PostNL werknemer reviews over "de post"

Bijgewerkt op Aug 3, 2020

11 van meer dan 283 reviews gevonden

3.8
Pluspunten
  • "Het was een fijne werk omgeving(in 14 reviews)

• "Ontzettend flexibel, bezorgen wanneer je wilt zolang het voor 5 uur klaar is(in 13 reviews)

• Minpunten
  • "Veel reorganisaties divisie Mail(in 13 reviews)

• "Er is tegenwoordig groot verschil in de post aan levertijden, het komt vaak voor dat wanneer 1 wijk aanwezig is je nog moet wachten op de andere wijk(in 7 reviews)

• Meer pluspunten en minpunten
    Voors en tegens zijn fragmenten uit reviews van gebruikers. Deze zijn niet geschreven door Glassdoor.

Reviews over de post

Terug naar alle reviews
    1. 5.0
      Huidige werknemer, meer dan 10 jaar

leuke baan

Mar 26, 2016 - Postbezorger in Eindhoven

Pluspunten

lekker buiten, lekker wandelen en je ont moet leuke mensen

Minpunten

soms een late levering van de post

2. 4.0
      Huidige werknemer, meer dan 5 jaar

Prima werkgever als je een deeltijdbaan zoekt

Jul 22, 2020 - Postbezorger in Roosendaal

Pluspunten

+ Hele gezellige collega’s, vrienden voor het leven! + Ideaal als je geen ochtendmens bent: je mag zelf bepalen wanneer je begint, zolang de post maar voor 17:00 uur in de brievenbus ligt + Goed te combineren met een andere parttime baan of in mijn geval mijn studie + Ik heb veel variatie in mijn werk omdat ik heel veel verschillende wijken doe + Het is niet meer nodig om naar de sportschool te gaan, je wordt ontzettend fit van dit werk + Snelle en vriendelijke communicatie met leidinggevende en administratie

Minpunten

- Het salaris ligt net boven het minimumloon, terwijl het werk zwaar kan zijn. Een werkdag van 4,5 uur klinkt misschien kort, maar vergis je niet. Als je 4,5 uur achter elkaar moet lopen, dan ben je heel blij als je thuis de bank ziet staan - De de reparatiekosten aan je fiets worden heel minimaal vergoed, terwijl je fiets behoorlijk wat onder dit werk lijden heeft - Het is een open deur, maar de weersomstandigheden zijn niet altijd even prettig. Werken met temperaturen boven de 30 graden of nabij/onder het vriespunt moet je echt niet onderschatten

3. 3.0

Wordt steeds zwaarder

Aug 3, 2020 - Postbezorger

Pluspunten

In de buitenlucht werken, bewegen, eigen tijd indelen, leuke collega’s

Minpunten

Sinds de post van Sandd erbij zit en mijn wijken nog slechts twee piekdagen hebben, zijn de zware bundels een aanslag op mijn lijf. 8 kg post voor een halve straat plus een paar studieboeken plus een paar pakjes van onmogelijk formaat is best pittig. Heb je wijken met 3 piekdagen in de week, dan is het iets makkelijker. PostNL is heel hiërarchisch opgebouwd. Weinig ruimte voor eigen ideeën. Weinig carrièreperspectief.

4. 4.0
      Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Leuker dan je zou denken

Apr 15, 2020 - Postbode

Pluspunten

Fijne collega's, behulpzaam en gezellig. Ideaal voor mensen die zelfstandig werken kunnen waarderen.

Minpunten

Er is tegenwoordig groot verschil in de post aan levertijden, het komt vaak voor dat wanneer 1 wijk aanwezig is je nog moet wachten op de andere wijk.

5. 3.0
      Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Post NL postbezorger

May 1, 2019 - Postbezorger

Pluspunten

Zelf bepalen wanneer je begint, als de post maar weg is vóór 17.00 Niemand die op je vingers kijkt

Minpunten

Altijd door weer en wind voor een absoluut minimum loontje. Onderaan wordt flink bezuinigd zodat ze bovenaan zo veel mogelijk geld mee naar huis kunnen nemen

2 personen vonden deze review nuttig
    6. 3.0
      Voormalig contractwerker

Mooie tijden, slecht geregeld

Oct 5, 2017 - Anonieme contractwerker

Pluspunten

Je kan je eigen tijden bepalen zolang je de post op de juiste dag bezord

Minpunten

Heel slechte geregeld met de contact punt

7. 4.0
      Voormalige werknemer, meer dan 3 jaar

Postbode

Sep 7, 2016 - Postbode in Apeldoorn

Pluspunten

Soepele werktijden voor bezorgen. Zolang de post maar voor 5 uur in de bus is is het in orde.

Minpunten

Uren berekent aan de hand van de wijk. Als er veel post is dan krijg je vaak niet betaald voor overwerk.

8. 4.0

Bezorgen zonder zorgen

Mar 26, 2016 - Postbezorger in Lienden

Pluspunten

Met een vertrouwd, vast contract en veel variatie in het werk is het geen werk wat verveelt. Ook meer contact met de mensen in je buurt hebben is fijn.

Minpunten

Soms klopt de volgorde van de post niet helemaal waardoor je veel extra tijd maakt. Ook met slecht weer werken is het iets minder leuk.

9. 5.0
      Huidige contractwerker

Post nl

Mar 26, 2016 - Postbode

Pluspunten

Altijd buiten. Veel mensen ontmoeten en gezellige collega's

Minpunten

De post mag wel eerder op de depots zijn. Bijvoorbeeld 10 uur ipv 11 uur.

10. 5.0
      Huidige contractwerker

Mijn werk doe ik met plezier bij PostNl

Mar 26, 2016 - Postbezorger in Slochteren

Pluspunten

Ik vind het geweldig om Bij postnl te werken. Met de feestdagen krijgen we vaak wat lekkers, met Pasen chocolade eitjes, met Sinterklaas pepernoten enz. Mijn baas komt vaak even een praatje maken. Collega's zijn super en helpen je graag als je er niet uit komt. Maar ook de mensen waar je de post bezorgd. Altijd even zwaaien. Of een bakkie koffie onderweg mee snaaien. Ik werk er nu 4 jaar en ga elke dag met plezier op pad.

Minpunten

Het weer zit niet altijd mee. Je probeert toch altijd de post droog over te brengen, maar dat lukt niet altijd. Daarbij zouden ze bij de post bedrijfsfietsen moeten inzetten, want op een gewone fiets red je het niet met die zware tassen. Er gaat altijd wel wat stuk.

Weergave: 1 - 10 van 11 Reviews

Loopbanen die populair zijn bij PostNL-werkzoekenden

Postbezorger
    Teamleider Tijdgebonden Netwerk Uitvoering Limburg