Vragen tijdens solliciteren bij ALTEN | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij ALTEN

Sollicitaties bij ALTEN

2,5

Reviews geschreven in het:Nederlands (15), Frans (298), Engels (214), Duits (49)Meer

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Eindhoven) in mei 2017.

Na een eerste sollicitatiegesprek wat erg uitgestippeld voelde (via een PowerPoint verkreeg ik een te uitgebreide uitleg over het bedrijf) wordt er besloten of je wel of niet geschikt bent. Zo ja, dan volgt een tweede gesprek waarin de inhoudelijke afstudeeropdracht wordt besproken.

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN.

Zeer vlotte communicatie, geen lange wachttijden tussen het versturen van een mail en het krijgen van een antwoord.
    Goed gesprek, niet te moeilijk en voldoende afwisseling tussen technische vragen en vragen die peilen naar eigen verwachtingen en 'soft skills'.
    Technische vragen gingen dieper in op de projecten die beschreven staan in de vooraf opgestelde competence file, en hebben als doel om na te gaan wat je precies zelf hebt uitgevoerd.

Tijd tussen online sollicitatie en eerste telefonisch gesprek met HR: minder dan één dag.
    Tijd tussen eerste gesprek en gesprek met een business manager: één dag

Sollicitatiegesprek voor de functie Test Engineer

Anonieme werknemer in Zaventem (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Zaventem (België)) in december 2014.

Tijdens de sollicitatie krijg je normaal 3 personen te zien, dit zijn 1 of 2 Talenthunters personen die een inleidend gesprek begeleiden. Daarna krijg je een Business Manger te zien die jouw skills zal bekijken en jouw verwachtingen. Daarna krijg je normaal HR voor het contractvoorstel. Als alles positief is kan je een goed voorstel verwachten.
    De personen zijn zeer vlot in omgang en weten rap wat je persoonlijkheid is.

• Persoonlijke vragen - Strenghts - Verwachtingen   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Graduate Engineer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Sint-Gillis, Brussel (België)
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Sint-Gillis, Brussel (België)) in maart 2016.

1) een algemeen HR gesprek (1.5u) met een manager uit de sector die het meest aanleunt bij jouw profiel
    (Energy, Automotive of Aerospace/Defense)
    2) een aantal gesprekken (volledige namiddag) met managers uit alle verschillende sectoren - in mijn geval 4 - en met de coaching manager
    3) voorstel van loonpaket

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Neutrale ervaring

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)).

Via de gegevens van de universiteit werd contact opgenomen. Hierna op gesprek gegaan met een business manager waarbij na positieve evaluatie een namiddag gepland werd om op gesprek te gaan met een aantal business managers en HR. Hierna volgde ook een positieve evaluatie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)) in november 2015.

Open sollicitatie. 2 weken na datum gecontacteerd door HR consultant via mail. Daarna positief telefonisch gesprek met business manager. Vervolgens uitgenodigd op gesprek met andere business manager. Positief gesprek gehad. Daarna via mail volgende feedback gekregen: "Hierbij laten we je weten dat we op basis van je competenties, persoonlijkheid en ervaringen mogelijk in de toekomst met jou kunnen samenwerken. We hebben echter besloten om op dit moment met andere kandidaten verder te gaan wiens profiel beter aansluit bij onze huidige projecten. We houden je gegevens bij voor toekomstige vacatures waarvoor je profiel in aanmerking komt."

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Anonieme werknemer in Brussel (België)
    Neutrale ervaring

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 4 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)).

In een gesprek leg je aan de manager uit wat je hobby's zijn en wat je gedaan hebt op professioneel niveau. vervolgens kijkt de manager of hij een match ziet met bepaalde bedrijven en een aantal maanden later belt hij u op om de mogelijkheden te bespreken

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Brussel (België)) in september 2017.

Na een eerste kennismaking via telefoon word je uitgenodigd voor een interview bij een business manager. Dit is een aangenaam gesprek waar vooral wordt ingegaan op je CV, thesis, stage en motivatie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Mechatronics Design Engineer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Eindhoven
    Neutrale ervaring

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Eindhoven).

Alles op 1 dag. Rondleiding door de afdeling, gesprek met hr manager & gesprek met technisch business manager. Je vertrekt meteen met een salarisvoorstel. Daar zat overigens weinig/geen onderhandelingsruimte in voor starters. Over voorstel kun je tijd (dagen/weken) nadenken.

• Ervaring met verschillende robotics design systemen, zoals matlab simulink, ROS, etc. Voorbeelden geven wat je hiermee kunt.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Scientific Software Engineer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Capelle aan den IJssel

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij ALTEN (Capelle aan den IJssel) in november 2018.

In totaal drie gesprekken gehad op twee verschillende dagen. De eerste dag was er een met HR om te laten zien wie Alten is en om te kijken wie jij bent. Als dit goed verloopt is er een tweede dag met twee technische gesprekken en een assesment. De assesment zat tussen de gesprekken in en werd meteen besproken.