Reviews voor JetBlue | Glassdoor.nl

Reviews voor JetBlue

Laatst bijgewerkt 21 januari 2019
1.008 reviews

Filter

Filter


3,7
StarStarStarStarStar
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Goedkeuring directeur
JetBlue President/CEO Robin Hayes
Robin Hayes
365 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

  1. "Caring"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan bij JetBlue (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Caring environment. Generous company

    Minpunten

    Communication could be better and alleviate stress


  2. "A part/time Job You Can Sink Your Teeth Into"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Ground Operations in Washington, DC (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Ground Operations in Washington, DC (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan bij JetBlue (Langer dan 5 jaar)

    Pluspunten

    Incredibly diverse set of colleagues
    A grass-roots work environment where you feel like a professional
    Great travel benefits, access to health and dental at 30 hours, performance bonuses and profit sharing no matter how low you are on the totem pole,
    Easy to trade to tailor your schedule to your life after 90 days.
    Great training down in Florida.
    Very good direct relationship between crew and management. No union needed (yet)
    People love the company (and will tell you that when they see you in uniform).
    Competitive starting pay rate.
    Able to snag pass rider seats on our own flights pretty readily.

    Minpunten

    The company is evolving from founding principles slightly and work conditions are slowly changing too to look like the big guys.
    Like any airline job, you can get bounced quickly if you aren't dependable (on-time, safe, polite to colleagues. (this is actually also a plus of working for Jet Blue if you care about your work)
    Low "top out" for senior hourly employees compared to major airlines.
    Seemingly many mid-managers from HQ are clueless about how the job actually works on the ramp and at the counters...so their interventions can be frustrating and counterproductive.
    Very limited upward mobility within the company, especially from the field to HQ positions.

    Advies aan management

    More talented (and otherwise experienced) part timers in the field should be encouraged to rise into management positions to help the HQ local station disconnect.
    Stay consistent with info and policy flows in the company.

  3. "Enjoyed working for the company"

    StarStarStarStarStar
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Ik heb een deeltijdbaan bij JetBlue

    Pluspunten

    Schedule, meeting new people, the benefits.

    Minpunten

    I wanted it to get to full time.


  4. "Amazing company!"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Reservations in Salt Lake City, UT (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Reservations in Salt Lake City, UT (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan bij JetBlue (Korter dan een jaar)

    Pluspunten

    Work from home. Create your own schedule* Benefits

    Minpunten

    Technical issues when working from home sometimes.


  5. "Great for the moment"

    StarStarStarStarStar
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

    Pluspunten

    Benefitsof having flight trav

    Minpunten

    Long legs long hours with min resting


  6. "Amazing company to work for"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Ground Operations in Washington, DC (Verenigde Staten)
    Voormalige werknemer - Ground Operations in Washington, DC (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een deeltijdbaan gehad bij JetBlue (Langer dan een jaar)

    Pluspunten

    Really good company to work for with great culture, good people to work with and many opportunities to grow from within.

    Minpunten

    First 90 days can be challenging because you can't trade shifts until after probation period.


  7. "Work Style"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in New York, NY (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in New York, NY (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij JetBlue

    Pluspunten

    Mostly relaxed environment and friendly. Culture is great.

    Minpunten

    However growth here is very hard. Positions in IT are not setup for you to get higher positions. IT pay is not competitive.

  8. Nuttig (1)

    "Great Company"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Airport Operations Crew Member in Burlington, VT (Verenigde Staten)
    Huidige werknemer - Airport Operations Crew Member in Burlington, VT (Verenigde Staten)
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Ik heb een voltijdbaan bij JetBlue (Langer dan 3 jaar)

    Pluspunten

    Amazing travel benefits and options to grow.

    Minpunten

    A lot of down time in between flights and that prompts the drama among crewmembers.

    Advies aan management

    Keep crewmembers busy, involve them in the community.


  9. Nuttig (1)

    "Customer Service"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen

    Ik heb een deeltijdbaan gehad bij JetBlue

    Pluspunten

    the people are great to work with

    Minpunten

    the salary is too low


  10. "Reservations Crewmember"

    StarStarStarStarStar
    • Balans werk/privé
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Loon en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Waardeert Directeur

    Pluspunten

    Easy Job and easy to start
    Great Benefits
    Great cowokers

    Minpunten

    Deal with some of the worse customers I've dealt with. You want to help them but a lot of times they won't even let you speak.

    Advies aan management

    You are doing great, thanks!