L'Oréal werknemer reviews over "ork environment"

Bijgewerkt op Aug 16, 2021

1. 5.0
    Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Marketing Stagiaire

Aug 16, 2021 - Marketing Stagiair(E) in Hoofddorp

Pluspunten

Grote organisatie, platte hierarchie, veel netwerk mogelijkheden.

Minpunten

Door corona minder contact met collega's

2. 3.0
    Voormalige werknemer, meer dan 8 jaar

Pro’s en con’s afhankelijk van wat je zoekt en hoe je als persoon bent

Jul 5, 2021 - Sales Manager in Amsterdam

Pluspunten

• Veel gelijkgestemde en fijne collega’s; er zijn weinig werkplekken waar je zoveel mensen leert kennen die gelijkgestemd zijn en waarmee het goed klikt. Collega’s worden vaak vrienden en er wordt een omgeving gecreëerd waarin contacten onderhouden met collega’s makkelijk is en aangemoedigd wordt. Ik heb zelden met iemand gewerkt die ik onaangenaam vond als persoon. • Er wordt heel hard gewerkt maar er is ook veel aandacht voor ontwikkeling en leer opportuniteiten. De get togethers zijn altijd tot in de puntjes georganiseerd en de sprekers en coaches op trainingen zijn enorm goed. • Veel verantwoordelijkheden (vanaf jonge leeftijd); direct vanuit de schoolbanken mag je grote projecten begeleiden en leiden. Je krijgt vertrouwen en veel druk, maar de meeste collega’s lijken te slagen. Je leert hierdoor heel snel. • Mijn ervaring is dag je steeds heel autonoom kan en mag werken. Je krijgt hierdoor ook de volledige verantwoordelijkheid over projecten en er is ruimte om fouten te maken, je wordt hier niet voor afgestraft. • Bij L’Oréal Nederland mag je je altijd uitspreken zolang dit beleefd en correct gebeurt, ook tegen het hoogste management. Dit wordt gerespecteerd. • Je kan relatief snel stappen nemen in je carrière en van job veranderen. Open communicatie met je manager hierover is key want hij/zij moet hierin echt je advocaat zijn. Meestal is dat ook echt het geval en zal je manager je grootste supporter zijn. Als iemand in het team groeit reflecteert dit ook goed op de manager dus er is altijd een incentive om je te helpen om stappen te nemen. Kansen worden je echt gegund. • Er is een zeer sterk, toegankelijk HR team aanwezig. Niet onbelangrijk met de uitdagingen die er continue spelen in alle teams. De deur staat altijd open en er wordt echt iets voor je gedaan indien je ergens tegenaan loopt. • Als manager mag je echt volledig je eigen stempel drukken op hoe je een team aanstuurt, aanmoedigt en welke welke lijnen je uitzet. Het is fijn om in je eigen stijl te kunnen managen. • Je werkt met de mooiste producten op de markt.

Minpunten

• Heel Frans, super politiek. In de wandelgangen worden de echte beslissingen genomen. • Je moet in ‘de juiste job’ zitten om relevant te zijn intern. Wat de juiste job is hangt af van het moment; ooit was dit bijvoorbeeld retail, momenteel is dat digital. Zit je in een job die minder of niet relevant is voor de general manager? Bereid je dan voor op een altijd afnemend verschuiving van recources (mensen, budgetten, basis computer programma’s) naar de meest relevante jobs zonder een vermindering van de werklast waardoor je zelf heel operationeel werk gaat doen, te weinig uren in een dag hebt en weinig appreciatie krijgt voor wat je doet. Hierdoor is er op dezelfde level een heel groot verschil in workload tussen bepaalde jobs. Ik heb zelf meegemaakt dat ik voor een veel hoger loon een job uitvoerde die veel makkelijker uit te voeren was dan de job ervoor enkel en alleen omdat er meer recources voor dat vakgebied beschikbaar waren. Onderschat dit niet; sommige collega’s zijn echt begraven in het werk terwijl andere kunnen focussen op strategie en een betere werk-leven balans hebben. Je leert wel heel snel dat dit echt niet aan jou ligt en je helaas pech hebt, maar dat maakt je leven op dat moment natuurlijk niet makkelijker. Je kan nog steeds uitmuntende evaluaties krijgen in deze jobs, maar niet met de salaris opslagen, eer en carrière opportuniteiten die andere jobs wel met zich meebrengen. • Management wordt niet altijd op bekwaamheid geselecteerd. Je moet in de juiste job zitten die op dat moment relevant is of goed aan politiek kunnen doen. Zichtbaarheid is key en dat betekent dus niet per se het juiste doen voor de business maar zorgen dat je zichtbaar en aanwezig bent voor topics waar top management veel aandacht aan geeft. De derde optie is je job goed doen en gezien worden (en dat lukt sommigen zeker!), maar dat is de lange weg kiezen. • Je manager maakt of kraakt je ervaring bij L’Oréal omdat deze deze evenveel autonomie heeft als jij. Heb je een goede manager? Dan is je tijd bij L’Oréal heel aangenaam, leerrijk en heb je wellicht een van de beste ervaringen die je bij een werkgever kan hebben. Heb je een manager die graag outsourced, micro managed of minder bekwaam is? Dan krijg je het wellicht heel moeilijk voor een aantal jaren. De kansen zijn 50/50. Vandaar ook de haat/liefde verhouding met het bedrijf waarover intern vaak wordt gesproken. • Hoe goed je ook bent, je blijft een nummer. • Geen salaris transparatie, verschillende lonen voor mensen die dezelfde job uitvoeren. Het wordt ontmoedigd om over salaris te praten. • Zeer conservatief wat telewerk betreft voor bepaalde jobs, ook ondanks de veranderingen die de covid pandemie teweeg bracht. Fysiek aanwezig zijn is deel van de politieke cultuur. • Er wordt over bepaalde teams gesproken in headcounts vs werknemers en in een excel file geredeneerd en gestreept om kosten op headcounts te besparen. Aan de manager de taak om het nieuws te brengen. Ondanks de goede uittreed vergoedingen bij ontslag en hoe goed dit geregeld is, is er zeer weinig oog voor de menselijk component en de impact. Dit stramien heb ik in meerdere van mijn eigen teams zien terugkomen. Het is als manager echt puin ruimen hierna in het team dat overblijft. • Heel veel goede mensen vertrekken zelf omdat op een bepaalde level carrièrekansen niet meer transparant worden besproken en groeien vaak in no time door binnen andere ondernemingen naar hoge topfuncties. • Soms wordt van hoger af een beslissing over de toekomst van jouw team genomen waarin je niet betrokken was of over geïnformeerd wordt waardoor je voor voldongen feiten staat. Hierdoor voel je soms een gebrek aan vertrouwen, ondanks alle autonomie die je krijgt.

3. 5.0
    Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Erg leuke tijd gehad bij Loréal

Jun 9, 2021 - Social Media Manager

Pluspunten

fijne sfeer Goede collega’s Veel oppertunities

Minpunten

Geen minpunten. Functie alleen niet kunnen uitbreiden naar full time.

4. 4.0
    Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

Geweldig bedrijf om bij te starten

Apr 9, 2021 - Senior Key Account Manager in Hoofddorp

Pluspunten

Veel jonge ambitieuze jongens en meisjes. Hele outgoing sfeer op kantoor. Kansen kun je afdwingen. Zeer toekomstgericht. Veel mogelijkheden om je te verbreden in de organisatie.

Minpunten

Link met Frankrijk (en daarbij behorende politiek) is sterk. Gebrek aan transparantie mbt carrière mogelijkheden. Besluitvorming niet altijd open en eerlijk.

5. 3.0
    Voormalige werknemer, meer dan 1 jaar

Account Manager

Apr 19, 2021 - Account Manager in Amsterdam

Pluspunten

Salaris, mooie merken zoals L'Oreal maar ook luxemerken

Minpunten

Geen eerlijke verdeling, no work life balance

6. 5.0
    Voormalige werknemer

Top

Mar 21, 2021 - L'Oreal in Amsterdam

Pluspunten

Leerzaam, sfeer, team, kwaliteit, innovatie

Minpunten

Corperate, Frans, micromanagement, glazen plafond, cultuur

7. 3.0
    Huidige werknemer

Goede kweekvijver

Jan 9, 2021 - Demand Planner in Hoofddorp

Pluspunten

Veel verantwoordelijkheid Goede starters baan Leuke collega’s

Minpunten

Laag salaris Veel vriendjes politiek om te groeien Parijs bepaald alles

8. 5.0
    Voormalige werknemer

Een goede werkgever

Dec 23, 2020 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Goed voor je carriere ontwikkeling

Minpunten

Je wordt snel losgelaten in de organisatie en dient hier voor een groot gedeelte je eigen weg in te vinden

9. 4.0