Vragen tijdens solliciteren bij Accenture | Glassdoor.nl

Glassdoor maakt gebruik van cookies om uw ervaring op de site te verbeteren. Doorgaan houdt in dat u akkoord gaat met het gebruik van onze cookies. OK | Meer info

Vragen tijdens solliciteren bij Accenture

Laatst bijgewerkt 13 feb. 2018

3,0

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (34), Engels (9017), Frans (165), Duits (131)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Business Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Na CV en motivatiebrief een online assessment met cijferreeksen en figuurreeksen. Hierna 3 gesprekken gehad met een manager, senior manager en partner. Het proces duurde vrij lang en duurde erg lang voordat ik uiteindelijk feedback ontving.

• Hoe gedraag je je in een team? Waarom Accenture en niet een van de concurrenten?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam) in februari 2018.

Aardige mensen, houden van een work mentality, divers. ruimtes zijn erg smal. verder zijn. mooie locatie op het zuid as. daarnaast dien je zelf veel vragen zelf te stellen. bereid je voor op fintech vragen als crypto, cloudservice, big data etc..

• wat zou je doen als een collega boos reageert?   1 antwoord

De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam) in december 2017.

Een drietal gesprekken, eerst met een consultant, vervolgens een senior consultant en tot slot een senior manager. De gesprekken waren redelijk pittig, maar er hing wel een prettige sfeer en genoeg ruimte voor vragen van mijn kant.

Het proces ging vrij vlot. Ze streven ernaar binnen één dag alle gesprekken in te plannen, dat ging helaas niet, eerste gesprek was op een andere dag.

4. Is dit nuttig? De community is er afhankelijk van dat iedereen deelt – Sollicitatiereview anoniem toevoegen

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Utrecht) in oktober 2017.

1. Ik heb gesolliciteerd via de website

2. Telefonisch gesprek met recruiter, wie ben je? wat doe je?

3. Assessment via SHL CEB numeriek en inductief, deze moet je halen. Het is goed te doen maar ik raad je aan om te oefenen, er zijn verschillende (Nederlandse) partijen waar je oefenvragen kan kopen.

4. Eerste gesprek met een manager, ontspannen sfeer, de vragen die je kan verwachten zijn de usual suspects. waar wil je staan over 5 jaar, hoe omschrijven je vrienden je, etc

5. Tweede gesprek wederom een erg ontspannen sfeer. Dit gesprek ging veel meer over technische vaardigheden, en hoe je verwacht te opereren binnen de organisatie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Anonieme werknemer in Utrecht

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Utrecht).

Gezellig en leuk gesprek. Er werd veel gesproken over persoonlijke vaardigheden en ervaringen die je in het verleden hebt opgedaan. Deze vaardigheden moesten uiteindelijk aansluiten bij de vacature. Er werd door Accenture ook verteld wat je kan verwachten en hoe de stage bij Accenture verloopt.

• Er wordt voornamelijk gevraagd hoe jij als persoon bent en wat voor uitdagingen je hebt meegemaakt.   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture in juli 2017.

After submitting my application I received a standard mail confirming that the application has been submitted.
    After that I never heard back from them until I was asked to review the process by another standard mail.
    Quite disrespectful towards applicants that invest time and effort.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam) in april 2017.

Als eerste een onnline assessment, daarna een gesprek om je soft skills te meten. Daarna een gesprek om je technische skills te evalueren en als laatste een gesprek om te kijken of je een goeie fit bent in de team. Tijdens de gesprekken worden er over het algemeen geen moeilijke vragen gesteld, meer basics zoals hoe werk je in een team en waarom heb je gekozen voor deze vacature.

Sollicitatiegesprek voor de functie Digital Consultant

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam) in maart 2017.

Een gesprek met de recruiter van Accenture op het hoofdkantoor in Amsterdam waarbij enkele vragen gesteld werden die zeer goed online terug te vinden zijn. Zorg er vooral voor dat je deze even kort voor jezelf beantwoord van tevoren. Het gesprek duurt zo'n 30 minuten en men probeert ervoor te zorgen dat je je op je gemak voelt.

• Als een team uit alleen maar jij's zou bestaan, wat gaat er dan goed en wat gaat er fout ?
      Wat zijn je sterke en zwakke punten ?
      Kun je kort uitleggen wat Accenture doet ?
      Vertel kort iets over jezelf.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Management Consultant

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam) in december 2016.

Na wat assessment testen krijg je eerst een (digitaal) gesprek met de recruiter waarin vooral over je c.v. en goede en slechte punten gepraat wordt, daarna een case interview met een manager, waar je dieper op je c.v. ingaat en een case krijgt en ten slotte een interview met de managing director.
    Laatste gesprek heb ik nog niet gehad.

• - als een team uit alleen maar 'jij's' zou bestaan, wat zou er goed gaan en wat slecht?
      - probeer bij alles wat je zegt van tevoren voorbeelden te noemen uit je (werk)leven.   1 antwoord

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture in juni 2016.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam) in juli 2016. Ik had twee interviews met een manager en een partner. Ik had ook online toets. Het personeel is vriendelijk en professioneel daar, ik vond alles.