Reviews voor Klantenservicemedewerker bij Coolblue | Glassdoor.nl

1. "Klantenservicemedewerker"

Voormalige werknemer - Klantenservicemedewerker in Rotterdam
    Geen mening over directeur

Ik deeltijd gewerkt bij Coolblue voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Leuk bedrijf, open atmosfeer, toegankelijke collega's

Minpunten

Salaris is niet competitief vergeleken met andere bedrijven

Coolblue2018-04-04
  2. "Parttime klantenservice medewerker"

Huidige werknemer - Klantenservicemedewerker in Rotterdam
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk deeltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

Pluspunten

Doorgroeimogelijkheden Goede werksfeer Haalbare targets Veel contactmomenten met je teamleider

Minpunten

Zoals bij de meeste bedrijven met ruime openingstijden zijn er planningsregels.

Coolblue2018-05-07

"Chronische groeipijnen"

Voormalige werknemer - Klantenservicemedewerker in Berchem, Antwerpen
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik voltijd gewerkt bij Coolblue voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

- Toffe collega's - Jonge collega's - Als je geluk hebt met je leidinggevende, is het top.

Minpunten

- Recruitment - Werkdruk - Kleine en weinig foutjes, zorgen voor grote deuken in opslag - Vriendjespolitiek

Advies aan management

Het gaat goed met het bedrijf. Goed voor Coolblue zelf, niet voor de Klantenservice. Het aantal contacten met de klant gaat de lucht in, de klantenservice kan dit niet aan. Er wordt alleen maar volk aangenomen om de vertrokken anciens te vervangen. Echter is dit maar een kleine pleister. In het wervingsproces worden de foute kandidaten aangenomen. Je hebt een eigen Klantenservice zodat je de lijn kan bemannen en... bevrouwen door echte Coolblue'ers. Zorg er dan ook voor dat je echte Coolblue'ers aanneemt. Meer en meer zien we ongemotiveerde collega's binnenkomen. Het managementteam zou moeten zien dat de stijging in het vertrek van goede en originele Coolblue'ers niet gewoon is, maar speciaal. Ze zouden hierop moeten inspelen. Doe het nodige om je personeel bij te houden. Werknemers willekeurig een rooster geven dat ze anderhalve week op voorhand krijgen is niet goed. Als je bij Coolblue werkt, heb je geen vrije tijd. Je hebt niet alleen studenten rondlopen, maar ook moeders, getrouwde mensen en Coolblue'ers die in hun vrije tijd op andere plaatsen verwacht worden. Ik denk dan aan de trainer, de chiroleiding enz. Sinds de verhuis naar het nieuwe pand is het bergaf aan het gaan. Coolblue gaat voor goedkope kracht. Voor heel kleine zaken, dan mag je denken aan 3 minuten te laat komen, paar minuten over je break gaan,... vervalt je kans op opslag helemaal. Kom je vaak te laat, zou ik dit snappen. Gebeurt dit eenmalig, Coolblue, waar ben je mee bezig?! We hebben het gevoel dat we naar het Nederlandse systeem gaan. Eens je een bepaalde leeftijd hebt, wordt je te duur. Alles voor een glimlach, in Wilrijk was dit één van de belangrijkste dingen. Als een pakket nu de sorteerfout in gaat, wordt de zaak achteraan een lange rij geplaatst. Zaken voorrang geven omdat ze belangrijk zijn, hierbij denk ik aan een (trouw)cadeau, spullen die mee op vakantie moeten,..., is gewoonweg onmogelijk. Klant is koning, maar net zoals Filip, heeft hij niet veel te zeggen.

Meer weergeven
    Coolblue2018-10-12

"Bedrijf met groeipijnen en twee gezichten"

Huidige werknemer - Klantenservicemedewerker in Berchem, Antwerpen
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

Pluspunten

De jonge en informele werksfeer Inkleding van de werkvloer

Minpunten

Coolblue doet te weinig met het aanwezige talent Communicatie laat te wensen over De heel erg lage verloning (gestart met € 1.750,- voor een werkweek van 40u) Coolblue verwacht bepaalde waarden van medewerkers, maar leeft deze zelf niet na

Advies aan management

In de klantenservice gaat er veel talent verloren. Pik de signalen op en geef getalenteerde medewerkers extra uitdagingen. Coolblue kan er enkel voordeel uit halen en je houdt de medewerkers langer gemotiveerd en in dienst.

Coolblue2018-05-14
Er zijn 4 reviews gevonden