Vragen tijdens solliciteren bij ALTEN | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij ALTEN

Sollicitaties bij ALTEN

2,5

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Apeldoorn).

Ik heb tijdens een carriere beurs gesproken met een medewerker en ben toen uitgenodigd op gesprek. Dit waren meerdere gesprekken gedurende een hele middag. Na de gesprekken moest ik even wachten en heb ik gelijk een aanbieding gekregen.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN.

Eerst CV doorsturen en na screening op een eerste kennismakings gesprek gaan. Indien positief, mag je op tweede gesprek gaan waar je met verschillende business managers praat. Daar worden je verschillende projecten voorgeschoteld en wordt naar de beste fit gekeken.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)) in februari 2020.

Eerst was er een telefonisch contact. Hier werd uitleg gegeven over de werking, doel en visie van het bedrijf. Daarna werd ik uitgenodigd voor een 1 op 1 gesprek. Er zat wel een junior recruiter bij die werd opgeleid. Hier werd dan meer gepolst naar mijn motivatie en doelen.

• Wat wil je bereiken
      Waar zie je je werken
      Wat zijn je sterktes en zwaktes   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Life Science Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)) in februari 2020.

Een eerste gesprek met een businessmanager, gevolgd door diepgaandere gesprekken over specifieke projecten met 3 ervan businessmanagers. Als derde rond een finaal gesprek of assessment. Mijn kandidatuur werd weerhouden na het tweede gesprek, alles heel correct en vriendelijk verlopen.

• Eerdere ervaring heel uitvoerig beschrijven, welke functie als life science consultant je het meest ziet zitten (ze proberen wel echt goed je te matchen met een project)   Vraag beantwoorden

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN in oktober 2019.

Eerst een kort gesprek aan de telefoon, vervolgens uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek bij het hoofdbureau om te zien of er interessante projecten zijn die matchen met interesses en profiel.

• Hoe zouden jouw vrienden je omschrijven?
      Wat zijn je zwaktes?
      Wat zoek je in een job/Wat zijn je interesses?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Business Development Manager

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)) in september 2019.

1. HR
    2. Business manager coach
    3. /

Het werd een fijn gesprek met zowel de business manager coach, als met de HR-medewerker. Helaas afgewezen door een gebrek aan 'technische capaciteiten'. Alten wil erg professioneel te werk gaan en is erg resultaatgericht. Probeer dit ook in je sollicitatie te integreren. Al bij al een leerrijke ervaring.

• Wat zou u doen in de volgende situatie: uw consultant is na 2 maanden ontevreden op zijn project, maar de klant wil zo liefst mogelijk dat de consultant 6 maanden op project blijft. Hoe reageert u?   1 antwoord

Neutrale ervaring

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)).

Via de gegevens van de universiteit werd contact opgenomen. Hierna op gesprek gegaan met een business manager waarbij na positieve evaluatie een namiddag gepland werd om op gesprek te gaan met een aantal business managers en HR. Hierna volgde ook een positieve evaluatie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Scientific Software Engineer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Capelle aan den IJssel

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Capelle aan den IJssel) in november 2018.

In totaal drie gesprekken gehad op twee verschillende dagen. De eerste dag was er een met HR om te laten zien wie Alten is en om te kijken wie jij bent. Als dit goed verloopt is er een tweede dag met twee technische gesprekken en een assesment. De assesment zat tussen de gesprekken in en werd meteen besproken.

Sollicitatiegesprek voor de functie Mechatronics Design Engineer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Eindhoven
    Neutrale ervaring

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Eindhoven).

Alles op 1 dag. Rondleiding door de afdeling, gesprek met hr manager & gesprek met technisch business manager. Je vertrekt meteen met een salarisvoorstel. Daar zat overigens weinig/geen onderhandelingsruimte in voor starters. Over voorstel kun je tijd (dagen/weken) nadenken.

• Ervaring met verschillende robotics design systemen, zoals matlab simulink, ROS, etc. Voorbeelden geven wat je hiermee kunt.   Vraag beantwoorden

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN.

Eerst was er een telefonisch gesprek om jouw interesses af te tasten en er een match is met Alten.
    Vervolgens is er een Hr-gesprek op kantoor
    Gesprek met een ervaren consultant op kantoor