Coolblue werknemer reviews over "jonge"

Bijgewerkt op 20 aug 2020

3.9
Coolblue Algemeen directeur Pieter Zwart
Pieter Zwart
Pluspunten
  • "Goede doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf(in 23 reviews)

• "Vooral voor jonge mensen aantrekkelijk(in 23 reviews)

Minpunten
  • "Verschillende uren in het bedrijf(in 17 reviews)

• "Relatief laag salaris vergeleken met andere bedrijven(in 16 reviews)

Meer pluspunten en minpunten
Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Reviews over jonge

Terug naar alle reviews
  1. "Leuke stage plek"

Voormalige stagiair(e) - Stagiaire in Rotterdam
    Goedkeurende mening over directeur

Ik heb korter dan een jaar bij Coolblue gewerkt

Pluspunten

Leuke collega's Super gaaf bedrijf Veel jonge mensen Leuke bedrijfs evenementen

Minpunten

Over het algemeen is de taal engels op het hoofdkantoor

2. "Leuk bedrijf, veel jonge mensen, uitdagend werk"

Voormalige werknemer - Productmanager in Rotterdam

Ik voltijd gewerkt bij Coolblue voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Leuke teams/collega's Veel jonge mensen Uitdagend werk Mogelijkheden om je te ontwikkelen

Minpunten

Sommige teamleiders zijn (te) onervaren Gebrek aan coaching Relatief laag salaris

3. "Stagair Coolblue"

Huidige werknemer - Stagair afstuderen WO in Rotterdam

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Coolblue

Pluspunten

Jong, dynamisch, innovatief, vooruitstrevend en leuk bedrijf om stage bij te lopen.

Minpunten

Er zijn geen minpunten want je leert veel van je stage bij Coolblue.

"review1"

3.0
    Huidige werknemer - medior buyer in Rotterdam

Ik werk voltijd bij Coolblue

Pluspunten

Frisse en jonge collega's. Goede locatie.

Minpunten

Erg corporate aan het worden, denk KPMG.

5. "Leuk, jong bedrijf. Zeker een aanrader."

Huidige werknemer - SEA Specialist in Rotterdam

Ik werk voltijd bij Coolblue voor 3 jaar

Pluspunten

Jong en dynamisch bedrijf, veel vrijheid om dingen op te zetten en vooral een hele goede sfeer

Minpunten

Salarissen zijn zeker in het begin niet top, maar je kunt wel vrij snel omhoog gaan in salaris

"Overrated draaideur voor starters"

1.0
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer in Rotterdam
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

Ik heb voltijdgewerkt bij Coolblue voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

Jong bedrijf, kan leuk zijn als je net bent afgestudeerd bent. Sfeer is echter sterk afhankelijk van het team waar je in zit.

Minpunten

- Slecht salaris, verre van marktconform. - Slechte secundaire voorwaarden. - Zeer slechte lower/middle management. Onervaren managers zorgen soms onwerkbare situaties. - Werknemers worden doodgegooid met interne marketing om de aandacht af te leiden van misstanden binnen het bedrijf. - Ondernemingsraad is een wassen neus. - Het bedrijf is verre van open, eerlijk en direct. Slechte communicatie en het achterhouden en/of verdraaien van informatie komt veelvuldig voor. - Geen tot weinig doorgroeimogelijkheden. Coolblue neemt veelal enkel starters aan en houdt de salarissen op deze manier graag laag. Voor jou 10 anderen. - Doorlopende braindrain: er wordt weinig geïnvesteerd in het behouden van talent. Zodoende ontstaan er regelmatig knowledge gaps die zeer moeilijk maar oogevangen kunnen worden. - Veel peer-pressure om 24/7 hard te werken voor de baas.

Reactie van Coolblue

May 10, 2020

We vinden het vervelend om te horen dat een aantal dingen niet zijn zoals je ze had verwacht. Hier gaan we graag het gesprek met je over aan. Jij ook? Stuur dan even een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.

7. "CoolblueBezorgt - prima bijbaan voor jonge studenten"

Huidige werknemer - Bezorger in Groningen

Ik werk deeltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

Pluspunten

Vast uurloon voor iedere bezorger, jong of oud. Dit is voordelig voor jonge studenten.

Minpunten

Lange werkdagen vanwege het succes van Coolblue. De beloofde flexibiliteit ontbreekt.

8. "Goede werkgever leuke sfeer"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Geen mening over directeur

Ik werk voltijd bij Coolblue

Pluspunten

Goede werkgever en leuke sfeer. Vooral voor jonge mensen aantrekkelijk

Minpunten

Studiebudget, groeit snel en daardoor weinig stabiliteit mbt teams.

9. "Top werkgever"

Huidige werknemer - Customer Journey Expert in Rotterdam
    Geen mening over directeur

Ik werk voltijd bij Coolblue voor meer dan een jaar

Pluspunten

- Veel ruimte om te leren als je zelf de zelfstandheid oppakt - Veel ruimte om nieuwe bronnen aan te boren en je te onwikkelen - Leuke sfeer, jonge collega's

Minpunten

- Veel jonge collega's, dus weinig oudere mensen die je door ervaring dingen kunnen leren. - De jonge managers zijn soms heel goed, echte talenten. Maar anderen vallen wel door de mand.

"Een hele coole blauwe plek!"

Huidige werknemer - ProductSpecialist in Den Haag

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Coolblue

Pluspunten

De werksfeer is by far het grootste pluspunt van werken bij Coolblue. Ik ga elke dag met plezier naar werk toe. Natuurlijk zijn er dagen dat je je minder voelt maar zodra je dan op werk komt gaat dat gevoel heel snel weg. Daarnaast is je opleiding binnen het bedrijf heel duidelijk en wordt alles rustig en aandachtig verteld zodat je zonder al te veel stress goed wordt opgeleid. Als jong persoon is dit een bedrijf waar je ten opzichte van alle andere beschikbare banen zonder opleiding toch wel echt het meeste kan leren wat individuele ontwikkeling betreft. Bij vele andere bedrijven weet je het op een gegeven moment allemaal wel terwijl ik hier toch echt elke dag weer iets nieuws leer! Ten slotte heb je wat uitbreiden binnen het bedrijf betreft veel mogelijkheden. Veel collega's zijn productspecialist geworden en krijgen hier ook regelmatig trainingen voor zodat klanten een zo uitgebreid en accuraat mogelijk advies kunnen krijgen.

Minpunten

Het salaris is over alle leeftijden recht getrokken. Dit zorgt ervoor dat een jonger persoon (18-21) een royaal salaris krijgt maar de oudere en vaak meer ervaren mensen hierdoor zich benadeeld voelen. Door het gebrek aan klanten in de meeste winkels is het wel zo dat je waarschijnlijk op je minimaal aantal uren ingeroosterd zal worden dus houd hier rekening mee.

Reactie van Coolblue

May 24, 2018

Bedankt voor het schrijven van de review. Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over je functie en de werksfeer. Groeten, Lotte van Coolblue

Weergave: 1 - 10 van 23 reviews in het Nederlands