Werknemersreviews

1. 4.0
    Huidige werknemer, meer dan 3 jaar

Gemoedelijk dobberend bootje

Jun 9, 2019 - Developer in Eindhoven

Pluspunten

Coosto is een techneutenbedrijf van het eerste uur; tot op bijna het hoogste beslissingsniveau vind je mensen waarmee je kunt praten over de nieuwste technieken. De bedrijfscultuur is informeel, de arbeidsvoorwaarden zijn zeer goed. Dat het kantoor vlak naast het treinstation staat komt heel goed uit als je forenst. Werkplekbeheer is gewoon goed; niet zoals in sommige grote bedrijven waar een week na de start van je contract eindelijk je mailaccount wordt aangemaakt.

Minpunten

De keerzijde van werken in een bedrijf vol koppige techneuten; je zult mensen ook moeten overtuigen van je gelijk. Ruimte voor nieuwe (of puur technische) dingen is er zeker, maar er is wat ellebogenwerk voor nodig. In een meertalig bedrijf kan dat lastig zijn. Als frontender kan ik me voorstellen dat werken bij een projectbureau of detacheerder gevarieerder is; ontwikkelingen gaan erg snel, en dan is het interessant om elke zes maanden een geheel nieuw project te kunnen starten. Mijn review heeft betrekking op de techniekafdeling; of de cultuur bij de andere afdelingen zo leuk is weet ik niet. Het bootje wijzigt wel eens van koers; ik krijg de indruk dat de ambitie heel hoog ligt, en dat het middenkader daardoor een onmogelijke opdracht krijgt. Die stress werkt door in het technische landschap; als je álles mogelijkheden open wil houden kun je nooit een knoop doorhakken.

1 persoon vond deze review nuttig
  1. 1.0
    Voormalige werknemer

It is a miracle this company delivers to its clients

Nov 12, 2020 - Development Team

Pluspunten

- Good Salary - Team Events

Minpunten

- Horrible planning for sprints, a lot of wasted time, without a real vision of a roadmap. So development progress always ends up in revamps or basically wasted effort - Quality assurance is a low priority for the so called "Seniors" . If you define senior as a person who only worked at coosto for a couple of years. - A lot of ignorance and arrogance in the development teams, they refuse to follow standards that are already basics for any software development company. You will be looked at like an alien. - we had at this time a spanish remote team, which were always treated of low importance when in comes to decision making, while in reality the spanish team was more senior with more experience from working in major companiens previously. But of course all decisions were up to the arrogrant Eindhoven team.

Wees de eerste om deze review als nuttig te beoordelen
  2. 5.0
    Voormalige werknemer, minder dan 1 jaar

Engaging environment

Jul 13, 2021 - Backend Developer in Eindhoven

Pluspunten

Delightful, Positive space, Definitely not boring

Minpunten

pieces of legacy code and production work

Wees de eerste om deze review als nuttig te beoordelen

Ontdek meer reviews over Coosto.