Reviews voor Decathlon | Glassdoor.nl

Decathlon CEO Michel Aballea
Michel Aballea
  1. "Fantastische werkgever"

Ik werk voltijd bij Decathlon

Pluspunten

Dynamisch, lerende organisatie, vrijheid, energiek

Minpunten

veeleisend, relatief hoge werkdruk, lange werkdagen,

Decathlon2019-02-24
  2. "Geweldige mensen"

Voormalige werknemer - Coach in Amsterdam

Ik deeltijd gewerkt bij Decathlon voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Stukje menselijkheid is Decathlon niet onbekend. Teamspirit en sport staan hoog in het vaandel. Veel vrijheid voor (persoonlijke) ontwikkeling en verschillende verantwoordelijkheden oppakken.

Minpunten

Afspraken kunnen strakker; Zo nu en dan chaotisch.

Decathlon2019-07-18
  3. "Review"

Ik werk voltijd bij Decathlon

Pluspunten

Jonge mensen, veel vrijheid, 25% korting op eigen merken

Minpunten

Weinig persoonlijke begeleiding, moeilijke indicatie qua salaris veel mensen blijven hangen op het basissalaris omdat met een horizontale structuur is waarbij iedereen kan doen wat hij leuk vind. Echter is hier geen salaristabel bij.

Decathlon2019-06-27
  4. "Super werkgever!"

Ik werk deeltijd bij Decathlon

Pluspunten

Hele fijne werkgever waarbij je voldoende ruimte krijgt om te werken aan je eigen ontwikkeling (ook als je parttime werkt). Jonge frisse organisatie en dat maakt het altijd gezellig.

Minpunten

Het salaris is wat lager, maar je krijgt er wel een leuke baan voor terug!

Decathlon2019-02-01
  5. "Potential Storeleader"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht

Ik voltijd gewerkt bij Decathlon voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

- Leuk, sportief en jong personeel - mensen met wie je echt nog een biertje wil doen na je werk. - Sportieve uitjes - In sommige gevallen sporten tijdens werktijd - Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling - Diverse werkzaakheden

Minpunten

Door de reorganisatie eind 2017 is er geen tot weinig structuur meer. Het personeel weet niet wat er van hen verwacht wordt en het binnen Decathlon bekende ' Do what you love' is te zweverig en biedt geen houvast. Daarnaast gooit Decathlon mensen die goed zijn in hun huidige job eruit als zij geen interesse hebben / niet geschikt zijn om Store Leader te worden. Ben je heel goed in iets anders? Dat maakt niet uit, het is of Store Leader of je mag vertrekken.

Decathlon2018-11-13
  6. "Ontzettend nare ervaring"

Voormalige werknemer - Sportief verkoper in Apeldoorn
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht

Ik deeltijd gewerkt bij Decathlon voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

De collega's zijn ontzettend leuk. Je werkt in een ontzettend warm team waar iedereen klaar staat voor een ander. Het loon is niet slecht voor een baan in de retail.

Minpunten

- Je moet ontzettend veel inzet en initiatief tonen om contractverlenging te krijgen, ook al werk je maar één dag in de week. Er wordt van je verwacht dat je deze initiatieven niet ontplooit onder werktijd, maar in je eigen tijd om er voor te zorgen dat het de standaard werkzaamheden niet in de weg staat. Je krijgt geen beloning in de vorm van extra salaris, salarisverhoging of verlofuren voor deze initiatieven. Waardering krijg je alleen wanneer je goed bij het management ligt. - Van fulltimers wordt verwacht dat Decathlon het belangrijkste in je leven is. Persoonlijke zaken mogen niet in de weg staan van je werkzaamheden. Verwacht geen empathie van het management. Van fulltimers wordt ook verwacht dat je overuren maakt, zonder compensatie. Weken van 45 uur zijn geen uitzondering. - Soms is het onduidelijk waar je terecht komt als starter bij Decathlon. Zo kan het zijn dat je op een afdeling terecht komt waar je geen affiniteit mee hebt. De begeleiding is tevens erg slecht. Als je niet goed bij het management ligt is het moeilijk om taken uit te voeren die je wel leuk vind. Verwacht geen trainingen over beleid en producten. - De werknemers die goed bij het management liggen krijgen veel verantwoordelijkheden, ook al zijn ze te incompetent om deze uit te voeren. - Feedback over je functioneren is gebaseerd op hoe graag het management je mag, niet op je functioneren zelf. Wanneer je niet goed bij het management ligt of een te grote eigen mening hebt wordt je contract niet verlengd. Feedback geven aan het management is dan ook niet aan de orde. - Management is inefficiënt, ongeorganiseerd en incompetent. De belangrijkste posities zijn vervuld door de mensen die het meest geliefd zijn door de winkeldirecteur, ook al hebben ze de vaardigheden niet om deze positie te beoefenen. - Er heerst een enorme roddelcultuur, voornamelijk gevoed door de roostermakers en het management. - Er is een chronisch tekort aan (competent) personeel, maar de winkeldirecteur weigert meer mensen aan te nemen. Dit zorgt voor enorm veel stress op een werkdag. - Je moet enorm vleien bij het management om door te groeien of überhaupt een contractverlenging te krijgen. Tegenspraak wordt niet geduld. - Vacatures voor managementposities worden heel mooi neergezet, maar de realiteit is dat je 40 uur per week kleding staat te vouwen en achter de kassa staat tenzij je jezelf snel omhoog kan likken. - Kennis over de lokale sportwereld is afwezig. - Management weigert verantwoordelijkheid te nemen. - Over vakantie en vrije dagen wordt heel moeilijk gedaan. Vrij nemen kan eigenlijk niet door het tekort aan personeel. Wanneer je een dag vrij wil kan je gezeik verwachten van de roostermaakster. Zelf gaat zij wel vaak genoeg op vakantie. Er zijn contracten niet verlengd om het opnemen van vakantie uren in een periode die niet uitkomt voor het management. Roostermaakster bepaald wanneer jij vrij mag. - Geen baanzekerheid.

Decathlon2018-10-15
  7. "Kansen, kansen & kansen"

Ik werk voltijd bij Decathlon voor 8 jaar

Pluspunten

Vrijheid in het beslissen van ALLES. Opleidingen vanaf de eerste dag tot voor altijd. Ondernemen zonder financiële zorgen

Minpunten

Het kader is niet altijd even duidelijk. Veranderende bedrijfscultuur zorgt soms voor onzekerheid

Decathlon2019-10-29
  8. "Flexibiliteit"

Huidige werknemer - verkoopster in Antwerpen

Ik werk deeltijd bij Decathlon voor 10 jaar

Pluspunten

Flexibel in uurroosters, leuke werksfeer

Minpunten

Communicatie kan op sommige vlakken wel beter

Decathlon2019-10-14
  9. "Tevreden werknemer"

Huidige werknemer - Verkoper in Antwerpen
    Neutraal vooruitzicht

Ik werk deeltijd bij Decathlon voor 3 jaar

Pluspunten

Veel vrijheid en verantwoordelijkheid, dus op dat vlak zijn ze wel goed bezig!

Minpunten

Maar heel weinig doorgroeimogelijkheden, en dat geeft soms het gevoel dat ze ongeïnteresseerd zijn. Dus meestal is er sprake van valse hoop - dat is jammer!

Decathlon2019-08-28
  10. "Mooi bedrijf om te starten"

Ik werk voltijd bij Decathlon voor 3 jaar

Pluspunten

Sfeer, collegialiteit, opleidingen, variatie, coaching.

Minpunten

De verloning op tussenniveau’s is niet marktconform. Vaak voel ik ook een beperkte mate van professionaliteit.

Decathlon2019-06-25

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Er zijn 1808 reviews gevonden