Vragen tijdens solliciteren bij Apple | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Apple

Sollicitaties bij Apple

2,7

Reviews geschreven in het:Nederlands (7), Engels (7113), Frans (49), Duits (40)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Genius

Anonieme werknemer in Den Haag
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 12 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Apple (Den Haag) in januari 2015.

Een bijeenkomst, een gesprek, dan nog een (kleinere) bijeenkomst. Vooral VEEL tijd (denk aan maanden) tussen de fases. Fijne procedure, maar heel erg duidelijk dat ze filteren op flexibiliteit en vlotheid. Kennis die zelfde houding had bij eerste bijeenkomst maar zich wat minder flexibel uite over beschikbaarheid (niet eens zo veel minder) werd niet voor een vervolg uitgenodigd.

• beschikbaarheid   1 antwoord
    • Houd een presentatie, zowel inividueel als met een groep anderen   1 antwoord
    • Voer een gesprek in het engels   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Store Leader

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Leeds, Engeland (Verenigd Koninkrijk)

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Apple (Leeds, Engeland (Verenigd Koninkrijk)) in mei 2016.

eerst schriftelijke ronde met motivatie + cv via apple job site. vervolgens telefonisch interview. daarna uitgenodigd voor hiring event. apple regelt je reis en accomodatie. tijdens een dag krijg je een store tour, kennismakingsrondje, cases oplossen in teamverband en als afsluiting een 1 op 1 gesprek met management. het team is heel toegankelijk en vriendelijk. relatief informeel en je wordt meteen op je gemak gesteld.

• vooral competentie gerelateerde vragen. noem een situatie waarbij... etc. hoe heb je dat toen opgelost.   1 antwoord

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 8 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Apple (Haarlem) in februari 2014.

bestrijkt lange periode, meerdere gesprekken. Niet intensief maar er gaat veel tijd overheen. Technische vaardigheden zijn minder belangrijk dan men denkt, het draait vooral om inlevingsvermogen. Bestaat uit groepsgedeeltes waar je solliciteert met meerdere sollicitanten, en 1 op 1 gesprekken met recruiters en managers.

• Hoe zouden je vrienden je bescheiden? (En meer vragen die betrekking hebben op je inlevingsvermogen)   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Expert

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Apple (Amsterdam) in april 2018.

Zeer slechte ervaring met solliciteren bij Apple. Eerst een Facetimegesprek gehad voor de functie 'Expert', dacht ik. Tijdens het gesprek bleek dat ze een technisch specialist zochten, wat niets voor mij bleek te zijn. Toen ik opnieuw probeerde om op gesprek te komen kreeg ik te horen dat ik komend half jaar niet meer in aanmerking kwam om bij Apple op sollicitatie te komen. Na veel gebel en gemail eindelijk opnieuw uitgenodigd. De sollicitatie was een hele dag gesprekken voeren in een groep. Helaas krijg je dan niet echt de kans om te laten zien wie je bent. Uiteindelijk zonder reden afgewezen voor de functie, het was niet mogelijk om erachter te komen waarom ik geen aanbod kreeg.

Sollicitatiegesprek voor de functie Sales Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Apple (Amsterdam) in januari 2015.

goed georganiseerd. Telefonisch werd alles uitgelegd en vervolgens kreeg je te horen dat er binnenkort een selectie proces zal plaats vinden. Tenslotte uitgenodigd om telefonisch een gesprek aan te gaan om de nodige vragen te stellen en de antwoord direct daarbij te ontvangen, Veel gehoord en het is goed afgerond met daarbij een uitnodiging.

Sollicitatiegesprek voor de functie Verkoper

Anonieme werknemer in Amsterdam

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Apple (Amsterdam) in mei 2014.

Sollicitatie procedure vloog ik doorheen, eerst een meeting op een niet genoemde locatie waarbij je groepsopdrachten moest uitvoeren. Sollicitatie procedure vloog ik doorheen, eerst een meeting op een niet genoemde locatie waarbij je groepsopdrachten moest uitvoeren.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Apple in december 2016.

A few years ago I applied for a similar position at Apple, which was a pretty bad experience, so I wasn't very hopeful for this one. In the previous interview, one guy was avowedly yawning while I was explaining the content of my Master thesis. Pretty disrespectful. Also, I got a few pretty challenging coding assignments and computer sciency interview questions like 'Explain how a sorting algorithm works', which seemed highly irrelevant in relation to the job.

Now, a few years later, I got another Skype interview, and now the talk was really good. The man was really respectful and kind, and I got the job. Now I have been here for a year, and everyone is really content with my work. Gots to show how arbitrary and poor interviews can often be at predicting someone suitability for a position.

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (7113), Frans (49), Duits (40), Portugees (9), Spaans (4)