Vragen tijdens solliciteren bij Achmea | Glassdoor.nl

Glassdoor maakt gebruik van cookies om uw ervaring op de site te verbeteren. Doorgaan houdt in dat u akkoord gaat met het gebruik van onze cookies. OK | Meer info

Vragen tijdens solliciteren bij Achmea

Laatst bijgewerkt 1 feb. 2018

2,7

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (11), Engels (1)

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Tilburg) in januari 2018.

Na versturen van cv en motivatie had telefonisch ik een korte kennismakingsgesprek, waarna ik uitgenodigd werd voor een sollicitatiegesprek. Alvorens het gesprek plaats zou vinden diende ik een assessment te maken. Goed ervaren, duidelijke weergave van kwaliteiten en persoonlijke eigenschappen. Dit meegenomen in het sollicitatiegesprek.

Sollicitatiegesprek voor de functie Analist

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Leusden
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Leusden) in augustus 2016.

Nette sollicitatieprocedure. Vanaf het begin was men helder over de procedure, en die werd goed opgevolgd. Eerst een online assessment, dan een prettig eerste sollicitatiegesprek met twee potentiële collega's. Een dag later werd ik met duidelijke feedback gebeld.

Sollicitatiegesprek voor de functie Financieel

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Zeist

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Zeist) in januari 2016.

De eerste ronde bestond uit screening van brief en CV, waarna verschillende tests volgden. Dit ging om een capaciteitentest en een persoonlijksheidstest. Ik heb deze niet als moeilijk ervaren. In de derde ronde, een 2-op-1 gesprek werd er onder andere gereflecteerd op de testuitslagen. De vierde ronde bestond uit een selectiedag. Tijdens deze dag moest ik een pitch over mezelf houden, met de andere kandidaten een case voorbereiden (waarbij er werd gekeken naar gedrag binnen een team), een klantgesprek met een acteur en een tweede sollicitatiegesprek.

• Hoe gedraag jij je als je op vakantie bent met vrienden?   1 antwoord

4. Is dit nuttig? De community is er afhankelijk van dat iedereen deelt – Sollicitatiereview anoniem toevoegen

Sollicitatiegesprek voor de functie Finance

Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Apeldoorn) in december 2015.

Selectie op basis van curriculum vitae en motivatiebrief. Vervolgens online assessment met capaciteitentest en persoonlijkheidstest. Sollicitatiegesprek in Apeldoorn met twee recruiters die zelf management trainee zijn geweest. De uitslagen van de capaciteiten- en persoonlijkheidstesten werden niet besproken. Over het algemeen een prettig gesprek. Sommige vragen vond ik wat minder relevant en warrig.

• Hoe ga je ervoor zorgen dat je je zo snel mogelijk thuis voelt bij Achmea?   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea.

geen antwoord gekregen na opsturen cv. Enkel een ontvangstbevestiging met de toezegging binnen enkele weken te reageren. Ze hebben niet eens de moeite genomen om een afwijzing te sturen. Slechte sier hebben ze hiermee gemaakt.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Tilburg).

Drie gesprekken + assesment. Gesprekken waren open, eerlijk, prettig en te doen. Super aardige mensen. Assesment (de "glashelder check") was pittig en bindend. Best spannend. Sommige mensen kwamen goed door gesprekken maar vielen af na assesment.

Sollicitatiegesprek voor de functie Relatiebeheer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Apeldoorn

De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Apeldoorn) in januari 2015.

Gesolliciteerd op een bestaande facture. Vervolgens bericht ontvangen dat ik door ben naar een volgende ronde. Hiervoor een online assement moeten doen. Netjes van een extern buro een terugkoppeling ontvangen. Uiteindelijk kort daarin bericht ontvangen dat men doorgaat met een drietal sollicitanten.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Zeist) in oktober 2014.

Één gesprek met manager en toekomstige collega. Daarna nog arbeidsvoorwaarden gesprek. Bij dit gesprek was een HR medewerker aanwezig die helaas niet goed op de hoogte was van de werkelijke regelingen omtrent winstruitkering, lease auto, telefoon gebruik etc.

Normaal is er ook nog een gesprek met de directeur IM&IT. Dit gesprek is bij mij overgeslagen.

Onderdeel van procedure is ook een assessment.

• Hoe ik tegen het reizen aankeek. Dit vanwege de verspreiding van werkzaamheden over locaties.   1 antwoord

Onderhandeling

Er wat zeker ruimte voor onderhandeling.

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Leeuwarden) in mei 2014.

Meeste verloopt intern. Er worden nu hele specifieke vacatures gesteld voor hele specifieke functies zoals scrummaster...agile werken. Voor deze functie hadden ze n spin in t web nodig.om.de mail verzoeken en andere meldingen zo goed.mogelijk te kunnen afhandelen. Zeer afwisselende functie

• Waarom denk jij dat je voor deze baan geschikt bent?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Data Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Apeldoorn

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Apeldoorn) in april 2014.

Binnen een dag ontving ik bevestiging per email van de online sollicitatie.
    Binnen een week werd ik telefonisch uitgenodigd door een medewerker van HR voor een eerste gesprek de week daarna. Na het eerste gesprek op het hoofdkantoor kreeg ik binnen een week reactie per email.
    Ik kreeg geen aanbod of uitnodiging voor een vervolggesprek.
    De keuze werd toegelicht in de email.