Reviews van Ordina

Bijgewerkt op 13 jan 2021

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .
3.8
72%
Aanbevelen bij een kennis
97%
Waardeert directeur
Ordina CEO Jo Maes
Jo Maes
13 Beoordelingen
Pluspunten
Minpunten
  • "Saaie opdrachten en gemiddeld wat ouder(in 9 reviews)

  • "het bedrijf is zo grootschalig dat het moeilijk is om verandering door te voeren(in 7 reviews)

Meer pluspunten en minpunten
Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.
  1. "Collegiaal, professioneel en menselijk"

    5.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Diversiteit en inclusie
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Business Consultant in Nieuwegein
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Ordina voor meer dan een jaar

    Pluspunten

    Er wordt goed voor je gezorgd, veel doorgroei mogelijkheden en veel ruimte voor opleiding

    Minpunten

    Groot en soms wat bureaucratisch

    Verder lezen
  2. "Detachering"

    3.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Diversiteit en inclusie
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Technisch specialist in Nieuwegein
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik heb deeltijd gewerkt bij Ordina

    Pluspunten

    Zelf je werk organiseren door zelf een detachering opdracht uit te kiezen

    Minpunten

    leaseauto klasse ligt onder de markt


  3. "Consultant"

    4.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Consultant in Utrecht
    Aanbevolen
    Negatief vooruitzicht

    Ik voltijd gewerkt bij Ordina voor meer dan 1 jaar

    Pluspunten

    Je kunt veel opleidingen doen

    Minpunten

    Marktpositie daalt de afgelopen jaren

  4. COVID-19
    Nuttig (1)

    "Aardige werkgever"

    4.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Diversiteit en inclusie
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Junior Technical Consultant in Rotterdam
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik heb voltijdgewerkt bij Ordina voor meer dan 3 jaar

    Pluspunten

    Als trainee begonnen bij Ordina. Afhangend van bij welke manager en business unit je beland, had ik wel een fijne tijd gehad hier. Je wordt met plezier geholpen, maar er wordt wel enige mate van assertiviteit verwacht. Tijdens coronatijd werd er veel moeite gedaan om als bedrijf je te betrekken bij je werknemer dmv online events en ook het aanbieden van een ergonomische thuiswerkplek.

    Minpunten

    Er zijn nauwelijks kansen voor junioren. Zeker in coronatijd is het lastiger geworden dan normaal. Je moet ook zelf initiatief nemen om te netwerken om meer kansen te creëren om een opdracht te scoren. Hoewel het ook een kwestie is van vraag en aanbod op de markt, mag Ordina echt wel wat meer doen aan proposities te doen aan klanten om junioren plaatsen.

    Verder lezen
  5. "Leuk bedrijf"

    4.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Software Developer in Nieuwegein
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik heb voltijdgewerkt bij Ordina voor meer dan 3 jaar

    Pluspunten

    Goede ontwikkelmogelijkheden, leuke opdrachten, veel kennis aanwezig

    Minpunten

    Relatief weinig collega's met (veel) ervaring

  6. "Top Employer 2020"

    5.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Human Resources Arbeidsvoorwaarde/Pensioen in Utrecht
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik werk deeltijd bij Ordina

    Pluspunten

    Ordina is een IT consultancy bedrijf met een prettige Nederlandse open organisatiecultuur. Ordina biedt haar medewerkers veel ruimte voor ondernemerschap en heeft een sterke focus op hun personele en professionele ontwikkeling. Ordina biedt haar medewerkers een marktconform beloningspakket met de optimale keuzevrijheid in flexibele arbeidsvoorwaarden.

    Minpunten

    Het kan natuurlijk altijd nog beter.

    Verder lezen
  7. "Leuk bedrijf!"

    5.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Business Analist in Utrecht
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Ordina

    Pluspunten

    Behulpzame, energieke collega's, veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, stabiele en fijne werkgever.

    Minpunten

    Veel grote corporate en overheids klanten en daardoor beperkt werkgebied.

    Verder lezen
  8. Nuttig (1)

    "Plus en Min"

    4.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Senior Software Engineer in Nieuwegein
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Ordina voor 10 jaar

    Pluspunten

    * Auto, telefoon en Laptop van de zaak * Niet moeilijk doen over veel privé kilometers * Frequent contact met je directe manager

    Minpunten

    * Slechte pensioenregeling; zogenaamd premievrij maar in het echt wordt werkne- mersdeel niet betaald en bouw je een half pensioen op in een onvoordelig beschikbaar premiestelsel * Arbeidsvoorwaarden langzaamaan steeds verder uitgekleed * Sales- en Account verantwoordelijken schuiven hun werkzaamheden te makkelijk af naar het te detacheren personeel; m.a.w. je moet bijna zelf je klussen vinden en kunt onderhand net zo goed zzp-er worden * Vakantiegeld in Benefit Budget gestopt om zo de indruk te wekken dat je een topsalaris krijgt * Verlofdagen teruggebracht van 27 naar 20 en die 7 gestolen dagen in Benefit Budget gestopt om de werknemer deze zogenaamd budgetneutraal terug te laten kopen. * Je salaris ziet er alleen acceptabel uit wanneer je niets afneemt uit je benefit budget en dit iedere maand gewoon laat uitbetalen * Sinds 2008 geen serieuze verhoging meer gehad; het heeft mij 11 jaar werk gekost om op het salarisniveau van 2006 terug te komen.

    Verder lezen
  9. Nuttig (1)

    "Ordina - Not for people"

    1.0
    Voormalige werknemer - Software Engineer in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik voltijd gewerkt bij Ordina voor meer dan 1 jaar

    Pluspunten

    - A plus could be that one of Ordina's offices is located in Utrecht, the center of the Netherlands, and thus can be reached somehow easily. However, you, as a contractor and employee of Ordina, will do the main part of your work in the most remote places, at the offices of Ordina's customers.

    Minpunten

    - You work at remote places and make long days Chances are you will end up working for a customer way far from where you live. Your time spent in traffic is not paid, is NOT considered as work, is not compensated unless it is more than 3 hours per day. So you will be on your job about 11.30 hours per day. Almost half of your day, or even longer. - Salary is incredibly low A somewhat experienced Engineer will get a bit less than 2.000 net/month, which is very low for a 40 hour week + 15 hrs traffic Ordina gives you the possibility to sell part of your holidays to the company. So if you sell 4 or 5 of your free days, you might wind up with a reasonable salary, but only having about 20 days free a year. And do keep in mind that your time will be monitored very, very accurately. - No room to grow In Ordina you can get courses to learn some interesting technologies. But sadly, most of the courses are organised by the employees of Ordina themselves, who are learning the technologies themselves, and not by experienced teachers. - Company is not lenient or tolerant with regards to your free time Even when you have so little time free, you will have to take courses 'offered' by the company in your own time during the week AFTER you have worked at the customer. So on a day when you get a training, you will be 11.30 hrs + 3 hrs on the job. Without getting any compensation regarding your time. Instead of the company saying e.g.: "Let's give our employees half a day, so they can have a training". So, besides having little time off, you are expected to sacrifice that little time for the company. - Lower "management" and salespeople are inexperienced - Your contract states more or less that ANY initiative of the employee, you, IS OWNED by Ordina. Yes. Read that contract carefully. - If you want to start for yourself, after Ordina, Ordina will make that very much impossible. Yet you might have a chance: read about 'WADI-regeling'. And again, read that contract carefully, if you are thinking of signing it, and don't agree with this type of outrageous terms. Of course, there might be people who have the luck of living in Utrecht, and having a customer in Utrecht, for the whole time they work for Ordina.

    Verder lezen
  10. "Consultancy partij met oog voor mens"

    3.0
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrière­mogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - BI Consultant in Nieuwegein
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Ordina voor meer dan een jaar

    Pluspunten

    Korte lijntjes naar bedrijven in bancaire sector, ministeries etc.

    Minpunten

    De jaarlijkse groei in salaris

Weergave: 1 - 10 van 120 reviews in het Nederlands