Ordina werknemer reviews over "het bedrijf"

Bijgewerkt op Sep 12, 2019

12 van meer dan 192 reviews gevonden

3.8
Ordina CEO Jo Maes
Jo Maes
Pluspunten
  • "leuke collega's(in 10 reviews)

• "mogelijkheden tot het volgen van opleidingen(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Saaie opdrachten en gemiddeld wat ouder(in 9 reviews)

• "het bedrijf is zo grootschalig dat het moeilijk is om verandering door te voeren(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Reviews over het bedrijf

Terug naar alle reviews
    1. 4.0
      Huidige werknemer

Young professional

Sep 12, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

- goede begeleiding - ontwikkeling - persoonlijke aandacht

Minpunten

- het bedrijf is zo grootschalig dat het moeilijk is om verandering door te voeren. Dit gaat dan ook erg langzaam

2. 4.0
      Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Als Young Professional aan de slag

May 22, 2019 - Business Consultant in Nieuwegein

Pluspunten

- Speciale Unit voor Young Professionals die groei erg stimuleren - Het bedrijf heeft een super platte structuur en je zou met iedereen in gesprek kunnen gaan. Ik merk ook dat iedereen bereid is te helpen met mijn zoektocht en dat maakt werken hier erg fijn, - Je wordt hier niet aan je handje mee gesleurd en moet wel ondernemend zijn om hier wat van te maken, in mijn ogen is dit een pluspunt. - Organisatie biedt ruimte om initiatieven op te zetten en er zijn meerdere community's waar leuke ideeën worden gedeeld. - Overstap naar andere business units is mogelijk als je al weet waar je heen wilt - Er zijn veel evenementen, vooral vanuit de Business Unit Requirements die echt heel leuk zijn om te bezoeken. Hierdoor voel ik me ook beter verbonden met het bedrijf Ordina. - Al met al heb ik wel het idee dat het een prima plek is om te starten met je carrière.

Minpunten

- Soms heb ik het idee dat het bedrijf mij liever stuurt naar één willekeurige opdracht, dan naar eentje die echt bij mij past. - Tijdens het recruiten heb ik een verkeerde indruk gekregen van het bedrijf. Namelijk jezelf presenteren met AI en VR simulaties is erg cool, maar hier blijkt maar vrij weinig van terug te komen op de werkvloer. - De klanten van Ordina zijn vooral grote corporates, overheden etc.. Er zijn ook echt leuke klanten, maar het grootste deel is toch best saai voor een jong persoon. Ook lopen deze klant vaak achter in nieuwe werkmethodes en de adoptie hiervan. Ik moest bijvoorbeeld Prince2 en Itil halen. - De adoptie van Young professionals binnen het bedrijf als geheel is vrij matig.

3. 2.0
      Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Zinkend Schip

Aug 30, 2018 - Software Architect in Nieuwegein

Pluspunten

Platte organisatiestructuur/weinig hierarchie Informele bedrijfscultuur Veel ruimte voor ondernemende mensen Breed klantenportfolio met veel mogelijkheden om ervaring op te doen Goed startpunt voor schoolverlaters Goede interne opleidingsmogelijkheden voor junioren. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Resultaten van het bedrijf staan al een decenia lang onder druk door krimpende omzet. Bijzonder hoog verloop van medewerkers Toekomstperspectief somber Beperkte doorstroom Management/directie komt veelal van buiten Vertrouwen van medewerkers in bestuur en vice versa is erg laag Lage marges door inzet op kwantiteit versus kwaliteit zorgt voor beperkte salarisgroei en versterkt het verloop. Medior/senior personeel loopt weg, komen schoolverlaters voor terug. Kwaliteit van interne opleidingen is te laag voor mediors en seniors. Slechte primaire arbeidsvoorwaarden

5 personen vonden deze review nuttig
    4. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Goede start maar gebrek aan perspectief

Aug 29, 2018 - Software Engineer in Nieuwegein

Pluspunten

Als Young Professional bij Ordina begonnen en in het begin veel stappen kunnen maken: professionele groei en salaris. Arbeidsvoorwaarden zijn goed, behalve de pensioenregeling. De cultuur binnen het bedrijf is ook fijn. Leuke collega's. Er is voldoende mogelijkheid om trainingen te doen.

Minpunten

De opdrachten vielen tegen, keer op keer. Ook altijd veel gedoe rondom opdrachten. Er werd te weinig gedaan om een passende opdracht te vinden. Ik merkte dat de klant belangrijker was dan de eigen medewerker. Ook ontbrak er een visie op groei na het Young Professional programma. Nieuwe technieken werden trainingen/kennissessies voor aangeboden, maar vervolgens toch vooral projecten bij klanten met oude technieken. Pensioenregeling was mager.

5. 4.0
      Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Leuke werkgever met veel mogelijkheden

May 18, 2018 - Software Consultant in Nieuwegein

Pluspunten

Het is een leuk bedrijf met een vriendelijke en open cultuur. Je kan alle lagen benaderen voor een kop koffie. Je kan ook best je mening laten horen of zelf een klein project doen, hiervoor moet je logischerwijs wel zelf initiatief ondernemen. De wekelijkse borrel is altijd gezellig. Het is wel enigszins jammer dat als je bij de klant op locatie zit, je hier bijna nooit naar toe gaat. Er zijn mogelijkheden te over om je kennis bij te schaven in de 'Academy' voor zowel hard als soft skills. Daarnaast wordt er veel waarde gehecht aan kennisdeling. Binnen de eigen afdeling danwel unit gebeurd dit sowieso, over de afdelingen heen kan het nog verbeterd worden.

Minpunten

Wanneer je bij de klant zit heb je niet veel contact met het bedrijf en je eigen collega's, dit is wel soort van inherent aan consultancy/detachering. De pensioen regeling is summier. Deze wordt momenteel herzien, maar de verbetering is in mijn verwachting gering.

6. 3.0
      Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Ordina vs Sogeti vergelijk

Feb 23, 2018 - Software Test Engineer in Groningen

Pluspunten

Zoals bij meerdere detacheerders geldt, het kan erg van je unit manager af hangen of het je bedrijf is of niet. Voor mij persoonlijk is de unit manager mijn echte link naar het bedrijf. Meeste van de tijd zit je toch bij de klant. Vorige manager was een topper, stond voor je op de bres, was heerlijk scherp en had het niet zo op bureaucratie en regeltjes. Nu nog wachten op vervanger en is maar de vraag wat je er voor terugkrijgt. Ook bij Sogeti gewerkt, groot verschil voor mij is dat bij Sogeti men zich graag op de borst klopt, van kijk es hoe geweldig wij zijn (iedereen op de introdagen werkte er 19 jaar), pakkencultuur, YP's uitbuiten en enorme doorstroom. Bij Ordina wat meer normaal, Hollandse nuchterheid. Joh we zijn er nog niet, genoeg te verbeteren, maar we werken eraan. Dit sprak mij erg aan bij de intro en merk ik nog steeds wel. Contacten worden beter onderhouden. Het Groningen kantoor staat wel echt op zichzelf, managers in Groningen en niet mensen die geïrriteerd de wereldreis denken te moeten maken vanuit het westen. Cursussen ook in Groningen te volgen, niet verplichte nummers naar Nieuwegein (Sogeti had dat met Vianen wel heel erg). Gevoel dat er wel naar je geluisterd wordt. Proactiviteit wordt beloond.

Minpunten

Ondanks aangegeven geen public meer, tijdje op de bank gezeten en kwam de ene na de andere public opdracht voorbij en reageer je op den duur overal maar op om maar te reageren, niet omdat je er heen wilt. Mijn manager was daar niet zo streng in maar gevoel heerste er wel.

2 personen vonden deze review nuttig
    7. 1.0
      Voormalige werknemer

Slechte werkgever

Nov 10, 2017 - Software Developer

Pluspunten

Mooi kantoor, redelijke arbeidsvoorwaarden welke door middel van de flex regeling te personaliseren zijn.

Minpunten

Ik vind dat hier niet goed met werknemers wordt omgegaan. Mensen worden hier aangenomen met de belofte van een vast contract en zonder pardon weer op straat gezet. Het bedrijf toont weinig creativiteit als het gaat om het vinden van nieuwe opdrachten. Er wordt druk gezet om elke opdracht maar aan te nemen.

8. 3.0
      Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Business consultant

Oct 17, 2016 - Anonieme werknemer in Amsterdam

Pluspunten

cultuur van het bedrijf, klanten uit het portfolio, innovatie afdeling van Ordina

Minpunten

salaris niveau, er zit weinig groei in over de afgelopen jaren

9. 4.0
      Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Ordina een review

Aug 28, 2016 - Software Engineer in Nieuwegein

Pluspunten

Goede arbeidsomstandigheden, veel vrijheden en groeikansen. Binnen het bedrijf heb ik het gevoel dat ik een goed kan bouwen aan mijn carrière en kennisniveau.

Minpunten

Kantoorinrichting is verouderd en het is te goed merkbaar dat er bezuinigd moet worden door allerlei flauwe besparingen en de vibe die hangt in sommige departementen. Aantal klanten is gering (veel grote reuzen), waardoor je weinig keus heb in opdrachten.

10. 2.0
      Huidige werknemer, meer dan 10 jaar

ICT Employer of the year...not

Jun 13, 2016 - Senior Projectmanager in Nieuwegein

Pluspunten

Zeer leuke en positief ingestelde collega's. Sfeer tussen de collega's onderling is goed, maar richting management negatief.

Minpunten

Zwabberend beleid, geen helder doel voor ogen. Focus alleen gericht op de waan van de dag, geen heldere visie of vooruitzicht waar het bedrijf naar toe zou moeten gaan. Sterk risico mijdend gedrag, terwijl regeren vooruit zien is. Focus alleen gericht op kosten besparing. Geen visie en dus ook geen strategie om daar te komen. Wordt over de rug van de medewerker heen in stand gehouden.

2 personen vonden deze review nuttig
    Weergave: 1 - 10 van 12 Reviews

Loopbanen die populair zijn bij Ordina-werkzoekenden

Business Consultant
    Sales Business Development Director