Reviews van Ordina

Bijgewerkt op 9 mei 2021

3,7
Ordina CEO Jo Maes
Jo Maes
Pluspunten
  • "leuke collega's(in 10 reviews)

• "mogelijkheden tot het volgen van opleidingen(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Saaie opdrachten en gemiddeld wat ouder(in 9 reviews)

• "het bedrijf is zo grootschalig dat het moeilijk is om verandering door te voeren(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.
    1. 5,0
      Huidige werknemer

Top bedrijf

3 mrt 2021 - Analist in Utrecht

Pluspunten

Flexibel, Ruimte voor opleiding, auto van de zaak

Minpunten

Soms weinig binding met bedrijf wanneer gedetacheerd

2. 2,0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Je bent een nummertje in een zee van medewerkers

25 mrt 2021 - IT Business Consultant in Nieuwegein

Pluspunten

Er is geld zat en je kunt alles krijgen wat je wil. Macbook, iphone, mooie auto, dure trainingen etc.

Minpunten

Het is onpersoonlijk. Iedereen lijkt een marketing masker op te hebben en zegt dingen als 'Joh, even op de bank zitten (beschikbaar zijn) gebeurt iedereen. voor je het weet heb je een top klus!' en als je dan vervolgens 3 maanden geen klus hebt omdat de sales afdeling je niet weet te plaatsen om onduidelijke reden, wordt je subtiel gepusht om iets te doen wat buiten je kennis veld, expertise en ervaring ligt. Denk bijvoorbeeld aan service desk, terwijl je webdesigner bent. Voor mij is het bedrijf veel te groot om je thuis te kunnen voelen. Om na 2 jaar mijzelf overal te hebben voorgesteld om maar ergens binnen te komen om een toffe klus te vinden die aansluit bij mijn wensen, nog steeds te horen 'goh ben jij nieuw hier? en wat doe jij eigenlijk? oh ik wist niet dat Ordina die service aanbood!' Ik moet wel ook zeggen dat als je nou een programmeur bent, dat je dan wel een heleboel aan Ordina kan hebben en carriere kan maken. Laat je gewoon niet verleiden om aan te sluiten zodat ze een beetje tof kunnen lopen doen met 'we hebben een nieuwe designer!' als ze uiteindelijk weinig voor je kunnen betekenen.

2 personen vonden deze review nuttig
    3. 4,0

Verkore review

9 mei 2021 - Programmer in Amsterdam

Pluspunten

Mogelijkheden voor ontwikkeling op verschillende gebieden

Minpunten

Het auto rijden door heel Nederland

4. 4,0
      Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Goed begin

26 mrt 2021 - Data Analist in Utrecht

Pluspunten

Je werkt met leuke collega's in het team.

Minpunten

Je ziet weinig van het bedrijf zelf als je op projecten zit.

5. 4,0
      Voormalige werknemer, meer dan 5 jaar

Fijne werkgever

4 feb 2021 - Business Unit Manager in Nieuwegein

Pluspunten

Ordina ken ik als een flexibele werkgever waarin een hoop zaken goed geregeld zijn. Warm, menselijk, ruimte/budget voor ontwikkeling (zolang het niet ten koste gaan van klantinzet).

Minpunten

Het draait voor het grootste deel om de KPI's van het management en daarmee het genereren van omzet door medewerkers. In de organisatie is er door de omvang in elke laag is er de mogelijkheid onder te duiken. Hoe hard of juist hoe beperkt je je inzet is binnen het management onvoldoende oog voor. Daarnaast is er weinig ruimte voor echte innovatie.

6. 3,0
      Voormalige werknemer, meer dan 1 jaar

Leuke mensen

20 apr 2021 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Leuke mensen, goede sfeer onder elkaar

Minpunten

Ingezet zijn is belangrijker dan dat de baan bij je past

7. 3,0
      Huidige werknemer

weinig opleiding veel overheid

21 apr 2021 - Solution Architect in Utrecht

Pluspunten

Ordina is een heel humaan bedrijf.

Minpunten

90% van de omzet uit Rijksoverheid en agentschappen

8. 3,0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Veel ambitie als starter? Start ergens anders

18 mrt 2021 - Business Consultant in Utrecht

Pluspunten

Platte hiërarchie, leuke collega’s en events.

Minpunten

Belonen, erkennen en moedigen groei niet aan onder Young Professionals, Sales afdeling is niet actief op zoek naar opdrachten voor junioren. Ben je junior? Dan doen ze niet hun best om je te plaatsen op een opdracht.

3 personen vonden deze review nuttig
    9. 4,0

Aardige werkgever

21 okt 2020 - Junior Technical Consultant in Rotterdam

Pluspunten

Als trainee begonnen bij Ordina. Afhangend van bij welke manager en business unit je beland, had ik wel een fijne tijd gehad hier. Je wordt met plezier geholpen, maar er wordt wel enige mate van assertiviteit verwacht. Tijdens coronatijd werd er veel moeite gedaan om als bedrijf je te betrekken bij je werknemer dmv online events en ook het aanbieden van een ergonomische thuiswerkplek.

Minpunten

Er zijn nauwelijks kansen voor junioren. Zeker in coronatijd is het lastiger geworden dan normaal. Je moet ook zelf initiatief nemen om te netwerken om meer kansen te creëren om een opdracht te scoren. Hoewel het ook een kwestie is van vraag en aanbod op de markt, mag Ordina echt wel wat meer doen aan proposities te doen aan klanten om junioren plaatsen.

1 persoon vond deze review nuttig
    10. 4,0
      Huidige werknemer, meer dan 10 jaar

Plus en Min

15 jun 2020 - Senior Software Engineer in Nieuwegein

Pluspunten

* Auto, telefoon en Laptop van de zaak * Niet moeilijk doen over veel privé kilometers * Frequent contact met je directe manager

Minpunten

* Slechte pensioenregeling; zogenaamd premievrij maar in het echt wordt werkne- mersdeel niet betaald en bouw je een half pensioen op in een onvoordelig beschikbaar premiestelsel * Arbeidsvoorwaarden langzaamaan steeds verder uitgekleed * Sales- en Account verantwoordelijken schuiven hun werkzaamheden te makkelijk af naar het te detacheren personeel; m.a.w. je moet bijna zelf je klussen vinden en kunt onderhand net zo goed zzp-er worden * Vakantiegeld in Benefit Budget gestopt om zo de indruk te wekken dat je een topsalaris krijgt * Verlofdagen teruggebracht van 27 naar 20 en die 7 gestolen dagen in Benefit Budget gestopt om de werknemer deze zogenaamd budgetneutraal terug te laten kopen. * Je salaris ziet er alleen acceptabel uit wanneer je niets afneemt uit je benefit budget en dit iedere maand gewoon laat uitbetalen * Sinds 2008 geen serieuze verhoging meer gehad; het heeft mij 11 jaar werk gekost om op het salarisniveau van 2006 terug te komen.

3 personen vonden deze review nuttig
    Weergave: 1 - 10 van 138 Reviews

Loopbanen die populair zijn bij Ordina-werkzoekenden

Business Consultant
    Sales Business Development Director