Reviews voor Domestic & General Group | Glassdoor.nl

Reviews voor Domestic & General Group

Laatst bijgewerkt 2 december 2018
235 reviews

Filter

Filter


3,1
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
Domestic & General Group CEO Ian Mason
Ian Mason
75 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. Nuttig (3)

    "Great place to make a career while meeting great people"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Contact Centre Agent in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Contact Centre Agent in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    People are great
    Company benefits are quite good, free fruit, coffee and tea and sometimes have well-being days
    Can see they’re trying to improve and are actually listening to their people

    Minpunten

    Some managers are stuck in the past and don’t seem to want to ‘get on the boat’

    Advies aan management

    Keep listening and making changes for the better


  2. "Great oppurtunites for hard workers"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Team Leader in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Team Leader in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Personally, I have found the environment a great place to work and it exceeded all expectations I had. I have only been within the company for 14 months and have already received two promotions. This has been a great feat baring in mind I didn't come from a sales/telecentre background. There are great opportunities for hard workers and people that want to progress.

    Minpunten

    The advertisement of the job (customer support) still shows it as customer service role and neglects to mention sales. This is a sales role with all the right training provided but because of advertisement we are still attracting some people who not fit for the role.

    Advies aan management

    N/A

    Reactie van Domestic & General Group

    30 nov. 2018 – Head of Resourcing

    Thank you very much for taking the time to leave us a review. It's really good to hear about your progression at Domestic & General in a relatively short amount of time and congratulations on your... Meer

  3. Nuttig (3)

    "Customer support"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    Huidige werknemer - Customer Support in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Customer Support in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Despite only being at Domestic and General for a short space of time, I have progressed within the company a lot. There are so many opportunities to progress through the company. I started on customer support as an agent, the atmosphere was great and I felt well looked after by my team.

    Minpunten

    Could improve on the one team attitude as there is a lot of separation between departments and sites. Work on putting the customer first instead of stats and targets. Cleanliness, sometimes the site can be left in a mess.


  4. Nuttig (2)

    "One Team - Customer First"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Team Leader in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Team Leader in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Great working environment supported by upfront training followed by regular coaching and 1.2.1's. I started at D&G in February 2016 after an extensive banking career. I began as a telephone agent in Resolutions, moved into a Team Leader position in May of this year and am now a Team Leader in Customer Support. All of the departments within the business - split across various sites in the UK work on a "One Team" ethos so as the customer is always at the forefront of what we do. If you are great at building rapport whilst listening to a customers issues seeking solutions to help them out then Domestic and General could well be the place for you. The salary/bonus scheme is fair and whilst our department works on a varying shift basis the whole of my team are all scheduled on the same work pattern each week. It means that I am always there to support them.

    Minpunten

    If you are not interested in going that bit extra to help customers out when they are calling with an issue connected to their appliance - then I would probably advise you to look elsewhere. Domestic and General operates shifts in Customer Support from 07-00 - 22.00 M-F and 08.00 - 20.00 at weekends. Takes a bit of getting used to if you have always worked 09.00 - 17.00 M-F but appliances don't operate to strict business hours.

    Advies aan management

    Continue to look at supporting your people. I did not set out to apply for the job I am doing now - I was noticed for the contribution I was making to the team in meetings and across the department. As a result I was then asked if I would consider covering a Team Leader position and subject to completing a period of secondment and a structured interview/application I have not looked back since.


  5. "Sales consultant at sky"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Domestic & General Group

    Pluspunten

    people you work with are good and make the time go faster

    Minpunten

    management, poor incentives and emotional wellbeing support


  6. "Great"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Customer Support in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Customer Support in Brighton, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Good pay Bonuses Good hours

    Minpunten

    Can’t really think of any


  7. "Management accountant"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een voltijdbaan gehad bij Domestic & General Group

    Pluspunten

    Good culture and people they are growing and have big ambitions

    Minpunten

    Tools and systems dated and they have been going through a lot of change not all positive

  8. "Sales Executive"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan gehad bij Domestic & General Group

    Pluspunten

    Good culture and training . Inbound work so warm leads

    Minpunten

    Poor hours, weekend work, no progression


  9. "D&G a great place to work"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Complaints Operations Manager in Nottingham, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Huidige werknemer - Complaints Operations Manager in Nottingham, Engeland (Verenigd Koninkrijk)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group (Langer dan 10 jaar)

    Pluspunten

    I have worked for Domestic and General for 19 years and had several roles within the company. I would like to say that the business is investing in our people and are making the right changes to make Domestic and General a great place to work. We have a wonderful CEO behind us and its good to see he cares.

    Minpunten

    Over the past 12 months we have gone through a lot of change and I wondered if the business could make it happen. I was delighted to see at the Managers Townhall conference held in October that we had achieved what we had set out to achieve .

    Advies aan management

    I want to say thankyou to the board for investing in us


  10. "Very good"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een voltijdbaan bij Domestic & General Group

    Pluspunten

    How much you get paid

    Minpunten

    Its a fast paced environment