Reviews van Calco

Kelly Grooteman

"Nieuwe deuren"

Huidige werknemer - MasterClass Professional

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Vliegende start van je carrière. Goede voorbereiding

Minpunten

Je kan niet voor minder dan 40 uur werken

2. "Niet doen - er zijn betere alternatieven"

1.0
    Voormalige werknemer - IT Master class in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij Calco gewerkt

Pluspunten

Je leert jezelf ‘kennen’ omdat je zo sociaal ontleed wordt. Je krijgt wat gratis certificaten die later handig kunnen zijn. Het loon ook aardig naargelang het werk.

Minpunten

Veel blah weinig actie. Omdat ze je willen voorbereiden voor een ‘baan in de IT‘ houden ze de hoeveelheid ‘kennis’ te breed om eigenlijk iets mee te kunnen doen. Daarbij maakt wat je kent hen extreem weinig uit, eerder dat je ‘leiding’ geeft en niet stil bent. Enige ervaring met It die je al had besteden ze geen aandacht aan. Na 2 weken intensief leren word je wat aan je lot over gelaten met ouderwetse en gedateerde cursussen en vage beloftes. Je steekt je tijd meer in (leren) jezelf te verkopen dan in iets nuttigs leren. De hele cursus geeft een Big Brother Is Watching You vibe omdat alle acties of in acties die jij onderneemt ergens opgeschreven en ontleed zullen worden door een team van psychologie-wannabe’s die daaruit zullen uitmaken of je verkoopbaar bent als waar. Als je een serieuze (lees:programmeer) job wilt krijg je deze waarschijnlijk niet. Eerder een beroep met een vleugje IT als support of dergelijke.

3. "Ik raad het niet aan"

2.0
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Calco

Pluspunten

Het helpt je aan een baan in de IT (een springplank maar niet meer dan dat)

Minpunten

Het helpt je niet aan een baan die je eigenlijk wilt en het is een wurgcontract waar je na de proef periode niet meer uit durft te komen

"Prima start van carrière, dan snel wegwezen"

3.0
    Voormalige werknemer - Trainee in Amsterdam
    Neutraal vooruitzicht

Ik voltijd gewerkt bij Calco voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Opleidingen, auto!!, prima start salaris, je krijgt precies wat ze zeggen

Minpunten

Als je makkelijk te plaatsen bent doorloop je het programma in 2 jaar. Anders gaan ze je leven zuur maken en proberen ze van je af te komen

"Een springplank, en niet veel meer"

2.0
    Huidige werknemer - Calco Masterclass Professional in Amsterdam
    Niet aanbevolen

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Calco geeft je kans op een vaste baan die je anders niet zo gemakkelijk had gevonden vanwege hun connecties bij grote bedrijven. Deze bedrijven hechten vaak waarde aan de gedrevenheid van Calco'ers. Calco voorziet je in een basisopleiding en groomt je naar een perfecte sollicitant. in deze periode heb je een groot gevoel van saamhorigheid bij je mede-masterclassers en leer je snel binnen het plaatje te passen.

Minpunten

De eerste twee maanden word je zo onder druk gezet om binnen het juiste plaatje te passen en jezelf constant te bewijzen als "waardig" dat er weinig ruimte is voor de vraag "is Calco mij wel waardig?" Je word in korte periode een aantal basis skills (technisch en soft skill) aangeleerd vervolgens ga je naar een opdrachtgever waar je 2 jaar aan de slag kan. in die twee jaar hoor je vrij weinig van calco buiten een "maandelijks" uurtje met een fieldmanager en is het eigenlijk volledig aan jou om jezelf verder op te leiden naar jouw baan, afhankelijk van welke opdrachtgever je krijgt word je hier zeer goed of nauwelijks in begeleid. opleidingen vanuit calco zijn schaars en kwalitatief niet altijd waar je naar zoekt voor je functie. Je salaris word niet ingeschaald naar je functie en loonsverhogingen staan niet vast (ook al lijkt dat wel zo). hierdoor blijft je dus totdat je mogelijk overgenomen word door je opdrachtgever op een laag pitje verdienen. Calco beschikt niet over de mogelijkheid om als werknemer mee te denken over bedrijfsprocessen of anderzijds inspraak te doen. Maatregelen en beslissingen worden overkoepelend opgelegd. Kritiek wordt niet met dank afgenomen en in sommige gevallen heeft het invloed op je beoordeling.

"Niet aan beginnen"

1.0
    Huidige werknemer - IT Trainee
    Afkeurende mening over directeur

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Calco

Pluspunten

Calco is goed in hun verhaal verkopen. “Je wordt gematcht aan een functie op jouw persoonlijkheid” want blijkbaar kennen zij jou beter dan jijzelf. Kosteloos 2 a 3 certificaten halen, welke je niet zelf kan kiezen en waar je uiteindelijk niks aan hebt aangezien je niet weet waar je terecht zal komen. Leuke mede-trainees als je geluk hebt.

Minpunten

“Je wordt gematcht aan een functie op jouw persoonlijkheid” naar aanleiding van een vage cijferlijst die na de eerste 2 weken wordt gegeven op basis van hoe jij hebt ‘gepresteerd’ in de lessen. Met presteren wordt bedoeld hoeveel jij praat tijdens de les (= proactiviteit en leergierigheid). Wat je dan precies zegt maakt niet zoveel uit want ze gaan ervan uit dat je toch geen inhoud hebt. Uiteraard hangt jouw cijferlijst, en daarmee jouw potentiële opdracht, af aan jouw relaties met docenten. In meer dan 20% van de gevallen beëindigen zij jou contract in de proefperiode. Er begint om de 2 weken een nieuwe groep trainees. Zij laten je gaan wanneer het hun uitkomt, zoals wanneer er niet genoeg vacatures zijn. Lease auto is geen optie meer sinds 2020.

7. "Prima zolang je op inzet bent"

4.0
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Utrecht

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Connectie met grote bedrijven Leuke collega’s

Minpunten

Opleidingsbudget is vaag Weinig training vanuit Calco na inzet Weinig begeleiding tijdens inzet

8. "Beste bedrijf voor een kickstart van je Carrière in de IT"

Huidige werknemer - Calco Masterclass Professional in Amsterdam

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Calco selecteert streng dus alleen de allerbeste mogen starten in de opleiding. Je krijgt direct een goed salaris, contract voor onbepaalde tijd, leaseauto en Calco betaalt de hele opleiding voor je. In de proeftijd vallen er mensen af, Dat vinden de mensen die afvallen niet leuk maar Calco doet dit omdat ze een zeer hoge kwaliteit nastreven. Ik was dus extra blij toen ik er doorheen kwam. Ook de klantenkring van Calco is zeer interessant. Bij alle grote banken en verzekeraars kan je terecht komen, maar ook overheid, zorg en energiebedrijven. Zodra je daar binnen komt worden je ook alle mogelijkheden geboden omdat die bedrijven weten dat Calco staat voor goede kwaliteit medewerkers dus ze willen veel in je investeren. Voor mij is het echt de beste keus voor mijn carrière geweest. Ik heb een opleiding Bewegingswetenschappen gedaan en zonder Calco had ik nooit op zo'n gave plek in de IT terecht gekomen. Ik ben ze er enorm dankbaar voor!

Minpunten

Je moet ook zelf veel willen investeren omdat je in 2 maanden de IT kennis op doet. Als je niet bereid bent het beste uit jezelf te halen kan je beter voor een ander traineeship kiezen.

9. "Fijne werkgever"

Huidige werknemer - Functioneel Beheerder in Utrecht

Ik werk voltijd bij Calco

Pluspunten

Calco heeftmij geholpen een carrière op te starten in de IT. Ik vind het een hele fijne werkgever, veel oog voor mijn persoonlijke ontwikkeling. De begeleiding is prettig en persoonlijk. Toen ik na mijn masterclass traject niet over wilde naar de opdrachtgever heeft Calco een nieuwe passende opdracht voor mij gevonden. Petje af voor inzetmanagement die altijd een opdracht voor mij hebben gevonden die past bij mij als persoon en bij mijn ambities.

Minpunten

Tussen mijn opdrachten in heb ik een tijdje 'intern' gezeten, dat was niet echt fantastisch omdat er niks te doen was.

10. "Leuk bedrijf die kansen biedt als je niet de juiste papieren op zak hebt"

Huidige werknemer - MasterClass Professional in Amsterdam

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Veel groei mogelijkheden binnen 2 jaar. Biedt iedereen een kans om ook zonder de juiste diploma's een leuke start te maken binnen de IT. goed concept traineeships.

Minpunten

in principe maar 1 opdracht in 2 jaar. niet rondkijken op verschillende afdelingen

Er zijn 60 reviews gevonden