Vragen tijdens solliciteren bij Achmea | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Achmea

Sollicitaties bij Achmea

2,9

Reviews geschreven in het:Nederlands (15), Engels (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Traineeship

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea in mei 2018.

Kort, duidelijk en transparant. Gedurende het proces wordt goed aangegeven wat de vervolgstappen zijn en wanneer je feedback kunt verwachten. De verwachtingen in elke ronde worden duidelijk gecommuniceerd en er wordt goede feedback geleverd.

Sollicitatiegesprek voor de functie Data

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea.

Online gesolliciteerd, kreeg meteen enthousiast een reactie. Assessment gemaakt en toen een gesprek gehad. Het gesprek verliep stroef; grapjes die niet landden, sollicitatievragen die redelijk negatief/suggestief werden ingestoken. Inhoudelijk sloot de vacature goed aan, maar er was geen klik. We hebben het er bij gelaten. Dat was wederzijds.

Sollicitatiegesprek voor de functie Finance

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Amsterdam) in januari 2018.

open sollicitatie op een mogelijke finance functie. Het verzoek kwam via een recruiter, die dacht dat ik een goede match zou zijn gezien mijn CV. Mijn CV opgestuurd en op basis daarvan op gesprek. Het leek wel een examen, heel erg op de inhoud. Na afloop kreeg ik te horen dat er nog een 2e en 3e gesprek zou volgen. Na twee dagen werd ik gebeld door de recruiter dat er geen 2e gesprek zou volgen.

• Als de jaarrekening niet op IFRS gewaardeerd wordt, wat is het alternatief.   1 antwoord

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Tilburg) in januari 2018.

Na versturen van cv en motivatie had telefonisch ik een korte kennismakingsgesprek, waarna ik uitgenodigd werd voor een sollicitatiegesprek. Alvorens het gesprek plaats zou vinden diende ik een assessment te maken. Goed ervaren, duidelijke weergave van kwaliteiten en persoonlijke eigenschappen. Dit meegenomen in het sollicitatiegesprek.

Sollicitatiegesprek voor de functie Analist

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Leusden
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Leusden) in augustus 2016.

Nette sollicitatieprocedure. Vanaf het begin was men helder over de procedure, en die werd goed opgevolgd. Eerst een online assessment, dan een prettig eerste sollicitatiegesprek met twee potentiële collega's. Een dag later werd ik met duidelijke feedback gebeld.

Sollicitatiegesprek voor de functie Financieel

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Zeist

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Zeist) in januari 2016.

De eerste ronde bestond uit screening van brief en CV, waarna verschillende tests volgden. Dit ging om een capaciteitentest en een persoonlijksheidstest. Ik heb deze niet als moeilijk ervaren. In de derde ronde, een 2-op-1 gesprek werd er onder andere gereflecteerd op de testuitslagen. De vierde ronde bestond uit een selectiedag. Tijdens deze dag moest ik een pitch over mezelf houden, met de andere kandidaten een case voorbereiden (waarbij er werd gekeken naar gedrag binnen een team), een klantgesprek met een acteur en een tweede sollicitatiegesprek.

• Hoe gedraag jij je als je op vakantie bent met vrienden?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Finance

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Apeldoorn
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Apeldoorn) in december 2015.

Selectie op basis van curriculum vitae en motivatiebrief. Vervolgens online assessment met capaciteitentest en persoonlijkheidstest. Sollicitatiegesprek in Apeldoorn met twee recruiters die zelf management trainee zijn geweest. De uitslagen van de capaciteiten- en persoonlijkheidstesten werden niet besproken. Over het algemeen een prettig gesprek. Sommige vragen vond ik wat minder relevant en warrig.

• Hoe ga je ervoor zorgen dat je je zo snel mogelijk thuis voelt bij Achmea?   Vraag beantwoorden

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea.

geen antwoord gekregen na opsturen cv. Enkel een ontvangstbevestiging met de toezegging binnen enkele weken te reageren. Ze hebben niet eens de moeite genomen om een afwijzing te sturen. Slechte sier hebben ze hiermee gemaakt.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Tilburg).

Drie gesprekken + assesment. Gesprekken waren open, eerlijk, prettig en te doen. Super aardige mensen. Assesment (de "glashelder check") was pittig en bindend. Best spannend. Sommige mensen kwamen goed door gesprekken maar vielen af na assesment.

Sollicitatiegesprek voor de functie Relatiebeheer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Apeldoorn

De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Achmea (Apeldoorn) in januari 2015.

Gesolliciteerd op een bestaande facture. Vervolgens bericht ontvangen dat ik door ben naar een volgende ronde. Hiervoor een online assement moeten doen. Netjes van een extern buro een terugkoppeling ontvangen. Uiteindelijk kort daarin bericht ontvangen dat men doorgaat met een drietal sollicitanten.