Vragen tijdens solliciteren bij Bain & Company | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Bain & Company

Sollicitaties bij Bain & Company

4,1

Reviews geschreven in het:Nederlands (12), Engels (1264), Duits (34), Portugees (29)Meer

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)) in februari 2016.

De procedure bestaat uit drie selectierondes. Elke ronde bestaat uit twee gesprekken van een uur. Eerst wordt er even over je cv gepraat en naar je motivatie gepeild. Daarna volgt er een case-interview. Tenslotte krijg je nog de kans om zelf vragen te stellen aan de interviewers. Dit herhaalt zich elke ronde, maar de interviewers worden steeds meer senior en de cases worden moeilijker. De interviewers zijn altijd zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik ben telkens vrolijk buitengekomen na een interview. Jammer dat het niet tot een aanbod is gekomen, want Bain leek me een bijzonder tof bedrijf om voor te werken!

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)) in oktober 2015.

De procedure verliep zeer vlot. Je krijgt de vrijheid om interviews flexibel in te plannen. De interviewers waren zeer vriendelijk, er was persoonlijke begeleiding voorzien tijdens voorbereidingsperiode en er volgde uitgebreide feedback na elk interview. De goede sfeer binnen Bain wordt gereflecteerd in de wervingsprocedure.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 3 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)) in februari 2016.

Traditional case interview, first a talk about yourself then a business case and finally the opportunity to ask questions. The interviewers are very friendly, they will put you at ease and there are no trick questions. The difficulty is in solving the business case. It is often difficult to find the right structure and to keep using the structure when faced with data and analyses to execute.

Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)) in januari 2016.

3 rondes met telkens 2 Bainies (1e ronde: consultants, 2e ronde: managers, 3e ronde: partners).
    Persoonlijk gesprek van telkens één uur dat opgebouwd is als volgt: eerst vragenronde aan sollicitant (om de 'fit' te checken), vervolgens een business case oplossen (ongeveer half uur, inzicht in profit drivers van verschillende industrieën kan helpen) en tot slot eigen vragen aan de consultants.

Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)).

Zoals beschreven in de vele informatiedocumenten die je krijgt van Bain. What you see is what you get. Vriendelijke interviewer die je zeker wel wilt helpen. Veel voorbereiding is wel vereist, je moet een feeling krijgen voor de case interviews.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)) in maart 2017.

Eerst een paar persoonlijke vragen met betrekking tot je CV gevolgd door een case. Op het einde heb je de mogelijkheid om zelf wat vragen te stellen. De case was bet moeilijk en bestaat en dwingt je zowel kwalitatieve als kwantitatieve vaardigheden te tonen. De interviewers zijn wel heel vriendelijk en helpen indien je ergens moeilijkheden hebt.

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate Consultant

Anonieme werknemer in Brussel (België)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Brussel (België)) in oktober 2016.

Na goedkeuring van je cv en cover letter krijg je een bevestigingsmail waarin verschillende nuttige documenten en sites worden meegedeeld om je optimaal voor te bereiden op de case interviews. (bvb Wetfeet.com en Vault.com). Eerst twee interviews van 1 uur met senior consultants, telkens met case. Tweede ronde twee interviews met twee managers. Derde ronde interview met Partner

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Amsterdam) in november 2015.

Eerste ronde bestaat uit 4 gesprekken - waarvan 3 case interviews en een gesprek met recruitment. Dan volgt er een lunch, waarna je hoort of je door mag naar de tweede ronde. Die ronde bestaat uit 2 gesprekken met een partner. De cases focussen op je analytische vaardigheden, algemene kennis en communicatiestijl.

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bain & Company (Amsterdam) in juli 2018.

Moeilijk maar eerlijk sollicitatieprocess. Tijdens de procedure werk je, netzoals bij alle andere strategieconsultants, een aantal cases door. De procedure (eerste ronde) bestaat uit 1 cv en motivatiegesprek en 3 case interviews. Deze zijn goed te oefenen, dus doe dat zeker!!

• Welke ervaring op je cv had je bij nader inzien niet willen opdoen?   Vraag beantwoorden

Neutrale ervaring

Mijn sollicitatie procedure duurde 2 weken. Ik had een online sollicitatie formulier ingevuld en ik kreeg na 2 weken een email waarin stond dat ik niet op gesprek mocht komen.