Vragen tijdens solliciteren bij Ahold Delhaize | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Ahold Delhaize

Sollicitaties bij Ahold Delhaize

3,3

Reviews geschreven in het:Nederlands (8), Engels (22)

Sollicitatiegesprek voor de functie Retail Management Trainee ( RMT)

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Ahold Delhaize (Amsterdam) in mei 2020.

Eerste ronde was aan de hand van persoonlijkheidstest, capaciteiten testen en competentiegerichte vragen. Tweede ronde heb ik niet gehaald. Deze bestaan uit persoonlijke interviews en groepsopdrachten. Oefenen voor de capaciteiten testen is erg belangrijk.

• Beschrijf een situatie waarbij je een persoonlijk doel bereikte   1 antwoord
    • Beschrijf een situatie waarin je feedback kreeg   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Ahold Delhaize in april 2020.

De online gesolliciteerd voor het Traineeship van Albert Heijn. Het was, zoals bij alle traineeships, veel werk en heb er dagen ingestoken om zo goed mogelijk te presteren. Volgens krijg ik via de e-mail zonder enige uitleg te horen dat ik niet door ben. Ik heb terug gemaild of ik enige feedback kan krijgen en daar is nooit op gereageerd. Vorige jaar had ik hetzelfde akkefietje en ben ik ook genegeerd door de recruiter. Erg arrogant om meermaals niet te reageren en geen feedback te geven na dagen lang bezig te zijn geweest.

Moeilijk sollicitatiegesprek

De sollicitatieprocedure was pittig, maar niet anders dan andere sollicitatieprocedures bij voor traineeships bij andere corporates. Uiteindelijk krijg je hiermee wel de juiste mensen blijkt elke keer weer. Het bestond uit groepsopdrachten en individuele gesprekken.

Ging heel snel, minder dan een week na de online sollicitatie werd ik gebeld met een aantal vragen. Meteen werd het 1e gesprek ingepland. Dezelfde dag werd ik nog gebeld met goed nieuws!

Sollicitatiegesprek voor de functie Retail Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Ahold Delhaize in maart 2017.

Obv een CV en motivatiebrief selectie, gevolgd door een online assessment wordt je uitgenodigd voor een business interview op kantoor. Het online assessment bestond uit een IQ test, persoonlijkheidstest en competentietest. In het business interview wordt verder ingegaan op jouw motivatie en onderbouwing voor een specialisatie binnen het traineeship.

Sollicitatiegesprek voor de functie TLVK

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Ahold Delhaize (Amsterdam) in september 2014.

2 gesprekken met 2 managers. Vervolgens een tweede ronde gehad waarin we een opdracht moesten doen. Hieruit kwam een selectie uit die deel mocht nemen aan de cursussen tot TLVK

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Ahold Delhaize (Enschede) in juli 2012.

één op één gesprek met de teamleider, vervolgens één op één gesprek met winkelmanager. Ieder gesprek duurde ongeveer een half uur. Ik heb de werkgever aangegeven interesse te hebben in deze functie, vervolgens heb ik gesolliciteerd. In totaal waren er 4 kandidaten die op dezelfde functie hebben gesolliciteerd. Trainingen e.d. kwamen pas aan de orde nadat ik was aangenomen.

• Waarom denk jij de juiste kandidaat te zijn?   1 antwoord

Onderhandeling

Bij Ahold is het voor deze functie niet mogelijk om te onderhandelen over het salaris. Je zou eventueel kunnen onderhandelen over het aantal uren, maar dit verschilt per filiaal.

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Ahold Delhaize (Zaandam) in januari 2012.

Interne procedure, vanuit voorafgaande rol voorgedragen voor deze rol. Onderdeel van de procedure is een capaciteiten test en vaardigheden test (intern via een online tool). Procedure zelf verliep soepel en vrij snel, de rol was een nieuwe rol en daarmee was de overgang naar de nieuwe rol snel te regelen. Dit is vaak wel een issue intern, het duurt vaak lang en kost veel energie een overgang van de ene naar andere plek te geven.

• Hoe ga je in deze situatie acteren?   1 antwoord

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (22)