Vragen tijdens solliciteren bij Bol.com | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Bol.com

Sollicitaties bij Bol.com

3,1

Reviews geschreven in het:Nederlands (18), Engels (14)

Sollicitatiegesprek voor de functie Software Engineer

Afgewezen aanbod

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in januari 2016.

Ik werd benaderd door een recruiter van Bol. Met hem heb ik twee prettige telefoongesprekken gehad. Daarna had ik een gesprek met een manager en een technisch architect, wat ook prettig was. Er werd benadrukt dat dit een 'informeel' gesprek was en niet echt telde als eerste gesprek. Er zouden nog een technische test, tweede (eigenlijk dus eerste) gesprek, assessment en eventueel derde gesprek volgen.

Ik had aangegeven erg weinig tijd te hebben voor een uitgebreide uitwerking van de technische test, daarvan werd meerdere keren gezegd dat het allemaal geen probleem was. Tijdens het tweede gesprek bleek dat dit toch wel echt een probleem was, ze zeiden letterlijk 'normaal zien we mensen die een week lang dag en nacht doorwerken aan deze opdracht'. Ze gingen ook erg lang in op waarom ik voor Play had gekozen en niet een ander framework, wat me voor zo'n kleine applicatie niet zo relevant leek, maar ok. In de rest van het gesprek werden veel opmerkingen gemaakt van het soort 'ik vraag natuurlijk door naar dit onderwerp omdat ik iets specifieks wil horen.' Alsof het geen discussie van voor- en nadelen was, maar het enige dat telde was of ik uit mezelf ook hetzelfde vond als de senior developer.

Vervolgens belde de recruiter met een inschalingsvoorstel dat ver onder mijn huidige functie zat, terwijl ik had verwacht dat er nog een assessment en eventueel gesprek zouden zijn. Ik heb het voorstel afgewezen. Aan de procedure als geheel heb ik een vervelend gevoel overgehouden, hoewel het contact met de recruiter en de teamleiders met wie ik sprak heel goed was.

19 jan. 2017 – Employer Branding Specialist

Allereerst hartelijk bedankt dat je de tijd hebt willen nemen om een review achter te laten. We vinden het erg vervelend dat je het proces als onprettig hebt ervaren. Dit is uiteraard nooit onze... Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Software Engineer

Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in oktober 2017.

Een aantal prettige gesprekken gehad op afstand met een recruiter, een capability test moeten doen en vervolgens gesprekken met een Senior Software Engineer, een Software Engineer en diezelfde recruiter op kantoor gehad.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com in april 2017.

In totaal 2 gesprekken en een assesment. Uiteindelijk bleek dat ze meer een social media marketeer zochten. Stond niet duidelijk in de vacature.

Ga niet té formeel gekleed, want iedereen loopt er casual bij.

• Het gesprek liep heel vloeiend. Uiteraard moet je uitleggen wat je hebt gedaan, waarom jij de juiste kandidaat bent, hoe ga je om met verschillende afdelingen die allemaal willen dat hun product op social media verschijnt. Etc   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in februari 2015.

Er was een 1 op 1 gesprek met een manager om kennis te maken met elkaar. Nadat we beide enthousiast waren heb ik een kleine vakinhoudelijke opdracht gemaakt en een IQ/niveau test gedaan (thuis). Daarna ben ik uitgenodigd voor een tweede gesprek met een andere manager en een collega developer welke me voornamelijk hebben gevraagd naar mijn inhoudelijke kennis op basis van de vakinhoudelijke opdracht.

17 aug. 2015 – Employer Branding Specialist

Bedankt voor je review over jouw sollicitatieprocedure bij bol.com. We vinden het fijn dat je deze als positief hebt ervaren.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in november 2016.

Ik had gesolliciteerd via internet; het duurde helaas een aantal weken voor ik reactie ontving. Zelf achteraan moeten bellen, maar toen ging het hard. Werd vlak daarna teruggebeld voor een eerste gesprek, dat snel kon plaatsvinden. De dag na dat gesprek werd ik al gebeld voor het tweede gesprek. Bij de procedure hoort een capaciteiten en persoonlijkheidstest die alvorens het tweede gesprek gemaakt moest worden. Deze test was van een prima niveau! Het tweede gesprek was met twee andere medewerkers. Twee dagen na dat gesprek werd ik gebeld met een aanbod! Al met al dus erg soepel verlopen.

• Waarom bol.com?
      Waarom deze functie?
      Wat geeft je energie?
      Wat vind je leuk aan schrijven?
      Wat is je affiniteit met de categorie?   Vraag beantwoorden

Onderhandeling

Er is niet erg veel onderhandelingsruimte helaas.

Sollicitatiegesprek voor de functie Pricing Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in maart 2018.

Online gesolliciteerd, uitgenodigd voor gesprek.
    In het gesprek in gegaan op achtergrond en kwalificaties.
    Functie werd uitgebreid uitgelegd en besproken waar inhoudelijke discusses plaats vonden.
    Tweede gedeelte van het interview bestond uit het oplossen van onderstaande sollicitatievraag.

• Hoe zou je een televisie prijzen onder verschillende marktomstandigheden   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Pricing Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in februari 2018.

Via mail contact gehad met bol.com, later gebeld door een recruiter betreffende een bepaalde functie die volgens haar bij mij paste. Daarna uitgenodigd voor een gesprek met twee personen van de afdeling.

Sollicitatiegesprek voor de functie Sales Support

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Amsterdam) in juli 2015.

Slecht alsof de slager zijn eigen vlees keurt, dit had moeten worden afgenomen door management inplaats van een teamlid van het betreffende team. De vragen waren minimaal en voordat de procedure begon was de keuze al gemaakt en was het gesprek dus in feite maar een formaliteit

• minimaal , zij wisten zelf nog geen eens hoe de funktie eruit ging zien   1 antwoord

2 okt. 2015 – Employer Branding Specialist

Bedankt dat je de tijd hebt willen nemen om een review te schrijven over jouw sollicitatiegesprek bij bol.com. Vervelend dat je het gesprek niet positief hebt ervaren. Je geeft aan in Amsterdam op... Meer

Moeilijk sollicitatiegesprek

2 rondes inclusief testen, waarbij de eerste ronde met name gaat over algemene motivatie en de tweede ronde zich meer richt op functie specifieke vragen en klik met de manager

Sollicitatiegesprek voor de functie Business Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com.

Via recruiter in gesprek gekomen bij BOL.com, daar gesprek gehad die exact 1 uur duurde. Vanwege de grote groei van het bedrijf zijn sollicitatiegesprekken heel strict gemaakt, waarbij je 45 min geïnterviewd wordt en direct hierna te horen krijgt of je wel/niet geschikt bent.