OGD werknemer reviews over "bij ogd"

Bijgewerkt op May 14, 2021

9 van meer dan 139 reviews gevonden

4.1
OGD CEO Roel Nikkessen
Roel Nikkessen
Pluspunten
  • "flexibel dus goed voor studenten(in 10 reviews)

• "Bij OGD staat echt iedereen voor elkaar klaar(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Het salaris lijkt wat achter te blijven(in 8 reviews)

• "Salaris aan de lage kant, maar wordt gecompenseerd met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en uitjes(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Reviews over bij ogd

Terug naar alle reviews
    1. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Systeembeheerder

May 14, 2021 - Systeembeheerder in Eindhoven

Pluspunten

Als je werkt bij OGD dan heb je een gezellige club collega's, veel activiteiten wat betreft borrels en spelavonden, interne leertrajecten en cursussen, interessante werkplekken en veel mogelijkheden om door te groeien.

Minpunten

Het salaris lijkt wat achter te blijven.

2. 5.0

Kansen galore

Mar 5, 2021 - Systeembeheerder in Delft

Pluspunten

Ik ben vorig jaar maart begonnen bij OGD als trainee. Ik heb toen voor mijzelf de doelen gesteld om voor 31 januari nog de MCSE: Core Infra op mijn naam te zetten, én om binnen 12 maanden beheerder te worden. Nu mag ik dankzij OGD ook met trots zeggen dat dit gelukt is. Ik heb de vrijheid gekregen om cursussen te volgen, certificaten op kosten van OGD te halen, en na 10 maanden kreeg ik een positie aangeboden als junior beheerder. Twee maanden later werd ik ook nog eens toegelaten tot een traject die je opleid tot medior systeembeheerder, waarmee mijn carrière een flinke aftrap heeft gehad. Al met al een prima plek om je te ontwikkelen en jezelf te mogen zijn. Ik kan het dan ook erg aanbevelen.

Minpunten

OGD zit qua salaris nèt onder de marktnormen.

3. 4.0
      Voormalig contractwerker, minder dan 1 jaar

Flexibel

Dec 9, 2020 - Technical Support Engineer in Amsterdam

Pluspunten

flexibel dus goed voor studenten

Minpunten

Niet altijd werk beschikbaar bij OGD

4. 3.0
      Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Jonge, dynamische en informele club.

Jul 10, 2020 - Account Manager in Delft

Pluspunten

- Jonge, dynamische club waar écht véél georganiseerd wordt voor personeel. Uitjes, gave feesten, borrels etc. - Informele en open werksfeer. - Platte organisatie en weinig hierarchie. Volop ruimte voor eigen initiatief en eigen inbreng - Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid - OGD is écht anders. Dat moet je ervaren. - Bij OGD werken mensen met echte passie voor techniek / ICT. - Cultuur waarin fouten maken mag, zo lang je er maar van leert. - Eigenlijk is OGD een combi van drie bedrijven: detacheringsbedrijf, IT dienstverlener (outsourcing en projecten) met gedegen technologische kennis in huis, én een software-ontwikkelings bedrijf aangevuld met data-analisten en BI. - Loopt voorop in technologische ontwikkelingen. - Authentieke mensen. Geen ellebogencultuur of dubbele agenda's. Hier kunnen collega's echt vrienden worden. - Management bestaat uit 'vakidioten' die echt passie hebben voor sales en techniek en dit graag overdragen.

Minpunten

- Maturity level / professionaliteits niveau is niet wat het zou moeten zijn bij een bedrijf met 600 FTE. - Vrij hoog verloop onder sales. - Salaris onder marktconform. Vele feestjes en sfeer maken dit deels goed. - Leaseregeling onder marktconform - Geen bonusregeling voor sales.... bij concurrenten kun je daardoor als goed bent véél meer verdienen. - Goede mensen behouden is lastig - Bedrijf is soms té informeel c.q. onprofessioneel naar buiten toe. Hierdoor soms een mismatch met (potentiële) klanten. Soms mag het wel wat strakker en zakelijker in de uitstraling naar buiten toe.

1 persoon vond deze review nuttig
    5. 3.0

Fijne werkgever, doorgroeimogelijkheden beperkt

Jul 5, 2017 - IT Professional in Utrecht

Pluspunten

De sfeer bij OGD is erg fijn, er zijn voldoende mogelijkheden om te borrelen. Contact met collega's is informeel, ook zijn er mogelijkheden om certificaten en interne cursussen te volgen. Er zijn veel mogelijkheden om je bij OGD breed te oriënteren

Minpunten

OGD is een typische detacheerder, dit betekent dat je zelf contact moet houden met de mensen van het hoofdkantoor om je gezicht regelmatig te laten zien. Het P&O beleid laat naar mijn idee de wensen over en is te weinig bezig met de ontwikkeling van hun werknemers. Dit maakt doorgroeien lastig. Ook schiet het salaris tekort, veel 'goede' OGD'ers stappen over omdat zij een aanbod van de klant krijgen om in dienst te treden met een stuk royaler salaris.

6. 4.0

Prima bedrijf

Aug 21, 2016 - Anonieme werknemer in Amsterdam

Pluspunten

Bij OGD is er altijd een zeer positieve werksfeer aanwezig. Dit maken ze dan ook mogelijk met hen eigen social media platform waar werknemers hen ervaring kunnen delen, zeer gezellige vrijdag middag borrels en verschillende uitjes door het jaar heen. OGD heeft zelfs gezorgd voor hun eigen festival genaamd technival waar allen werknemers welkom zijn. Een ideaal startersbedrijf voor studenten!

Minpunten

Blijft een detacherings-bureau dus mocht je bij een bedrijf gaan werken zonder dit 'tussenpersoon' dan zal je inkomen hoogst waarschijnlijk stijgen. De werksfeer gaat er echter hoogst waarschijnlijk wel op achteruit.

7. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Jonge, gezellige, informele maar professionele club!

Apr 4, 2016 - Totaalbeheerder in Delft

Pluspunten

Bij OGD staat echt iedereen voor elkaar klaar. Ik kom eigenlijk alleen maar gedreven en enthousiaste collega's tegen. Er heerst echt een familie / we zitten bij elkaar op school gevoel!

Minpunten

Ik zou zo geen minpunten kunnen bedenken eerlijk gezegd. Je wordt niet aan het handje meegenomen en moet zelf initiatief tonen en nemen. Als je dat doet, krijg je veel voor elkaar bij OGD. Dus eigenlijk geen minpunt/.

8. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

Fijne cultuur en opleidingsmogelijkheden

Apr 6, 2016 - IT Helpdesk in Delft

Pluspunten

Wat ik mij vooral herinner aan al mijn jaren bij OGD is de gezellige cultuur. Ze zijn goed in feesten en dergelijke organiseren. Ik heb OGD door de jaren heen zien groeien, maar de cultuur heeft daar niet onder geleden denk ik. Waar ik OGD ook erg dankbaar voor ben zijn de opleidingsmogelijkheden. Bij OGD heb ik mijn ITIL en PRINCE2 certificeringen gehaald, daar ben ik ze erg dankbaar voor. OGD'ers zijn in het algemeen leuke mensen, met een paar oud-collega's heb ik nog steeds contact.

Minpunten

Zoals anderen hier ook zeggen was het salaris niet marktconform, maar dat maakt mij niet zoveel uit omdat ik de opleidingsmogelijkheden belangrijk vond. In mijn huidige functie bij een ander bedrijf heb ik namelijk een veel beter salaris, maar helemaal geen opleidingsmogelijkheden. Wat mij wel stoorde was hoe P&O omging met het beloningsbeleid: als je diploma's haalde kon je salarisverhoging krijgen, maar dat wist ik lange tijd niet. En zelfs nadat ik op die manier verhoging had gekregen kwam ik er achter dat een nieuwe collega die net als ik servicedeskmedewerker was en een WO-master had meer verdiende dan ik. Terwijl hij net nieuw was en ik al vier jaar meedraaide. Toen ik het aankaartte werd mijn salaris verhoogd naar het zijne, maar het illustreerde wel de willekeur. Een ander belangrijk probleem was het gebrek aan carrièremogelijkheden. Voor de technische richting is dat makkelijker, maar ik wil meer de managementkant op naar functies als service (level/delivery) manager. Vacatures voor deze functies waren beperkt, ik heb op ongeveer drie vacatures gesolliciteerd. Ik werd niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dat voelde voor iemand die al zo lang meedraaide als een klap in het gezicht. Daarnaast werkte ik na mijn afstuderen in 2012 tot in 2015 voltijd voor OGD, maar P&O wilde mijn oproepcontract niet omzetten naar een jaarcontract voor een voltijd aanstelling. Deels lag dat aan mij omdat ik mijn eigen ruiten had ingegooid. Ik was niet zo inschikkelijk en onhandig in mijn communicatie met P&O. Een paar klanten waar ik gedetacheerd was waren ontevreden over mij. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat P&O het mij niet gunde en mij niet tegemoet wilde komen. Als het aan hen had gelegen had ik nooit via OGD die ITIL en PRINCE2 certificaten gehaald. Doe er dus alles aan om er voor te zorgen dat je P&O te vriend houdt!

9. 4.0
      Huidige werknemer

Leuke organisatie - Veel kansen

Apr 2, 2016 - Planner in Delft

Pluspunten

- Startersfunctie ICT = Startersfunctie ICT Na mijn opleiding (MsC) heb ik een aantal sollicitatiegesprekken gevoerd bij verschillende bedrijven. Bij het ene bedrijf veranderde het aanbod van de ICT starterspositie in een aanbod om parkeerplaatsen te controleren bij facilitair beheer. Bij veel andere bedrijven werd meer ervaring/opleiding geëist van de startersfunctie. OGD is wat dat betreft open en eerlijk. Ze willen enthousiastme zien voor ICT en minimaal een HBO opleiding. Het sollicitatiegesprek bij OGD was zeer amicaal en makkelijk. Op de dag van het gesprek een contract getekend. Een dag later een klus gekregen. Hier ben ik zeer positief over. - Groeimogelijkheden: Bij mijn eerste servicedeskklus zat ik in een team met een afgestudeerde accountant, historicus, criminoloog en psycholoog. OGD laat je leren in de praktijk en er zijn voldoende collega's en basisopleidingen beschikbaar om in korte tijd een gedegen ICT'er te worden. - OGD cultuur: Binnen OGD heb ik meerdere initiatieven kunnen opzetten en uitvoeren. Leuke avonden organiseren voor collega's is zeer gemakkelijk en over het budget wordt niet moeilijk gedaan. In gesprekken met vrienden bij andere bedrijven wordt vaak met fascinatie geluisterd over de cultuur van OGD.

Minpunten

- De nadruk op de secundaire arbeidsvoorwaarden: De OGD cultuur is geweldig, maar het blijft secundair aan de primaire arbeidsvoorwaarden: het salaris. Als afgestudeerde WO'er wens ik een hoger salaris dan me wordt geboden bij OGD. Dit is een sentiment dat waarschijnlijk speelt bij meerdere OGD collega's.

1 persoon vond deze review nuttig
    Weergave: 1 - 9 van 9 reviews in het Nederlands
    </>Embed

Loopbanen die populair zijn bij OGD-werkzoekenden

Werkt u bij OGD? Deel uw ervaringen

OGD logo