Reviews van Ordina

Jo Maes
  1. "Top Employer 2020"

Huidige werknemer - Human Resources Arbeidsvoorwaarde/Pensioen in Utrecht

Ik werk deeltijd bij Ordina

Pluspunten

Ordina is een IT consultancy bedrijf met een prettige Nederlandse open organisatiecultuur. Ordina biedt haar medewerkers veel ruimte voor ondernemerschap en heeft een sterke focus op hun personele en professionele ontwikkeling. Ordina biedt haar medewerkers een marktconform beloningspakket met de optimale keuzevrijheid in flexibele arbeidsvoorwaarden.

Minpunten

Het kan natuurlijk altijd nog beter.

2. "Leuk bedrijf!"

Huidige werknemer - Business Analist in Utrecht

Ik werk voltijd bij Ordina

Pluspunten

Behulpzame, energieke collega's, veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, stabiele en fijne werkgever.

Minpunten

Veel grote corporate en overheids klanten en daardoor beperkt werkgebied.

"Plus en Min"

Huidige werknemer - Senior Software Engineer in Nieuwegein

Ik werk voltijd bij Ordina voor 10 jaar

Pluspunten

* Auto, telefoon en Laptop van de zaak * Niet moeilijk doen over veel privé kilometers * Frequent contact met je directe manager

Minpunten

* Slechte pensioenregeling; zogenaamd premievrij maar in het echt wordt werkne- mersdeel niet betaald en bouw je een half pensioen op in een onvoordelig beschikbaar premiestelsel * Arbeidsvoorwaarden langzaamaan steeds verder uitgekleed * Sales- en Account verantwoordelijken schuiven hun werkzaamheden te makkelijk af naar het te detacheren personeel; m.a.w. je moet bijna zelf je klussen vinden en kunt onderhand net zo goed zzp-er worden * Vakantiegeld in Benefit Budget gestopt om zo de indruk te wekken dat je een topsalaris krijgt * Verlofdagen teruggebracht van 27 naar 20 en die 7 gestolen dagen in Benefit Budget gestopt om de werknemer deze zogenaamd budgetneutraal terug te laten kopen. * Je salaris ziet er alleen acceptabel uit wanneer je niets afneemt uit je benefit budget en dit iedere maand gewoon laat uitbetalen * Sinds 2008 geen serieuze verhoging meer gehad; het heeft mij 11 jaar werk gekost om op het salarisniveau van 2006 terug te komen.

4. "Ordina - Not for people"

1.0
    Voormalige werknemer - Software Engineer in Utrecht
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

Ik voltijd gewerkt bij Ordina voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

- A plus could be that one of Ordina's offices is located in Utrecht, the center of the Netherlands, and thus can be reached somehow easily. However, you, as a contractor and employee of Ordina, will do the main part of your work in the most remote places, at the offices of Ordina's customers.

Minpunten

- You work at remote places and make long days Chances are you will end up working for a customer way far from where you live. Your time spent in traffic is not paid, is NOT considered as work, is not compensated unless it is more than 3 hours per day. So you will be on your job about 11.30 hours per day. Almost half of your day, or even longer. - Salary is incredibly low A somewhat experienced Engineer will get a bit less than 2.000 net/month, which is very low for a 40 hour week + 15 hrs traffic Ordina gives you the possibility to sell part of your holidays to the company. So if you sell 4 or 5 of your free days, you might wind up with a reasonable salary, but only having about 20 days free a year. And do keep in mind that your time will be monitored very, very accurately. - No room to grow In Ordina you can get courses to learn some interesting technologies. But sadly, most of the courses are organised by the employees of Ordina themselves, who are learning the technologies themselves, and not by experienced teachers. - Company is not lenient or tolerant with regards to your free time Even when you have so little time free, you will have to take courses 'offered' by the company in your own time during the week AFTER you have worked at the customer. So on a day when you get a training, you will be 11.30 hrs + 3 hrs on the job. Without getting any compensation regarding your time. Instead of the company saying e.g.: "Let's give our employees half a day, so they can have a training". So, besides having little time off, you are expected to sacrifice that little time for the company. - Lower "management" and salespeople are inexperienced - Your contract states more or less that ANY initiative of the employee, you, IS OWNED by Ordina. Yes. Read that contract carefully. - If you want to start for yourself, after Ordina, Ordina will make that very much impossible. Yet you might have a chance: read about 'WADI-regeling'. And again, read that contract carefully, if you are thinking of signing it, and don't agree with this type of outrageous terms. Of course, there might be people who have the luck of living in Utrecht, and having a customer in Utrecht, for the whole time they work for Ordina.

5. "Consultancy partij met oog voor mens"

3.0
    Huidige werknemer - BI Consultant in Nieuwegein
    Geen mening over directeur

Ik werk voltijd bij Ordina voor meer dan een jaar

Pluspunten

Korte lijntjes naar bedrijven in bancaire sector, ministeries etc.

Minpunten

De jaarlijkse groei in salaris

6. "Fijne werkgever"

Huidige werknemer - Scrum Master in Utrecht

Ik werk voltijd bij Ordina

Pluspunten

Goede verbinding tussen werkgever en werknemer

Minpunten

Weinig zicht op voorwaarden salarisverhoging

7. "Veel vrijheid en verantwoordelijkheid"

Voormalige werknemer - Consultant in Utrecht

Ik voltijd gewerkt bij Ordina voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Veel vrijheid en leuke & slimme collega’s

Minpunten

Veel herorganiseren van business units. Meerdere managers per jaar gehad. Weinig doorgroeimogelijkheden(ook kwa salaris)

8. "Positief mensenbedrijf in beweging"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik werk deeltijd bij Ordina voor 3 jaar

Pluspunten

Ruimte voor eigen ontwikkeling en veelzijdige kansen Geen corperate (meer), korte lijnen en positieve cultuur

Minpunten

Pensioenregeling is zeker niet marktconform, Leaseregeling voor nieuwkomers loopt iets achter

9. "Manager Operations"

3.0
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Gouda

Ik werk voltijd bij Ordina voor 8 jaar

Pluspunten

leuk, innovatief, jong, gezellig, mooie klanten

Minpunten

arbeidsvoorwaarden, salaris, bonus, opleidingen, beloning

"Moeilijke organisatie"

1.0
    Voormalige werknemer - Accountmanager in Nieuwegein

Ik heb voltijdgewerkt bij Ordina voor meer dan 5 jaar

Pluspunten

Onderlinge sfeer, balans en werkdruk.

Minpunten

Management doet maar wat en heeft weinig feeling met haar klanten en wensen aldaar. Vooral gericht op detachering en niet op oplossen van problemen bij klanten. Angstcultuur, weinig vertrouwen, interne politiek is hard en dat vertaald zich door naar de medewerkers en aansturing daarvan.

Er zijn 113 reviews gevonden