OGD "goed"-reviews | Glassdoor.nl

OGD werknemer reviews over "goed"

Bijgewerkt op Feb 18, 2019

Terug naar alle reviews

"Fijne 1e werkgever"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb voltijdgewerkt bij OGD voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

Hele informele en fijne sfeer. Collega's zijn echte vrienden geworden. Er is veel ruimte om te groeien in je kennis en kunde.

Minpunten

Startsalaris is vrij laag, hoewel je 'snel' stappen kan maken. De laatste jaren zijn er ontzettend veel (noodgedwongen) veranderingen doorgevoerd. Dit maakt dat heel veel zaken intern nog niet goed op elkaar zijn aangesloten. Verder heb ik het gevoel dat er ontzettend veel (onnodige) overhead is.

Advies aan management

Meer management van buitenaf naar binnenhalen.

OGD2019-02-18
  2. "Goed betaald voor een studentenbaan"

Huidige werknemer - flex-werker in Delft

Ik werk deeltijd bij OGD voor meer dan een jaar

Pluspunten

Salaris is goed voor een student en biedt veel groeimogelijkheden.

Minpunten

Leuk voor starters maar niet voor full-timers

OGD2018-08-08
  3. "goede groeibodem"

Ik werk voltijd bij OGD

Pluspunten

Zeer gezellige collega's met veel extra activiteiten. Goede plek om te groeien

Minpunten

Inzet wordt niet altijd even goed beloond.

Advies aan management

Geef de medewerkers meer waardering voor hun inzet

OGD2018-03-06
  4. "Oproepkracht OGD"

Huidige werknemer - Ict oproepkracht in Delft
    Niet aanbevolen

Ik werk deeltijd bij OGD voor meer dan een jaar

Pluspunten

Cursussen beschikbaar. Bieden je wel de kans om door te groeien. Nemen echt bijna iedereen aan die een beetje IT kennis heeft.

Minpunten

Contract krijg je pas als de detacheringsklant je wilt hebben - OGD laat je wel betalen voor allerlei dingen (zoals reizen naar cursussen) voordat je een contract krijgt en dan willen ze die gemaakte kosten niet meer vergoeden (want voor het contract en: je wilde het toch zelf?). Gemaakte uren worden pas de volgende maand uitbetaald en reiskosten declaratie is ook hit-and-mis. Geen idee wat P&O heel de dag doet... -- maar als je iemand moet hebben dan is het te moeilijk voor ze of hebben ze het ineens heel druk. Doen heel moeilijk over certificeringen betalen als je die wilt halen. Accountmanagers zijn arrogant en missen kennis. Informatie wordt niet gedeeld over een klus waardoor je met je mond vol tanden zit bij een 'kennismaking' bij een klant (een verkapte detacherings sollicitatie). Hiernaast moet je eigenlijk lobbyen om een klus te krijgen -- accountmanagers zijn je zo vergeten en gaan met je om alsof er voor jou zo 100 anderen zijn (die er ook zijn). Je bent niet meer als een asset voor hen om een project goed gedaan te krijgen. Recruiters hebben evenim kennis van zaken en je loon wordt bepaald door een intake test waar van alles mis aan is. Cursussen zitten SUPER snel vol en zijn niet allemaal toegankelijk voor oproepkrachten (alhoewel dit wel een verkooppraatje is).

Advies aan management

Noem jezelf gewoon ICT detacheerder want dat doe je met alle studenten. Wees open over je model en zorg ervoor dat je account managers eens zelf verstand krijgen over klussen én informatie leren delen. Gebruik oproepkrachten niet als vervangbaar maar geef ze eens echt de mogelijkheid om door te groeien. Leer je accountmanagers eens minder arrogant te zijn.

OGD2017-12-16
  5. "Oproepkracht OGD"

Huidige werknemer - Oproepkracht in Delft

Ik werk deeltijd bij OGD voor meer dan een jaar

Pluspunten

Leuke collega's, was snel aan een baan

Minpunten

Sommige account managers hebben weinig inhoudelijk verstand van ICT. Salaris is niet heel goed.

Advies aan management

Zorg dat de account managers meer inhoudelijke kennis krijgen

OGD2017-11-01
  6. "Heel fijn bedrijf om voor te werken"

Ik werk voltijd bij OGD voor 5 jaar

Pluspunten

Goede opleidingsmogelijkheden en veel kansen om jezelf te ontwikkelen. Prettige samenwerking met collega's.

Minpunten

Er is een lange aanloop nodig naar een goed salaris

OGD2017-09-20

"Het idee een goede werksfeer EN een goed salaris elkaar uitsluiten moet eruit!"

Neutraal vooruitzicht

Ik werk voltijd bij OGD voor 8 jaar

Pluspunten

- Aardige collega's - Slimme collega's - Meelevende collega's - Dit bedrijf moet het vooral hebben van zijn mensen, maar daar maken ze eigenlijk alles mee goed!

Minpunten

- Weinig kennismanagement. Voor een bedrijf dat het zo erg moet hebben van zijn mensen, is verbazingwekend weinig inzicht in en overzicht van de capaciteiten en groeiwensen. Vooral als je afwijkt van de standaard (technische) groeipaden val je snel van de radar (bij P&O en AM).

Advies aan management

- Laat je vaker zien bij een andere slag mensen. We werken in een bedrijf met grotendeels introverte nerds. Zou tof zijn als jullie deze personen vaker zouden spreken\activeren. Minder assertieve mensen kunnen ook goede ideeën hebben.

OGD2016-12-09

"Zelf initiatief nemen"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Delft
    Neutraal vooruitzicht

Ik werk deeltijd bij OGD voor 3 jaar

Pluspunten

Er worden veel etentjes/uitjes/avondjes georganiseerd. Dat is gezellig. OGD is een bedrijf met voornamelijk jonge mensen, dat zorgt ervoor dat de sfeer luchtig blijft. Medewerkers staan vaak voor elkaar klaar en zijn niet te beroerd mee te denken. Het bedrijf is zeer hard aan het groeien, dus er is altijd werk te vinden, vooral in de technische hoek. Je kunt bij dit bedrijf ook gewoon aankloppen bij de... directeur om een idee te pitchen.

Meer weergeven

Minpunten

Het salaris is niet marktconform en je moet veel zelf halen. De studentikoze sfeer is een stuk minder aanwezig dan 4,5 jaar geleden, toen we ook nog in een kleiner pand zaten. We zijn hard aan het groeien en dat is ook aan de werksfeer te merken. OGD juigt ambitie erg toe, maar laat je hier wel heel erg los in en is op gebied van P&O nog junior. Zeer ambitieuze mensen moeten dus wel goed zelf hun grenzen in de... gaten houden en uitkijken dat je niet over je heen laat lopen. Nog een puntje: als je de techniek in wil groeien, heeft OGD heel wat mooie uitdagingen voor je liggen. Wil je meer de Servicemanagement-kant op, dan is het hard knokken voor een van de weinige posities die er beschikbaar zijn op dit moment. Ik hoop dat hier nog verandering in gaat komen.

Advies aan management

Kijk hoe je de groei van OGD samen kunt laten gaan met de zo bekende studentikoze, jonge sfeer van OGD. Voor je het weet is ook OGD een volwassen zakelijk bedrijf.

OGD2016-04-18

"Fijne cultuur en opleidingsmogelijkheden"

Voormalige werknemer - IT Helpdesk in Delft

Ik heb voltijdgewerkt bij OGD voor meer dan 5 jaar

Pluspunten

Wat ik mij vooral herinner aan al mijn jaren bij OGD is de gezellige cultuur. Ze zijn goed in feesten en dergelijke organiseren. Ik heb OGD door de jaren heen zien groeien, maar de cultuur heeft daar niet onder geleden denk ik. Waar ik OGD ook erg dankbaar voor ben zijn de opleidingsmogelijkheden. Bij OGD heb ik mijn ITIL en PRINCE2 certificeringen gehaald, daar ben ik ze erg dankbaar voor. OGD'ers zijn in het... algemeen leuke mensen, met een paar oud-collega's heb ik nog steeds contact.

Meer weergeven

Minpunten

Zoals anderen hier ook zeggen was het salaris niet marktconform, maar dat maakt mij niet zoveel uit omdat ik de opleidingsmogelijkheden belangrijk vond. In mijn huidige functie bij een ander bedrijf heb ik namelijk een veel beter salaris, maar helemaal geen opleidingsmogelijkheden. Wat mij wel stoorde was hoe P&O omging met het beloningsbeleid: als je diploma's haalde kon je salarisverhoging krijgen, maar dat wist... ik lange tijd niet. En zelfs nadat ik op die manier verhoging had gekregen kwam ik er achter dat een nieuwe collega die net als ik servicedeskmedewerker was en een WO-master had meer verdiende dan ik. Terwijl hij net nieuw was en ik al vier jaar meedraaide. Toen ik het aankaartte werd mijn salaris verhoogd naar het zijne, maar het illustreerde wel de willekeur. Een ander belangrijk probleem was het gebrek aan carrièremogelijkheden. Voor de technische richting is dat makkelijker, maar ik wil meer de managementkant op naar functies als service (level/delivery) manager. Vacatures voor deze functies waren beperkt, ik heb op ongeveer drie vacatures gesolliciteerd. Ik werd niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dat voelde voor iemand die al zo lang meedraaide als een klap in het gezicht. Daarnaast werkte ik na mijn afstuderen in 2012 tot in 2015 voltijd voor OGD, maar P&O wilde mijn oproepcontract niet omzetten naar een jaarcontract voor een voltijd aanstelling. Deels lag dat aan mij omdat ik mijn eigen ruiten had ingegooid. Ik was niet zo inschikkelijk en onhandig in mijn communicatie met P&O. Een paar klanten waar ik gedetacheerd was waren ontevreden over mij. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat P&O het mij niet gunde en mij niet tegemoet wilde komen. Als het aan hen had gelegen had ik nooit via OGD die ITIL en PRINCE2 certificaten gehaald. Doe er dus alles aan om er voor te zorgen dat je P&O te vriend houdt!

Advies aan management

Daan en Roel zijn geweldige directeuren, hopelijk blijven zij nog lang aan het roer staan. Groter groeien is prima, zolang de cultuur maar klein blijft.

OGD2016-04-06

"Review telefonisch marketeer"

Telefonisch marketeer

Ik heb gewerkt bij OGD

Pluspunten

OGD hanteert een platte en informele structuur, wat een hoop voordelen met zich mee brengt. Je hebt namelijk daardoor altijd het gevoel dat je je eigen inbreng kan doen en je eigen visie kan geven op bepaalde zaken. OGD staat open voor nieuwe ideeën en eigen initiatief. Ook krijg je snel inzicht in hoe OGD in elkaar zit omdat je vrijwel overal naar binnen kunt lopen om vragen te stellen en te leren. Je voelt je mede... daardoor gewaardeerd. De werksfeer is ook zeer prettig, de collega's zijn vriendelijk, open en zeer behulpzaam. OGD zorgt uitermate goed voor zijn werknemers. Zeker als je net begint als beller wordt je goed begeleid, en mag je al snel aan de slag met het echte werk. Erg fijne plek om te werken!

Meer weergeven

Minpunten

Ik kan me voor zover niet echt minpunten bedenken, behalve dat af en toe wat meer afwisseling wel gewenst zou zijn. Je moet vrijwel de hele dag op scherp staan, en snel kunnen handelen en reageren omdat er gescoord moet worden. Dit kan soms vermoeiend zijn.

Advies aan management

Het zou dus wenselijk zijn om iets meer dynamiek te creëren. Ik ben ervan overtuigd dat de productiviteit dan nog verder omhoog zal gaan, want het is gewoonweg onmogelijk om de hele dag op je scherpst te zijn, zeker als je vrijwel de hele dag praktisch hetzelfde doet. Misschien wat vaker afwisselen met 'normale' bestandsverfijning of het toevoegen van nieuwe kaarten, of misschien zelfs wel wat meer klussen voor de... accountmanagers. Zo ontstaat er nog meer contact tussen de twee afdelingen en kun je ook nog een hoop bijleren van de AM's. Dan ben je en nuttig bezig, en je geeft jezelf weer even wat tijd om op te laden en na te denken over een nieuwe/andere strategie als je belt.

OGD2016-02-03
Er zijn 13 reviews gevonden