Ordina werknemer reviews over "opdrachten"

Bijgewerkt op Sep 2, 2020

12 van meer dan 192 reviews gevonden

3.8
Ordina CEO Jo Maes
Jo Maes
Pluspunten
  • "leuke collega's(in 10 reviews)

• "mogelijkheden tot het volgen van opleidingen(in 8 reviews)

• Minpunten
  • "Saaie opdrachten en gemiddeld wat ouder(in 9 reviews)

• "het bedrijf is zo grootschalig dat het moeilijk is om verandering door te voeren(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Reviews over opdrachten

Terug naar alle reviews
    1. 5.0

Front-end developer

Apr 2, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Sociaal, open cultuur en goed betaald

Minpunten

Saaie opdrachten en gemiddeld wat ouder

2. 4.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Leuk bedrijf

Sep 2, 2020 - Software Developer in Nieuwegein

Pluspunten

Goede ontwikkelmogelijkheden, leuke opdrachten, veel kennis aanwezig

Minpunten

Relatief weinig collega's met (veel) ervaring

3. 4.0
      Voormalige werknemer, meer dan 8 jaar

Fijn bedrijf

Mar 6, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Goede sfeer, sociaal bedrijf, normale work-life balance

Minpunten

Te zwak account management, leidt tot een ter gering aantal opdrachten.

4. 5.0
      Huidige werknemer

Prima werkgever als startende consultant!

Jan 2, 2019 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Veel vrijheid, opleidingsmogelijkheden en opdrachten

Minpunten

Geen minpunten tot nu toe.

5. 3.0

Business Consultant

Dec 21, 2018 -

Pluspunten

Platte organisatie. Informele werksfeer. Werkt veel aan diversiteit (man-vrouw, jong-oud). Goede opleidingsmogelijkheden.

Minpunten

Veel focus op groei van medewerkers, maar weinig aan opdrachten voor nieuwe en bestaande medewerkers. Opvangnet van nieuwe medewerkers kan beter.

6. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Goede start maar gebrek aan perspectief

Aug 29, 2018 - Software Engineer in Nieuwegein

Pluspunten

Als Young Professional bij Ordina begonnen en in het begin veel stappen kunnen maken: professionele groei en salaris. Arbeidsvoorwaarden zijn goed, behalve de pensioenregeling. De cultuur binnen het bedrijf is ook fijn. Leuke collega's. Er is voldoende mogelijkheid om trainingen te doen.

Minpunten

De opdrachten vielen tegen, keer op keer. Ook altijd veel gedoe rondom opdrachten. Er werd te weinig gedaan om een passende opdracht te vinden. Ik merkte dat de klant belangrijker was dan de eigen medewerker. Ook ontbrak er een visie op groei na het Young Professional programma. Nieuwe technieken werden trainingen/kennissessies voor aangeboden, maar vervolgens toch vooral projecten bij klanten met oude technieken. Pensioenregeling was mager.

1 persoon vond deze review nuttig
    7. 1.0

Slechte werkgever

Nov 10, 2017 - Software Developer

Pluspunten

Mooi kantoor, redelijke arbeidsvoorwaarden welke door middel van de flex regeling te personaliseren zijn.

Minpunten

Ik vind dat hier niet goed met werknemers wordt omgegaan. Mensen worden hier aangenomen met de belofte van een vast contract en zonder pardon weer op straat gezet. Het bedrijf toont weinig creativiteit als het gaat om het vinden van nieuwe opdrachten. Er wordt druk gezet om elke opdracht maar aan te nemen.

1 persoon vond deze review nuttig
    8. 3.0

"Gezellig" bedrijf

Feb 10, 2017 - Anonieme werknemer

Pluspunten

Ordina is vergeleken met andere consultancy bedrijven meer mensgericht zoals ze zeggen. Dit houdt in dat men tijd voor je maakt als het gaat om een praatje maken en een lekker kopje koffie bij de automaat. Lekker relaxed en don't worry be happy is het credo.

Minpunten

Helaas is de schaduwkant van het verhaal dat het niveau van opdrachten wat ondermaats zijn en dat het krachtenveld (zoals bij veel Consultancy bedrijven) bij de accountmanagers ligt. De klant staat altijd voorop en zij trekken alles uit de kast om een kandidaat op een klus te krijgen, ook al impliceert dat het manipuleren van CV's en daarmee het belang van de kandidaat uit het oog verliezen. Accountmanagers hebben weinig verstand van zaken als het gaat om het vakgebied dat jij als professional uitvoert en worden ondersteunt door fieldmanagers die vrij jong en onervaren zijn (lees juniors) in het uitvoeren van hun eigen vakgebied. Als Young professional is het best een leuk bedrijf om lekker eens te snuffelen en gewoon je CV rustig op te bouwen. Als persoon met wat meer ervaring en ambitie wordt het een lastig verhaal en kan je beter ergens anders terecht.

3 personen vonden deze review nuttig
    9. 4.0
      Huidige werknemer, minder dan 1 jaar

Ordina een review

Aug 28, 2016 - Software Engineer in Nieuwegein

Pluspunten

Goede arbeidsomstandigheden, veel vrijheden en groeikansen. Binnen het bedrijf heb ik het gevoel dat ik een goed kan bouwen aan mijn carrière en kennisniveau.

Minpunten

Kantoorinrichting is verouderd en het is te goed merkbaar dat er bezuinigd moet worden door allerlei flauwe besparingen en de vibe die hangt in sommige departementen. Aantal klanten is gering (veel grote reuzen), waardoor je weinig keus heb in opdrachten.

10. 3.0
      Voormalige werknemer, meer dan 8 jaar

Bottom line: uurtje factuurtje

Jun 11, 2016 - Management Consultant in Utrecht

Pluspunten

Afwisselend werk bij interessante organisaties. Overwegend leuke, hard werkende collega's. Goede arbeidsvoorwaarden met veel flexibiliteit. Mijn BU was top! (OPMC)

Minpunten

Weinig binding met Ordina omdat je bij de klant werkt. Ordina is en blijft een ICT-bedrijf, de projecten en opdrachten zijn daar veelal op geënt. Als niet-ICT'er stagneerde mijn ontwikkeling. HR beleid is papieren tijger, uiteindelijk is de bottom line 'uurtje, factuurtje'. Kwaliteit management is wisselend. Ordina is als werkgever een doorgangshuis, prima voor een aantal jaar, maar na 5-10 jaar moet je opstappen.

4 personen vonden deze review nuttig
    Weergave: 1 - 10 van 12 Reviews

Loopbanen die populair zijn bij Ordina-werkzoekenden

Business Consultant
    Sales Business Development Director