Vragen tijdens solliciteren bij Bol.com | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Bol.com

Sollicitaties bij Bol.com

3,0

Reviews geschreven in het:Nederlands (25), Engels (19)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in maart 2020.

Efficient, professioneel, to the point. Goede en relevante gesprekspartners, ruimte om ook het bedrijf te leren kennen, wat relevant is als je als senior binnenkomt. Uitstekende opvolging en prima aanbieding. Er werd goed geluisterd en goede dossiervorming.

Sollicitatiegesprek voor de functie Partner Specialist

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht
    Afgewezen aanbod

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in januari 2020.

Had het iets formeler verwacht maar was juist heel persoonlijk. Had me hier minder op voorbereid. Erg jonge en informele sfeer, wat opzich prima is, moet je maar net van houden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Pricing Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Door middel van curriculum vitae en motivatiebrief aan de sollicitatieprocedure begonnen. Na een week een reactie per mail dat ze verder gingen met andere kandidaten die beter bij het profiel dat ze zochten pasten.

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in oktober 2019.

Telefonisch eerste contact, meeredere tests en vervolgens meerdere gesprekken op locatie. Na het gesprek op locatie is er een aanbod gedaan. Alle gesprekken waren erg gemoedelijk en de communicatie ook. Heb dit dan ook als erg prettig ervaren. Tijdens de gesprekken werden er geen onnodige vragen gesteld en kreeg ik zelf ook ruimte om vragen te stellen.

• Technische en vragen die de persoonlijke kant op gaan.   1 antwoord

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht).

Telefonisch interview als eerste ronde,
    Daarna een on-line capaciteitentest en een linux system engineering test, gevolgd door evaluatie en gesprekken met managers.

Iedereen die ik sprak was enthousiast over bol.com en hun functie, dat was erg fijn. Tegelijkertijd was dit een van de moeilijkere sollicitatieprocedures die ik gevolgd heb.

Moeilijk sollicitatiegesprek

2 rondes inclusief testen, waarbij de eerste ronde met name gaat over algemene motivatie en de tweede ronde zich meer richt op functie specifieke vragen en klik met de manager

Sollicitatiegesprek voor de functie Business Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com.

Via recruiter in gesprek gekomen bij BOL.com, daar gesprek gehad die exact 1 uur duurde. Vanwege de grote groei van het bedrijf zijn sollicitatiegesprekken heel strict gemaakt, waarbij je 45 min geïnterviewd wordt en direct hierna te horen krijgt of je wel/niet geschikt bent.

Sollicitatiegesprek voor de functie Analist

Anonieme werknemer in Amsterdam

De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Amsterdam).

Via de banensite gesolliciteerd. Fijn contact met reqruitment en duidelijke procedure. Verschillende testen gemaakt met af en toe lastige vragen, daarnaast gesprekken met mensen van HR en de afdeling zelf. Geen negatieve punten.

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht).

Via mijn netwerk een gesprek geregeld met iemand van inkoopafdeling. 2 weken nadat contactpersoon voor mij een balletje op had gegooid, werd ik uitgenodigd door gesprek met haar en een collega. Goed gesprek gehad met de standaard vragen.

• Waarom zouden we jou moeten kiezen om bij ons stage te komen lopen   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Stagair Afstuderen HBO

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Utrecht

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Bol.com (Utrecht) in januari 2019.

Naar aanleiding van mijn reactie op een vacature ben ik uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Een week na dit gesprek heb ik reactie gekregen dat ik niet aangenomen werdt omdat er teweinig tijd was in die periode om mij goed te begeleiden. Opzich eerlijk en netjes alleen was in mijn sollicitatiebrief de datum benoemd dit was dus voor het gesprek al bekend.

• Hoe zou je een groep mensen overtuigen?   1 antwoord
    • Welke productgroep heeft je voorkeur?   1 antwoord