Nederlandse Spoorwegen - Mooi bedrijf | Glassdoor.nl
  1. "Mooi bedrijf"

Huidige werknemer - Operations Manager in Utrecht
    Geen mening over directeur

Ik werk voltijd bij Nederlandse Spoorwegen voor 10 jaar

Pluspunten

Iedere dag een nieuwe uitdaging. Veel vrijheid in handelen. Staat midden in de maatschappij. NL is NS en andersom. Uitstekende arbeidsvoorwaarden en dito pensioenvoorziening. Informele organisatie.

Minpunten

Een groot bedrijf, dus vaak (te) bureaucratisch. Nog steeds een wij-zij cultuur. Medewerkers bekijken het management argwanend en andersom.

Advies aan management

De uitvoerende medewerkers (nog) meer betrekken bij de beleidsmakers. Individueel belonen van excellerende medewerkers meer aanmoedigen. Beloning is teveel een groepsgebeuren.

Nederlandse Spoorwegen2017-05-02
  1. "Mooi bedrijf"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Nederlandse Spoorwegen voor 8 jaar

Pluspunten

Mooi product, maatschappelijke functie, leuke collega's, veel vrijheid en verantwoordelijkheid, veel groeimogelijkheden, prima arbeidsvoorwaarden.

Minpunten

Als grote organisatie soms stroperig, en vanwege de grote zichtbaarheid in de maatschappij soms wat voorzichtig in denken en handelen.

Advies aan management

Ondersteun de huidige trend tot meer eigenaarschap bij medewerkers

Nederlandse Spoorwegen2019-08-10
  2. "Een goudgele kooi"

Huidige werknemer - User Experience Designer in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht

Ik werk voltijd bij Nederlandse Spoorwegen voor 5 jaar

Pluspunten

Geweldige arbeidsvoorwaarden en heel veel vrijheid. Zowel qua inhoud als qua worklife balance.

Minpunten

Met alle vrijheid kan je je maar beperkt nuttig maken. Van al het werk dat ik 2018 heb ontworpen is misschien 10% echt gerealiseerd. Ieder team doet zijn eigen ding en prioriteiten schieten van hot naar her. Voldoening is voor mij persoonlijk dus helaas ver te zoeken.

Advies aan management

Zorg voor een betere structuur en proces om de visies die op hoger niveau worden bedacht ook echt in de praktijk te brengen. Beperkt dus juist wat meer de inhoudelijke vrijheid om te borgen dat je als bedrijf gezamenlijk naar een stip op de horizon werkt, in plaats van ieder team voor zich.

Nederlandse Spoorwegen2019-08-14

Ontdek meer reviews over Nederlandse Spoorwegen.