Reviews van Trainee.nl

Bijgewerkt op Feb 9, 2021

8 van meer dan 31 reviews gevonden

4.0

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

1. 5.0
    Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Goede start van mijn carrière

Aug 19, 2020 - Trainee in Amsterdam

Pluspunten

Het traineeship wat ik volg bij Trainee.nl is een zeer goede start voor mijn carrière. De opleiding die hiervan onderdeel uitmaakt is op goed niveau en ik leer snel. Inmiddels zit ik op mijn 2e opdracht en kan ik de theorie die ik leer goed toepassen in de praktijk. Mijn fieldmanager coacht mij in mijn persoonlijke ontwikkeling en is mijn aanspreekpunt voor vragen. Persoonlijk vind ik het erg prettig om een kort lijntje binnen de organisatie te hebben. Het volgen van een traineeship is voor mij een meerwaarde omdat ik met klasgenoten kan sparren over alles waar we tegenaan lopen.

Minpunten

Verplaatsen van lesdagen (is buiten de macht van Trainee.nl om, maar voor mijn agenda soms vervelend).

1 persoon vond deze review nuttig
  2. 2.0
    Voormalige werknemer, meer dan 1 jaar

Voor een Trainee slecht georganiseerd

Feb 7, 2021 - Business Analytics & Data Science

Pluspunten

Ervaring opdoen binnen datagedreven teams in verschillende sectoren (commercieel, overheid, onderzoeksinstituten) en de openheid met de klasgenoten om zaken te bespreken waar iedereen tegenaan loopt.

Minpunten

Als trainee heb ik me nooit een volwaardig onderdeel van het bedrijf gevoeld. Natuurlijk is dat binnen detachering lastig, maar dit gevoel werd alleen maar versterkt door de houding van Trainee als bedrijf. Bij de sollicitatie wordt je voorgehouden dat er veel opdrachten mogelijk zijn en dat je in goed overleg kan beslissen wat de werkgevers zijn waar jij wilt werken, maar in de praktijk blijkt daar weinig van terecht te komen. Je wordt erg gestuurd in wat er beschikbaar is zonder overleg van wat jouw wensen zijn voor een volgende stap. Hier wordt ook ingespeeld op je onzekerheid/onervarenheid binnen het bedrijfsleven als "young-professional" omdat je natuurlijk weinig ervaring hebt met hoe zoiets zou moeten gaan. Dit alles is ook erg afhankelijk van de kwaliteiten van de accountmanager die je hebt, waardoor je als trainee benadeeld kan worden tov je medetrainee. Daarnaast wordt er tijdens het sollicitatieproces gedeeld dat er veel ruimte is door zelfontwikkeling en dat je daar dmv fieldmanagers ook in wordt ondersteund. Hier komt ook weinig van terug, fieldmanagers fungeren eerder als aanspreekpunt om bepaalde zaken tijdens je opdracht te bespreken maar komen met weinig nuttige handvatten hoe hier mee om te gaan. Daarnaast zijn al bovenstaande zaken gedeeld met de fieldmanager om dat ook binnen het bedrijf terug te leggen maar daar is weinig van terecht gekomen. Het is op dat vlak eerder een schijnfunctie om de Trainees het gevoel te geven dat ze gehoord worden. Verder is er op communicatief vlak ook nog een hoop te verbeteren. Veel zaken veranderen met de maand (oa opleiding, medewerkersbestand) maar richting de trainee wordt dit heel matig gecommuniceerd. Hier zijn grote slagen te behalen, aangezien dit gebrek aan communicatie het gevoel bij trainees alleen maar versterkt dat wij er zijn om uit te melken ipv onderdeel van het bedrijf te zijn. Het is jammer om dit zo uiteindelijk ervaren te hebben want het is een mooi concept dat veel mooiere dingen had kunnen bereiken als er met de trainees op een duurzame manier wordt omgegaan, echt tijd te investeren en ze ook een beter gevoel en vooruitzicht te geven voor na het traineeship. Helaas is er in de huidige situatie alleen oog voor korte termijn gewin door de trainee vast te zetten en er op te verdienen.

3 personen vonden deze review nuttig
  3. 3.0

Traineeship

Feb 9, 2021 - Data Scientist in Deventer

Pluspunten

Opleiding. In aanraking komen met gevarieerde opdrachtgevers

Minpunten

Secundaire arbeidsvoorwaarden, Non concurrentie beding

4. 4.0
    Huidige werknemer

Fijne eerste stap carrière

Nov 20, 2020 - ICT Consultant in Rotterdam

Pluspunten

Leuke opdrachten, goed startsalaris, goede opleiding, goede begeleiding vanuit fieldmanagement.

Minpunten

Soms iets te pro-actief accountmanagement, naar trainee zelf wordt niet altijd goed geluisterd.

5. 3.0
    Huidige werknemer

Leuke werkgever in het begin

Nov 30, 2020 - Data Scientist

Pluspunten

Goede opleiding plan Contact met werkgever goed

Minpunten

Begeleiding mag iets persoonlijker worden

6. 4.0

Familiairbedrijf

Feb 11, 2020 - Accountmanager

Pluspunten

Korte lijnen met veel vrijheid en vertrouwen.

Minpunten

Hectische omgeving waar nog veel dingen veranderen.

7. 5.0
    Huidige werknemer, meer dan 1 jaar

Ambitieus, energiek en gezellig. Dat omschrijft werken in het team van trainee.nl

Mar 13, 2018 - Recruiter in Alkmaar

Pluspunten

Jonge, ambitieuze en gezellige mensen die samen hun doel nastreven. Er wordt gekeken naar groeimogelijkheid voor iedereen en wordt geluisterd naar de initiatieven die je inbrengt. Nuchtere en open cultuur. Dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. Leuke bedrijfsuitjes en sporten onder werktijd zijn grote voordelen.

Minpunten

Het open kantoor maakt het gezellig, maar soms wat druk wanneer je je moet concentreren.

8. 5.0
    Voormalige werknemer, minder dan 1 jaar

Goede werkgever

Mar 7, 2018 - Recruiter in Alkmaar

Pluspunten

- jong team - enthousiaste en dynamische organisatie - gedreven en wil het beste halen uit werknemers

Minpunten

- lastig om kandidaten te vinden in huidige markt

Weergave: 1 - 8 van 8 reviews in het Nederlands

Veelgestelde vragen over Trainee.nl-reviews

Trainee.nl heeft een algemene beoordeling van een 4.0 uit een maximaal mogelijke score van 5, gebaseerd op meer dan 31 reviews die anoniem zijn achtergelaten door werknemers. 77% van de werknemers zou werken bij Trainee.nl aanraden aan vrienden en 61% heeft een positieve vooruitzichten voor het bedrijf. Deze beoordeling is de afgelopen 12 maanden stabiel gebleven.

Op basis van anoniem ingediende Glassdoor-reviews beoordelen werknemers van Trainee.nl hun vergoeding en arbeidsvoorwaarden met 3.9 uit een maximaal mogelijke score van 5. Lees meer over salarissen en arbeidsvoorwaarden bij Trainee.nl. Deze beoordeling is in de afgelopen 12 maanden met 10% verbeterd.

Op basis van Glassdoor-reviews zou 77% van de werknemers van Trainee.nl vrienden aanraden om daar te werken. Werknemers beoordeelden Trainee.nl met een waarde van 3.9 uit een maximaal mogelijke score van 5 voor de balans tussen het werk- en privéleven, 3.9 voor cultuur en waarden en 3.9 voor loopbaanmogelijkheden.

Loopbanen die populair zijn bij Trainee.nl-werkzoekenden

Werkt u bij Trainee.nl? Deel uw ervaringen

Trainee.nl logo