Reviews van Calco

Bijgewerkt op 6 nov 2020

3.1
Calco Directeur Kelly Grooteman
Kelly Grooteman
Pluspunten
  • "Sfeer is formeel maar informeel(in 9 reviews)

• "Fijne werkomgeving in nieuwe pand in Amsterdam(in 9 reviews)

Minpunten
  • "Het aangeboden lesmateriaal tijdens de proeftijd (DeepDives) zijn soms verouderd(in 10 reviews)

• "Je moet ook zelf veel willen investeren omdat je in 2 maanden de IT kennis op doet(in 7 reviews)

Meer pluspunten en minpunten
Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

"Nieuwe deuren"

5.0
    Huidige werknemer - MasterClass Professional

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Vliegende start van je carrière. Goede voorbereiding

Minpunten

Je kan niet voor minder dan 40 uur werken

Algemeen directeur

Bedankt voor je positieve review!

2. "Review"

• Diversiteit en inclusie
    Huidige werknemer - Accountmanager in Amsterdam

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Calco

Pluspunten

+ Opleidingstraject + Behulpzame collega's + (externe) Trainingen salesvak

Minpunten

- Hoeveelheid telefonische acquisitie aan begin van opleidingstraject

"Geen leuk bedrijf"

• Diversiteit en inclusie
    Huidige werknemer - Sales Manager in Amsterdam

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Calco

Pluspunten

Jong team , kan veel leren

Minpunten

Slechte communicatie, verdiend niet heel goed

4. "Ontevreden"

Voormalige werknemer - MasterClass Professional in Maarssen

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij Calco gewerkt

Pluspunten

Goede ingang bij grote bedrijven

Minpunten

Geen baan mogelijkheden binnen de IT die gericht zijn op bv front end design

Algemeen directeur

Bedankt voor je review. Omdat we ons altijd willen blijven verbeteren en ontwikkelen als bedrijf, zijn we recent een nieuw traineeship gestart: Low Code, No Code. Binnen dit traineeship komt o.a. front-end development voorbij. Mocht je nog overige feedback hebben, dan horen we dit graag via communicatie@calco.nl, je feedback is voor ons erg waardevol. Je helpt ons verder te kunnen verbeteren en ontwikkelen!

5. "Prima start in de IT"

Huidige werknemer - Calco Masterclass Professional in Amsterdam

Ik werk voltijd bij Calco voor meer dan een jaar

Pluspunten

Calco zorgt voor een goede start. Het startsalaris is prima. Er is een stimulerende omgeving op kantoor.

Minpunten

De proeftijd kan als heftig worden ervaren. Salaris begint na anderhalf jaar wel tegen te vallen.

Bedankt voor je review!

6. COVID-19
    Nuttig (1)

"Onprofessioneel"

Voormalige werknemer - IT Trainee in Rotterdam
    Negatief vooruitzicht

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij Calco gewerkt

Pluspunten

Opleidingsperiode alvorens het starten bij de opdrachtgever, arbeidsvoorwaarden zijn goed voor een traineeship.

Minpunten

Onprofessionaliteit, Niet wetende of je geplaatst kunt worden. Ik kreeg een week voor het starten te horen dat het financieel toch niet mogelijk wordt om te starten, begin hier maar niet aan in coronatijd als je zekerheid wilt.

7. "Leerzaam"

3.0
    Voormalige werknemer - Calco Masterclass in Amsterdam

Ik voltijd gewerkt bij Calco voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Er is erg veel Aandacht

Minpunten

Het Werktempo Kan te hoog zijn

Algemeen directeur

Bedankt voor je review! Fijn dat je het traineeship bij Calco als positief en leerzaam hebt ervaren. Tijdens het traineeship krijg je een fieldmanager toegewezen, je leidinggevende vanuit Calco zodra je op inzet gaat. Bij je fieldmanager kun je altijd bij terecht met je vragen, opmerkingen en eventuele aandachtspunten zoals een hoge werkdruk. Zij coachen je, kunnen je tips geven over hoe je hiermee om kunt gaan en helpen je bij het stellen van grenzen. We nemen je feedback dan ook mee als verbeterpunt, bedankt hiervoor.

8. "Calco MasterClass Traineeship"

Huidige werknemer - oracle dba in Amstelveen

Ik werk voltijd bij Calco

Pluspunten

Korte opleiding, ontmoet veel nieuwe mensen van dezelfde leetijd, vanaf dag 1 betaald, geen achtergrond in IT nodig

Minpunten

Calco zelf is een leuk jong bedrijf maar de klanten waar je uiteindelijk terecht komt zijn vaak grote bedrijven waar oude mensen werken dus dat is een hele andere sfeer.

Bedankt voor je review!

9. "Selectie gaat door tijdens proeftijd"

Voormalige werknemer - MasterClass Professional in Amsterdam
    Afkeurende mening over directeur

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij Calco gewerkt

Pluspunten

Goede soft skill cursus, aardige collega's, je leert jezelf beter kennen, aardige en behulpzame docenten

Minpunten

Tijdens de proeftijd worden nog steeds aardig wat mensen ontslagen, wat een stressvolle werksituatie is en veel druk op trainees zet. Je wordt eerder gezien als nummertje dat geld oplevert dan als persoon. Er wordt ook veel meer gedaan aan je persoonlijkheid proberen te matchen aan het ideale traineebeeld dan aan je IT vaardigheden te leren waar je echt iets aan hebt.

Algemeen directeur

Bedankt voor je review en leuk om jouw positieve punten te mogen ontvangen! Dat je je proeftijd als stressvol hebt ervaren vinden we heel rot voor je. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar het klopt inderdaad wel dat dit traineeship helaas niet voor iedereen is weggelegd. Wij zien de proeftijd ook echt als een periode waarin we van beide kanten kunnen bepalen of ons traineeship bij iemand past. Daarom heb je tijdens een Calco traineeship wekelijks een gesprek met je begeleider en krijg je eerlijke feedback over wat je sterke punten maar ook je verbeterpunten zijn. Voor de één zijn dat verbeterpunten op het gebied van softskills, voor de ander juist qua ontwikkeling van technische/IT skills. Hopelijk heb je wel het beste uit jezelf en uit het traineeship kunnen halen.

"Vroeg of laat valt Calco bij iedereen door de mand als platte detacheerder"

1.0
    Voormalige werknemer - IT Trainee in Amsterdam
    Afkeurende mening over directeur

Ik voltijd gewerkt bij Calco voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Kan je zelf van niets iets maken, en ben je sociaal sterk genoeg krijg je een kans op een baan in de IT.

Minpunten

Jij bent als trainee niets meer dan een product, die geld oplevert als je netjes zit en je mond dichthoudt. Alles wat je extra of meer wilt kost Calco (te veel) geld. Een flink deel van de trainees wordt onmenselijk behandeld, aan het lijntje gehouden of weggepest omdat de inschatting was dat je geld kon verdienen voor Calco, maar uiteindelijk toch geen opdracht kan krijgen.

Algemeen directeur

Bedankt voor je review en wat jammer dat je het traineeship zo hebt ervaren. Natuurlijk streven wij altijd naar de beste begeleiding en duidelijke communicatie tijdens ons traject, dit is niet alleen een marketingpraatje, maar ook echt wat wij nastreven. We zijn ons er natuurlijk van bewust dat er altijd ruimte is voor verbetering en zijn hier dan ook continu mee bezig. Ik zou het dan ook fijn vinden om je hier persoonlijk over te spreken, zodat we samen je pijnpunten kunnen doorspreken. Je kunt mij direct mailen om hier een afspraak voor te maken op ons kantoor in Amsterdam of een corona-proof Skype call met mij in te plannen! Groet, Kelly Grooteman, CEO Calco

70 Nederlands reviews van de 73