OGD werknemer reviews over "klanten"

Bijgewerkt op Jul 10, 2020

7 van meer dan 124 reviews gevonden

4.2
OGD CEO Roel Nikkessen
Roel Nikkessen
Pluspunten
  • "flexibel dus goed voor studenten(in 9 reviews)

• "Fijne sfeer en collega's, goede arbeidsvoorwaarden, professioneel en gedreven(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Hierdoor soms een mismatch met (potentiële) klanten(in 7 reviews)

• "Het P&O beleid laat naar mijn idee de wensen over en is te weinig bezig met de ontwikkeling van hun werknemers(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Reviews over klanten

Terug naar alle reviews
    1. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Veel mogelijkheden

Nov 6, 2018 - Devops Engineer in Delft

Pluspunten

- Focus op ontwikkeling. Als je gemotiveerd bent en veel wil leren, krijg je hier veel ruimte. - Veel opties om te verschillende richtingen te proberen. Perfecte start plek voor iedereen die iets in de ICT wil gaan doen en zorgeloos wat wil uitproberen. - Laagdrempelige cultuur, iedereen is aanspreekbaar, ook de directie.

Minpunten

- Grote organisatie, mist een gezamelijk doel. - Durft geen nee te zeggen tegen klanten waardoor er soms waardeloze diensten worden aangeboden, waar wij juist de expertise hebben om een klant tegen zijn eigen wensen in bescherming te nemen. - Beetje matige arbeidsvoorwaarden. Mbt ziek zijn bijv; schijnt dat je hier vrije dagen voor inlevert.

2. 3.0
      Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Jonge, dynamische en informele club.

Jul 10, 2020 - Account Manager in Delft

Pluspunten

- Jonge, dynamische club waar écht véél georganiseerd wordt voor personeel. Uitjes, gave feesten, borrels etc. - Informele en open werksfeer. - Platte organisatie en weinig hierarchie. Volop ruimte voor eigen initiatief en eigen inbreng - Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid - OGD is écht anders. Dat moet je ervaren. - Bij OGD werken mensen met echte passie voor techniek / ICT. - Cultuur waarin fouten maken mag, zo lang je er maar van leert. - Eigenlijk is OGD een combi van drie bedrijven: detacheringsbedrijf, IT dienstverlener (outsourcing en projecten) met gedegen technologische kennis in huis, én een software-ontwikkelings bedrijf aangevuld met data-analisten en BI. - Loopt voorop in technologische ontwikkelingen. - Authentieke mensen. Geen ellebogencultuur of dubbele agenda's. Hier kunnen collega's echt vrienden worden. - Management bestaat uit 'vakidioten' die echt passie hebben voor sales en techniek en dit graag overdragen.

Minpunten

- Maturity level / professionaliteits niveau is niet wat het zou moeten zijn bij een bedrijf met 600 FTE. - Vrij hoog verloop onder sales. - Salaris onder marktconform. Vele feestjes en sfeer maken dit deels goed. - Leaseregeling onder marktconform - Geen bonusregeling voor sales.... bij concurrenten kun je daardoor als goed bent véél meer verdienen. - Goede mensen behouden is lastig - Bedrijf is soms té informeel c.q. onprofessioneel naar buiten toe. Hierdoor soms een mismatch met (potentiële) klanten. Soms mag het wel wat strakker en zakelijker in de uitstraling naar buiten toe.

3. 3.0
      Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Leuk om te beginnen

Feb 11, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Als starter in de IT krijg je hier veel kansen. Er zijn veel interne cursussen en opleidingen gericht op het halen van certificeringen. Opleidingen worden ook betaald zonder dat daar een termijn m.b.t. arbeidsduur aan wordt gesteld. Daarnaast wordt er veel georganiseerd aan uitjes en borrels voor het personeel.

Minpunten

Naar mate je verder ontwikkelt nemen de kansen en doorgroeimogelijkheden af. Ook de beloningen blijven achter. Er is geen mobiliteitsbeleid anders dan een km vergoeding of "ga maar met de trein". Klantenbestand bestaat voor een (groot) deel uit klanten die weinig budget hebben en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

4. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 10 jaar

Elke dat plezier met leuke, slimme collega's.

Apr 11, 2018 - Anonieme werknemer

Pluspunten

De werksfeer, platte organisatie, vrije keuze in opleidingen, de kansen die je krijgt, de stimulans om een beetje buiten je comfort zone te treden.

Minpunten

Soms landen collega's te veel in het diepe, soms lijkt groei te hard te gaan en kan OGD de beloftes aan klanten en medwerkers niet waar maken.

Wees de eerste om deze review als nuttig te beoordelen
    5. 4.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Leuk bedrijf, top collega's, maar matig salaris

Feb 23, 2017 - IT-medewerker in Delft

Pluspunten

Veel informele uitjes, gratis vrijdagmiddag borrels. Veel leuke collega's en goede werksfeer. Ook P&O is snel en competent. Stimuleren (en eisen) behalen van certificeringen. Goede plek om als student of net afgestudeerde te werken.

Minpunten

Alhoewel er genoeg pluspunten zijn, zijn er enkele nadelen, waarbij het lage salaris en de bijzonder informele sfeer het belangrijkst zijn. Daarnaast is het voor gedetacheerde werknemers soms lastig om genoeg in contact te blijven met het bedrijf tenzij je zelf veel initatief toont. Ook zijn de locaties, op Delft na, oud en niet uitnodigend voor klanten. Het is deel van de geschiedenis van OGD, maar er blijft een beeld van een studentenclub. Minder goede plek voor iemand boven de 25 die niet doorgegroeid is binnen het bedrijf.

6. 4.0
      Voormalige werknemer

Gezellig en leerzaam

Apr 4, 2016 - Staff in Delft

Pluspunten

Mogelijkheid tot veel gezelligheid Opleidingskansen

Minpunten

Salaris Klanten kunnen ver weg zijng

3 personen vonden deze review nuttig
    7. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

Fijne cultuur en opleidingsmogelijkheden

Apr 6, 2016 - IT Helpdesk in Delft

Pluspunten

Wat ik mij vooral herinner aan al mijn jaren bij OGD is de gezellige cultuur. Ze zijn goed in feesten en dergelijke organiseren. Ik heb OGD door de jaren heen zien groeien, maar de cultuur heeft daar niet onder geleden denk ik. Waar ik OGD ook erg dankbaar voor ben zijn de opleidingsmogelijkheden. Bij OGD heb ik mijn ITIL en PRINCE2 certificeringen gehaald, daar ben ik ze erg dankbaar voor. OGD'ers zijn in het algemeen leuke mensen, met een paar oud-collega's heb ik nog steeds contact.

Minpunten

Zoals anderen hier ook zeggen was het salaris niet marktconform, maar dat maakt mij niet zoveel uit omdat ik de opleidingsmogelijkheden belangrijk vond. In mijn huidige functie bij een ander bedrijf heb ik namelijk een veel beter salaris, maar helemaal geen opleidingsmogelijkheden. Wat mij wel stoorde was hoe P&O omging met het beloningsbeleid: als je diploma's haalde kon je salarisverhoging krijgen, maar dat wist ik lange tijd niet. En zelfs nadat ik op die manier verhoging had gekregen kwam ik er achter dat een nieuwe collega die net als ik servicedeskmedewerker was en een WO-master had meer verdiende dan ik. Terwijl hij net nieuw was en ik al vier jaar meedraaide. Toen ik het aankaartte werd mijn salaris verhoogd naar het zijne, maar het illustreerde wel de willekeur. Een ander belangrijk probleem was het gebrek aan carrièremogelijkheden. Voor de technische richting is dat makkelijker, maar ik wil meer de managementkant op naar functies als service (level/delivery) manager. Vacatures voor deze functies waren beperkt, ik heb op ongeveer drie vacatures gesolliciteerd. Ik werd niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dat voelde voor iemand die al zo lang meedraaide als een klap in het gezicht. Daarnaast werkte ik na mijn afstuderen in 2012 tot in 2015 voltijd voor OGD, maar P&O wilde mijn oproepcontract niet omzetten naar een jaarcontract voor een voltijd aanstelling. Deels lag dat aan mij omdat ik mijn eigen ruiten had ingegooid. Ik was niet zo inschikkelijk en onhandig in mijn communicatie met P&O. Een paar klanten waar ik gedetacheerd was waren ontevreden over mij. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat P&O het mij niet gunde en mij niet tegemoet wilde komen. Als het aan hen had gelegen had ik nooit via OGD die ITIL en PRINCE2 certificaten gehaald. Doe er dus alles aan om er voor te zorgen dat je P&O te vriend houdt!

3 personen vonden deze review nuttig
    Weergave: 1 - 7 van 7 reviews in het Nederlands
    </>Embed

Loopbanen die populair zijn bij OGD-werkzoekenden

IT Helpdesk

Werkt u bij OGD? Deel uw ervaringen