OGD werknemer reviews over "het salaris"

Bijgewerkt op May 14, 2021

8 van meer dan 139 reviews gevonden

4.1
OGD CEO Roel Nikkessen
Roel Nikkessen
Pluspunten
  • "flexibel dus goed voor studenten(in 10 reviews)

• "Bij OGD staat echt iedereen voor elkaar klaar(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Het salaris lijkt wat achter te blijven(in 8 reviews)

• "Salaris aan de lage kant, maar wordt gecompenseerd met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en uitjes(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Reviews over het salaris

Terug naar alle reviews
    1. 5.0

Systeembeheerder

May 14, 2021 - Systeembeheerder in Eindhoven

Pluspunten

Als je werkt bij OGD dan heb je een gezellige club collega's, veel activiteiten wat betreft borrels en spelavonden, interne leertrajecten en cursussen, interessante werkplekken en veel mogelijkheden om door te groeien.

Minpunten

Het salaris lijkt wat achter te blijven.

2. 3.0

een leuke springplank organisatie

Apr 22, 2021 - Senior Service Desk Technician in Delft

Pluspunten

goede luchtige Cultuur, doenersmentaliteit, Certificering is gratis

Minpunten

Het salaris groeit niet mee en

3. 4.0
      Huidige contractwerker, meer dan 1 jaar

Goede werkgever

Sep 8, 2020 - IT Servicedeskmedewerker in Utrecht

Pluspunten

Flexibel, veel ontwikkelmogelijkheden, fijne werkomgeving, veel activiteiten

Minpunten

Voor fulltimers ligt het salaris aan de lagere kant

4. 3.0
      Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Fijne werkgever, doorgroeimogelijkheden beperkt

Jul 5, 2017 - IT Professional in Utrecht

Pluspunten

De sfeer bij OGD is erg fijn, er zijn voldoende mogelijkheden om te borrelen. Contact met collega's is informeel, ook zijn er mogelijkheden om certificaten en interne cursussen te volgen. Er zijn veel mogelijkheden om je bij OGD breed te oriënteren

Minpunten

OGD is een typische detacheerder, dit betekent dat je zelf contact moet houden met de mensen van het hoofdkantoor om je gezicht regelmatig te laten zien. Het P&O beleid laat naar mijn idee de wensen over en is te weinig bezig met de ontwikkeling van hun werknemers. Dit maakt doorgroeien lastig. Ook schiet het salaris tekort, veel 'goede' OGD'ers stappen over omdat zij een aanbod van de klant krijgen om in dienst te treden met een stuk royaler salaris.

5. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 10 jaar

Uitermate fijne werksfeer

May 19, 2016 - Senior Systems Engineer in Delft

Pluspunten

De werksfeer is geweldig. Collega's zijn altijd bereid om te helpen en uitleg te geven. Er worden buiten werktijd zeer veel activiteiten georganiseerd, zoals uitjes, feesten en etentjes, maar ook techsessies voor en door collega's waarbij onder het genot van een biertje en pizza's op diverse technische onderwerpen wordt ingegaan. De groeimogelijkheden binnen OGD zijn bijna onbeperkt, er wordt intern een zeer groot aantal trainingen, cursussen en examens gegeven. Dit loopt uiteen van itil en prince2 tot MCSA, CCNA, VCP en diverse andere meer en minder technische trainingen en cursussen (vaak met certificaat)

Minpunten

Het salaris is in vergelijking met de rest van de markt soms wat aan de lage kant, maar stijgt stabiel bij goede prestaties. Het feit dat het salaris niet al te hoog is wordt ruimschoots gecompenseerd door de collegialiteit en de geweldige sfeer op alle vestigingen.

5 personen vonden deze review nuttig
    6. 3.0

Zelf initiatief nemen

Apr 18, 2016 - Anonieme werknemer in Delft

Pluspunten

Er worden veel etentjes/uitjes/avondjes georganiseerd. Dat is gezellig. OGD is een bedrijf met voornamelijk jonge mensen, dat zorgt ervoor dat de sfeer luchtig blijft. Medewerkers staan vaak voor elkaar klaar en zijn niet te beroerd mee te denken. Het bedrijf is zeer hard aan het groeien, dus er is altijd werk te vinden, vooral in de technische hoek. Je kunt bij dit bedrijf ook gewoon aankloppen bij de directeur om een idee te pitchen.

Minpunten

Het salaris is niet marktconform en je moet veel zelf halen. De studentikoze sfeer is een stuk minder aanwezig dan 4,5 jaar geleden, toen we ook nog in een kleiner pand zaten. We zijn hard aan het groeien en dat is ook aan de werksfeer te merken. OGD juigt ambitie erg toe, maar laat je hier wel heel erg los in en is op gebied van P&O nog junior. Zeer ambitieuze mensen moeten dus wel goed zelf hun grenzen in de gaten houden en uitkijken dat je niet over je heen laat lopen. Nog een puntje: als je de techniek in wil groeien, heeft OGD heel wat mooie uitdagingen voor je liggen. Wil je meer de Servicemanagement-kant op, dan is het hard knokken voor een van de weinige posities die er beschikbaar zijn op dit moment. Ik hoop dat hier nog verandering in gaat komen.

3 personen vonden deze review nuttig
    7. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

Fijne cultuur en opleidingsmogelijkheden

Apr 6, 2016 - IT Helpdesk in Delft

Pluspunten

Wat ik mij vooral herinner aan al mijn jaren bij OGD is de gezellige cultuur. Ze zijn goed in feesten en dergelijke organiseren. Ik heb OGD door de jaren heen zien groeien, maar de cultuur heeft daar niet onder geleden denk ik. Waar ik OGD ook erg dankbaar voor ben zijn de opleidingsmogelijkheden. Bij OGD heb ik mijn ITIL en PRINCE2 certificeringen gehaald, daar ben ik ze erg dankbaar voor. OGD'ers zijn in het algemeen leuke mensen, met een paar oud-collega's heb ik nog steeds contact.

Minpunten

Zoals anderen hier ook zeggen was het salaris niet marktconform, maar dat maakt mij niet zoveel uit omdat ik de opleidingsmogelijkheden belangrijk vond. In mijn huidige functie bij een ander bedrijf heb ik namelijk een veel beter salaris, maar helemaal geen opleidingsmogelijkheden. Wat mij wel stoorde was hoe P&O omging met het beloningsbeleid: als je diploma's haalde kon je salarisverhoging krijgen, maar dat wist ik lange tijd niet. En zelfs nadat ik op die manier verhoging had gekregen kwam ik er achter dat een nieuwe collega die net als ik servicedeskmedewerker was en een WO-master had meer verdiende dan ik. Terwijl hij net nieuw was en ik al vier jaar meedraaide. Toen ik het aankaartte werd mijn salaris verhoogd naar het zijne, maar het illustreerde wel de willekeur. Een ander belangrijk probleem was het gebrek aan carrièremogelijkheden. Voor de technische richting is dat makkelijker, maar ik wil meer de managementkant op naar functies als service (level/delivery) manager. Vacatures voor deze functies waren beperkt, ik heb op ongeveer drie vacatures gesolliciteerd. Ik werd niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dat voelde voor iemand die al zo lang meedraaide als een klap in het gezicht. Daarnaast werkte ik na mijn afstuderen in 2012 tot in 2015 voltijd voor OGD, maar P&O wilde mijn oproepcontract niet omzetten naar een jaarcontract voor een voltijd aanstelling. Deels lag dat aan mij omdat ik mijn eigen ruiten had ingegooid. Ik was niet zo inschikkelijk en onhandig in mijn communicatie met P&O. Een paar klanten waar ik gedetacheerd was waren ontevreden over mij. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat P&O het mij niet gunde en mij niet tegemoet wilde komen. Als het aan hen had gelegen had ik nooit via OGD die ITIL en PRINCE2 certificaten gehaald. Doe er dus alles aan om er voor te zorgen dat je P&O te vriend houdt!

3 personen vonden deze review nuttig
    8. 4.0
      Huidige werknemer

Leuke organisatie - Veel kansen

Apr 2, 2016 - Planner in Delft

Pluspunten

- Startersfunctie ICT = Startersfunctie ICT Na mijn opleiding (MsC) heb ik een aantal sollicitatiegesprekken gevoerd bij verschillende bedrijven. Bij het ene bedrijf veranderde het aanbod van de ICT starterspositie in een aanbod om parkeerplaatsen te controleren bij facilitair beheer. Bij veel andere bedrijven werd meer ervaring/opleiding geëist van de startersfunctie. OGD is wat dat betreft open en eerlijk. Ze willen enthousiastme zien voor ICT en minimaal een HBO opleiding. Het sollicitatiegesprek bij OGD was zeer amicaal en makkelijk. Op de dag van het gesprek een contract getekend. Een dag later een klus gekregen. Hier ben ik zeer positief over. - Groeimogelijkheden: Bij mijn eerste servicedeskklus zat ik in een team met een afgestudeerde accountant, historicus, criminoloog en psycholoog. OGD laat je leren in de praktijk en er zijn voldoende collega's en basisopleidingen beschikbaar om in korte tijd een gedegen ICT'er te worden. - OGD cultuur: Binnen OGD heb ik meerdere initiatieven kunnen opzetten en uitvoeren. Leuke avonden organiseren voor collega's is zeer gemakkelijk en over het budget wordt niet moeilijk gedaan. In gesprekken met vrienden bij andere bedrijven wordt vaak met fascinatie geluisterd over de cultuur van OGD.

Minpunten

- De nadruk op de secundaire arbeidsvoorwaarden: De OGD cultuur is geweldig, maar het blijft secundair aan de primaire arbeidsvoorwaarden: het salaris. Als afgestudeerde WO'er wens ik een hoger salaris dan me wordt geboden bij OGD. Dit is een sentiment dat waarschijnlijk speelt bij meerdere OGD collega's.

1 persoon vond deze review nuttig
    Weergave: 1 - 8 van 8 reviews in het Nederlands
    </>Embed

Loopbanen die populair zijn bij OGD-werkzoekenden

Werkt u bij OGD? Deel uw ervaringen

OGD logo