Ordina werknemer reviews over "opdrachten"

Bijgewerkt op 2 apr 2019

Terug naar alle reviews
  1. "Front-end developer"

5.0

Ik heb voltijd gewerkt bij Ordina

Pluspunten

Sociaal, open cultuur en goed betaald

Minpunten

Saaie opdrachten en gemiddeld wat ouder

2. "Fijn bedrijf"

4.0
    Goedkeurende mening over directeur

Ik heb voltijdgewerkt bij Ordina voor meer dan 8 jaar

Pluspunten

Goede sfeer, sociaal bedrijf, normale work-life balance

Minpunten

Te zwak account management, leidt tot een ter gering aantal opdrachten.

3. "Business Consultant"

Ik heb gewerkt bij Ordina

Pluspunten

Platte organisatie. Informele werksfeer. Werkt veel aan diversiteit (man-vrouw, jong-oud). Goede opleidingsmogelijkheden.

Minpunten

Veel focus op groei van medewerkers, maar weinig aan opdrachten voor nieuwe en bestaande medewerkers. Opvangnet van nieuwe medewerkers kan beter.

4. "Goede start maar gebrek aan perspectief"

Voormalige werknemer - Software Engineer in Nieuwegein

Ik heb voltijdgewerkt bij Ordina voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

Als Young Professional bij Ordina begonnen en in het begin veel stappen kunnen maken: professionele groei en salaris. Arbeidsvoorwaarden zijn goed, behalve de pensioenregeling. De cultuur binnen het bedrijf is ook fijn. Leuke collega's. Er is voldoende mogelijkheid om trainingen te doen.

Minpunten

De opdrachten vielen tegen, keer op keer. Ook altijd veel gedoe rondom opdrachten. Er werd te weinig gedaan om een passende opdracht te vinden. Ik merkte dat de klant belangrijker was dan de eigen medewerker. Ook ontbrak er een visie op groei na het Young Professional programma. Nieuwe technieken werden trainingen/kennissessies voor aangeboden, maar vervolgens toch vooral projecten bij klanten met oude technieken. Pensioenregeling was mager.

"Slechte werkgever"

1.0
    Voormalige werknemer - Software Developer
    Niet aanbevolen

Ik heb voltijd gewerkt bij Ordina

Pluspunten

Mooi kantoor, redelijke arbeidsvoorwaarden welke door middel van de flex regeling te personaliseren zijn.

Minpunten

Ik vind dat hier niet goed met werknemers wordt omgegaan. Mensen worden hier aangenomen met de belofte van een vast contract en zonder pardon weer op straat gezet. Het bedrijf toont weinig creativiteit als het gaat om het vinden van nieuwe opdrachten. Er wordt druk gezet om elke opdracht maar aan te nemen.

""Gezellig" bedrijf"

Afkeurende mening over directeur

Ik heb voltijd gewerkt bij Ordina

Pluspunten

Ordina is vergeleken met andere consultancy bedrijven meer mensgericht zoals ze zeggen. Dit houdt in dat men tijd voor je maakt als het gaat om een praatje maken en een lekker kopje koffie bij de automaat. Lekker relaxed en don't worry be happy is het credo.

Minpunten

Helaas is de schaduwkant van het verhaal dat het niveau van opdrachten wat ondermaats zijn en dat het krachtenveld (zoals bij veel Consultancy bedrijven) bij de accountmanagers ligt. De klant staat altijd voorop en zij trekken alles uit de kast om een kandidaat op een klus te krijgen, ook al impliceert dat het manipuleren van CV's en daarmee het belang van de kandidaat uit het oog verliezen. Accountmanagers hebben weinig verstand van zaken als het gaat om het vakgebied dat jij als professional uitvoert en worden ondersteunt door fieldmanagers die vrij jong en onervaren zijn (lees juniors) in het uitvoeren van hun eigen vakgebied. Als Young professional is het best een leuk bedrijf om lekker eens te snuffelen en gewoon je CV rustig op te bouwen. Als persoon met wat meer ervaring en ambitie wordt het een lastig verhaal en kan je beter ergens anders terecht.

7. "Ordina een review"

4.0
    Huidige werknemer - Software Engineer in Nieuwegein
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij Ordina

Pluspunten

Goede arbeidsomstandigheden, veel vrijheden en groeikansen. Binnen het bedrijf heb ik het gevoel dat ik een goed kan bouwen aan mijn carrière en kennisniveau.

Minpunten

Kantoorinrichting is verouderd en het is te goed merkbaar dat er bezuinigd moet worden door allerlei flauwe besparingen en de vibe die hangt in sommige departementen. Aantal klanten is gering (veel grote reuzen), waardoor je weinig keus heb in opdrachten.

"Bottom line: uurtje factuurtje"

Voormalige werknemer - Management Consultant in Utrecht

Ik heb deeltijdgewerkt bij Ordina voor meer dan 8 jaar

Pluspunten

Afwisselend werk bij interessante organisaties. Overwegend leuke, hard werkende collega's. Goede arbeidsvoorwaarden met veel flexibiliteit. Mijn BU was top! (OPMC)

Minpunten

Weinig binding met Ordina omdat je bij de klant werkt. Ordina is en blijft een ICT-bedrijf, de projecten en opdrachten zijn daar veelal op geënt. Als niet-ICT'er stagneerde mijn ontwikkeling. HR beleid is papieren tijger, uiteindelijk is de bottom line 'uurtje, factuurtje'. Kwaliteit management is wisselend. Ordina is als werkgever een doorgangshuis, prima voor een aantal jaar, maar na 5-10 jaar moet je opstappen.

9. "Had er meer van verwacht"

2.0
    Huidige werknemer - Consultant
    Niet aanbevolen

Ik werk voltijd bij Ordina voor 3 jaar

Pluspunten

Zachte cultuur, secundaire voorwaarden zijn oke

Minpunten

Oninteressante opdrachten, slechte naam en structuur van organisatie

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Er zijn 9 reviews gevonden