Coolblue werknemer reviews over "het bedrijf"

Bijgewerkt op 16 nov 2020

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .
3.9
68%
Aanbevelen bij een kennis
77%
Waardeert directeur
Coolblue Algemeen directeur Pieter Zwart
Pieter Zwart
192 Beoordelingen
Pluspunten
  • "Goede doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf(in 23 reviews)

  • "Vooral voor jonge mensen aantrekkelijk(in 23 reviews)

Minpunten
  • "Verschillende uren in het bedrijf(in 17 reviews)

  • "Relatief laag salaris vergeleken met andere bedrijven(in 16 reviews)

Meer pluspunten en minpunten
Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Reviews over het bedrijf

Terug naar alle reviews
  1. "Super werkplek"

    5.0
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer 

    Ik werk voltijd bij Coolblue

    Pluspunten

    Goede doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf

    Minpunten

    Soms ben je klaar met doorgroeien en kijk je verder.

  2. Nuttig (2)

    "Niet gaan werken"

    1.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Diversiteit en inclusie
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - English Translator in Rotterdam
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik voltijd gewerkt bij Coolblue voor meer dan 1 jaar

    Pluspunten

    (Kleine) korting op de website

    Minpunten

    Management is incompetent, werk wordt uitbesteed aan 1 collega die denkt de lakens uit te mogen delen terwijl de daadwerkelijke leidinggevende niks doet Het werk is altijd hetzelfde, verandert nooit, totaal geen uitdaging Geen groeimogelijkheid Vriendjespolitiek, promoties worden alleen gegeven aan mensen in hoge posities, of als ze je echt heel lief vinden Slechte communicatie Slecht teamwork Als je een probleem hebt mag je het lekker zelf uitzoeken Het motto is 'open, eerlijk en direct', maar in werkelijkheid houdt niemand zich daaraan Het bedrijf is niet half zo leuk en chill en grappig als het in de media doet overkomen Iedereen danst naar de poppen van Pieter, en hij verwacht ook niet anders De enorme uitstroom van werknemers is bewijs genoeg dat het echt niet zo'n leuk bedrijf is. De helft gaat naar de Mediamarkt

    Verder lezen

  3. Nuttig (2)

    "Overrated draaideur voor starters"

    1.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer in Rotterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik heb voltijdgewerkt bij Coolblue voor meer dan 3 jaar

    Pluspunten

    Jong bedrijf, kan leuk zijn als je net bent afgestudeerd bent. Sfeer is echter sterk afhankelijk van het team waar je in zit.

    Minpunten

    - Slecht salaris, verre van marktconform. - Slechte secundaire voorwaarden. - Zeer slechte lower/middle management. Onervaren managers zorgen soms onwerkbare situaties. - Werknemers worden doodgegooid met interne marketing om de aandacht af te leiden van misstanden binnen het bedrijf. - Ondernemingsraad is een wassen neus. - Het bedrijf is verre van open, eerlijk en direct. Slechte communicatie en het achterhouden en/of verdraaien van informatie komt veelvuldig voor. - Geen tot weinig doorgroeimogelijkheden. Coolblue neemt veelal enkel starters aan en houdt de salarissen op deze manier graag laag. Voor jou 10 anderen. - Doorlopende braindrain: er wordt weinig geïnvesteerd in het behouden van talent. Zodoende ontstaan er regelmatig knowledge gaps die zeer moeilijk maar oogevangen kunnen worden. - Veel peer-pressure om 24/7 hard te werken voor de baas.

    Verder lezen

    Reactie van Coolblue

    May 10, 2020

    We vinden het vervelend om te horen dat een aantal dingen niet zijn zoals je ze had verwacht. Hier gaan we graag het gesprek met je over aan. Jij ook? Stuur dan even een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.

  4. "Software Developer"

    3.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Commercial Trash Driver in Rotterdam
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

    Pluspunten

    - Internationale collega's - Mogelijkheid om cursussen te volgen tijdens werk - Goede werkomgeving (Macbooks, Dell monitors, Standing desks) - VVV (Update van het bedrijf elke maand met gratis bier) - Locatie

    Minpunten

    - Salaris (is best wel laag in vergelijking met andere vergelijkbare bedrijven) - Oude systemen

    Verder lezen
  5. Nuttig (4)

    "Niet te veel initiatief tonen aub."

    4.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Product Owner in Rotterdam
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

    Pluspunten

    De klantgerichtheid die volledig wordt doorgetrokken binnen het bedrijf werkt geweldig.

    Minpunten

    Er wordt getracht enorm veel controle uit te oefenen op iedere uithoek van het bedrijf door het management, ook op vlakken waar er genoeg mensen zijn die weten wat ze doen. Dit zorgt ervoor dat een cultuur van volgers ontstaat, in plaats van mensen die opkomen voor het beste voor ieder onderdeel.

    Verder lezen
  6. Nuttig (8)

    "Bedrijfsnormen- en waarden gelden niet in de praktijk."

    1.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Rotterdam
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Coolblue voor 5 jaar

    Pluspunten

    Coolblue heeft enorm toffe medewerkers die van ver en wijd komen om aan de slag te gaan binnen de verschillende disciplines van het bedrijf. Het trekt de meest creatieve en ijverige collega's aan waar veel van te leren valt.

    Minpunten

    Alles voor een glimlach. Open, eerlijk en direct. Dit zijn een paar van de waarden die Coolblue van de daken schreeuwt. Leuke slogans, dubbelzinnige woordspelingen op dozen en overtuigende kreten op de muren. Klinkt goed, toch? Zo dacht ik in het begin ook totdat ik moest samenwerken op managementniveau. Langzamerhand zie je dan de keerzijde van het bedrijf voorbij komen. Coolblue propageert dat zij een 10-cultuur is, maar in de praktijk is een 6 voldoende en wordt dat verkocht als voltooid product 'met kinderziektes' aan de consument of de relevante stakeholder. Voorstellen tot verbetering worden aangehoord, maar enkel als dat geen geld kost en als de desbetreffende verantwoordelijke ook daadwerkelijk verantwoording neemt voor zijn/haar product. Open, eerlijk en direct geldt voor het klantgerichte deel van het bedrijf, maar intern moet er vooral genuanceerd en worden gelet op de teerheid van de gemiddelde werknemer. Bedrijfs (of afdelings)brede noodzakelijke berichten moeten eerst 'gekeurd' worden door afdeling Merk, anders kun je er geheid op rekenen dat je op de vingers wordt getikt omdat het niet aan het interne 'vrolijke' keurmerk voldoet; want melden dat men hen werk niet heeft gedaan moet uiteraard op de 'alsjeblieft' manier. O wee als je open, eerlijk en direct bent. Kortom: ben jij iemand die waarde hecht aan jouw integriteit en ben jij niet bereid om dat opzij te schuiven in het belang van het bedrijf? Zoek dan even verder. Ben je een competitieve knaller en houd je van verantwoordelijkheid vermijden? Dan is dit het bedrijf voor jou.

    Verder lezen

    Reactie van Coolblue

    September 17, 2019Backoffice medewerker

    Beste, Wat jammer dat jouw tijd bij Coolblue anders uitpakt dan je had gehoopt. We zouden hier graag een keer met je over willen praten. Als jij dit ook wil stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl. Groet, Sandra van Coolblue

  7. Nuttig (2)

    "Je bent een nummertje"

    2.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Bezorger in Amsterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

    Pluspunten

    Leuke collega's Vrijheid (dit heeft meer met bezorging te maken dan het bedrijf)

    Minpunten

    Het maken van winst staat op #1 Het maakt ze niet uit hoe zwaar of veel er weggereden moet worden. Teamleiders met nauwelijks tot geen ervaring.

    Verder lezen

    Reactie van Coolblue

    August 26, 2019

    We vinden het vervelend om te horen dat een aantal dingen niet zijn zoals je ze had verwacht. Hier gaan we graag het gesprek met je over aan. Jij ook? Stuur dan even een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.

  8. Nuttig (7)

    "Ga hier alsjeblieft nooit werken."

    1.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer 
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Coolblue

    Pluspunten

    Leuke collega's Goed eten in kantine Betaalt prima als je goedkoop leeft

    Minpunten

    - De werknemers worden behandeld als cannon fodder. Expendable nothings. De ene dag ben je een van de hardst werkende mensen daar, de andere krijg je te horen dat je contract niet verlengd is. Niet dat je hier langer dan een jaar zou moeten willen werken. - Feestdagen vakanties zijn alles behalve flexibel - Groot verschil in privileges tussen leidinggevenden, normale werknemers en uitzendkrachten - Alles duurt maanden om te regelen, zelfs iets zo simpels als een tafel bestellen duurt like, 3 maanden. - Ze blijven nieuwe mensen aannemen, terwijl er niet genoeg plek is voor iedereen, waardoor mensen naar andere plekken in de magazijn worden gestuurd, waar de werkomstadigheden niet ideaal zijn, waardoor motivatie en inzet achteruit gaat. - Er wordt niet naar je geluisterd. Ze doen wel alsof ze luisteren, maar er komt zelden wat van - Verouderd apparatuur (werken nog met windows 7 en slechte dell pc's) - Het main programma waar we mee werken, is extreem sloom, crasht redelijk vaak, en wanneer een update iets oplost, maakt het een boel andere dingen weer erger, waardoor het proces alleen vertraagt worden, en zo minder werk af komt. - Geen verwarming in magazijn - Uitzendkrachten kunnen vakantie aanvragen een week van tevoren, en het wordt goedgekeurd, maar een Coolblue'er moet dat maanden van tevoren doen, anders zeggen ze nee. Mensen die allemaal op dezelfde werkvloer werken, dezelfde taken hebben, worden dus ongelijk behandeld. - Je wordt constant ingezet bij andere afdelingen omdat ze daar hulp nodig hebben, terwijl je je daar niet voor aangemeld hebt toen je solliciteerde. Veel verschil maak je ook niet. - Je moet elke dag naar de radio luisteren, waar ze constant dezelfde nummers draaien, waar meesten totaal gek van worden. Alleen omdat de eigenaar van het bedrijf in speakers geinvesteerd heeft. Iets waar niemand om vroeg. Hierdoor zijn ook alle persoonlijke speakers afgenomen. En toen hebben ze nog meer speakers geinstalleerd, zodat meer mensen kunnen lijden. Vooral leuk wanneer de beveiliging geen rekening houdt met het volume. - Ze zeggen wel "alles voor een glimlach", maar ik zie niemand glimlachen om het feit dat ze hier werken. - Je wordt bijna elke maand gevraagd om over te werken. - Ze willen dat jij flexibel bent, maar zij zijn totaal niet flexibel. - Onrealistische verwachtingen opgesteld. Targets waar geen berekeningen over gedaan zijn. Targets die niet iedereen kan halen.

  9. Nuttig (5)

    "Klantenservice = afvoerputje"

    1.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Medewerker Klantenservice in Rotterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik werk al langer dan een jaar als deeltijd bij Coolblue

    Pluspunten

    Collega's en flexibiliteit met je uren

    Minpunten

    Practice what you preach. Je hebt het beste voor met je klanten maar niet met je werknemers. Het gaat alleen maar beter met het bedrijf en je kiest er voor om bonussen en andere extra's weg te halen? Ook ontbreekt er een zekere mate van empathie bij enkele teamleiders. Zo wordt je de ene dag de hemel in geprezen en de andere dag wordt er niet meer naar je omgekeken omdat je niet verlengd bent ,ontslag hebt genomen of omdat je je targets niet hebt gehaald. Hier heb ik het over het Advies gedeelte van Coolblue.

  10. Nuttig (2)

    "Flexibel met een GLIMLACH"

    5.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Servicemedewerker/Verkoopmedewerker in Rotterdam
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik werk al langer dan een jaar als deeltijd bij Coolblue

    Pluspunten

    - Binnen Coolblue heerst er een leuke sfeer die je niet wilt missen. - Coolblue is flexibel met het inplannen van werkdagen ook ruien is geen probleem. _ Er zijn serieuze doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf, zo kan je gemakkelijk een ander functie vervullen. - Dit bedrijf doet er echt alles aan om goed te communiceren met elkaar en dan niet alleen klanten maar ook de werkenemers zelf een glimlach krijgt.

    Minpunten

    - Coolblue ondergaat veel veranderingen in een korte periode, waardoor het af en toe wel weer wennen is aan een nieuw systeem. _ Coolblue werkt niet meer met toeslagen, dus op avonden en weekenden krijg je geen toeslag.

    Verder lezen
Weergave: 1 - 10 van 34 reviews in het Nederlands