijkt moet zijn op de markt. Wil je meer verdienen moet je omhoog. Wil je nog meer verdienen dan moet je naar een director rol en de bijbehorende 80-urige werkweek. CGI kent een model waarbij je een jaarlijkse evaluatie krijgt. Hierbij wordt de illusie gewekt dat input van jezelf en je werk omgeving invloed kan hebben. Dit is echter niet zo, je beoordeling staat al weken van te voren vast. Verder heeft elk organisatie onderdeel een taak om een bepaald percentage van de mensen onder verwachting te beoordelen. Hierbij hoort geen loonsverhoging! Management: Lagere management wordt aangestuurd primair op declarabele uren, daarnaast op hoeveel uur per week men bij de klant verkoop loopt te bedrijven. Investering in propositie ontwikkeling is er niet echt bij. Hoger management schept graag op over hoe gezond het bedrijf financieel is en hoeveel groei er is gemaakt, zaken waar men op de werkvloer niets aan heeft. Secondaire voorwaarden: Mobiliteit is net aan markt conform. Salaris ook. Er is een mogelijkheid om aandelen te kopen en het bedrijf verdubbelt je aankoop. In theorie is er een winstdeling. Pensioen premie is minimaal. Zou ik dit bedrijf aanraden? Het ligt er helemaal aan wie je manager wordt en hoe goed je het met hem/haar kan vinden. Is er een klik dan kun je een paar jaar aardig werken. Is die er niet of wordt je manager over geplaatst? Dan is het tijd om verder te kijken. Als je besluit toch in zee te gaan met CGI maak dan je eigen carriere plan. Bepaal waar je over 3-5 jaar wilt zijn in je competenties. Heb je geluk dan kan dit binnen het bedrijf. Leg ALTIJD zwart op wit vast wat je afspreekt en bewaar een kopie van die afspraken thuis.

5. "Lekker divers bedrijf, jammer dat je altijd maar billable moet zijn"

Huidige werknemer - Data Scientist in Rotterdam

Ik werk voltijd bij CGI voor 3 jaar

Pluspunten

Leuke collegas, leuke projecten als je ze zelf uitzoekt

Minpunten

Het enige wat belangrijk is in consultancy, is dat je billable bent. Dus dat er een klant is die voor jou betaald. Watvoor opdracht je doet, maakt ze niet zoveel uit. Maatschappelijk belang bestaat niet in consultancy. Is niet echt meer van deze tijd naar mijn mening. Verder vrij lage salarissen met weinig bonussen als je niet in de managementlaag zit.

6. "CGI"

3,0
    Huidige werknemer - SAP FICO Consultant in Rotterdam

Ik werk deeltijd bij CGI

Pluspunten

Afwisselende projecten, multidiciplinaire teams, training

Minpunten

In economisch slechtere tijden weinig tot geen keuze

7. "Mijn beste werkgever"

Voormalige werknemer - Business Consultant in Amstelveen
    Negatief vooruitzicht

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 8 jaar

Pluspunten

Veel klanten, mooie klanten, veel professionele collega’s, leaseauto, laptop, opleidingen

Minpunten

Moeilijk om invloed te hebben op het beleid.

8. "Prima bedrijf om voor te werke"

Huidige werknemer - Senior-IT-Consultant in Rotterdam

Ik werk voltijd bij CGI voor 3 jaar

Pluspunten

Goeie collega’s en sfeer, veel mogelijkheden voor groeien en training

Minpunten

Weinig innovatie, focus op detachering

"Het blijft helaas een urenfabriek"

Voormalige werknemer - Senior Consultant in Eindhoven

Ik heb voltijdgewerkt bij CGI voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

Weet jongere onervaren medewerkers een boost te geven. Focus op metro-market waardoor je je ontwikkeld in sterke regionale industrieën waaraan je vervolgens verhuurd wordt. Studie en ontwikkelingsmogelijkheden zijn top. Starsalarissen zijn +marktconform. De mensen van CGI leveren top werk en er heerst een sociale gemoedelijke bedrijfscultuur.

Minpunten

Heeft de pretenties van een gerenommeerde IT dienstverlener maar, het blijft een body-shop/uren fabriek en wordt in Nederland nog steeds niet echt serieus genomen in markt als een service provisor of innovator. Ze worden in de regio op alle vlakken omvergelopen door vaak kleinere meer competente bedrijven. Er wordt nauwelijks geïnvesteerd in structurele ontwikkeling van productmarkcombinaties., zeker niet voor de langere termijn. Eigenlijk aandoenlijk want ze proberen het al jaren. Zolang de marge op detachering hoog genoeg is blijven ze er aan hangen. En investeringen die niet binnen het jaar terug zijn, worden niet genomen. De mensen van CGI leveren goed werk, stuk voor stuk vaklui. maar door het uitblijven van een effectieve strategie blijven ze aan de onderkant van de markt bungelen en zijn ze niets meer dan een detacheerder als Yagt of uitzendbureau.

10. "Dynamisch, innovatief"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk deeltijd bij CGI

Pluspunten

Goede secundaire arbeidsvoorwaarden Respect voor de wensen van personeel Veel aandacht voor personal development

Minpunten

Weinig vrije keuze in opdrachten buiten eigen BU. Eis aan personeel om billable zijn wordt steeds groter

Weergave: 1 - 10 van 90 Reviews
</>Embed

Loopbanen die populair zijn bij CGI-werkzoekenden

Director

Werkt u bij CGI? Deel uw ervaringen