Vragen tijdens solliciteren voor Associate bij Boston Consulting Group | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren voor Associate bij Boston Consulting Group

Sollicitaties bij Boston Consulting Group

4,0

Reviews geschreven in het:Nederlands (3), Engels (278), Duits (18), Portugees (3)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in oktober 2017.

Na de online selectie, kan je worden uitgenodigd voor de case interviews. Deze bestaan uit twee rondes. Zelf ben ik na de eerste middag afgevallen. Hierin moet je 2 case interviews doen (met twee verschillende interviewers), waarbij 20 minuten persoonlijke motivatie en vragen worden benadrukt. Hierna wordt er een case voorgelegd, die je dient te structureren en op te lossen. Verder, na deze case interviews, zal je nog een online test moeten afronden op kantoor van ongeveer 45 minuten. Hierin wordt snel begrijpend grafieken en tabellen en teksten (af)lezen getest.

• Waarom denk je dat je jezelf het beste verder kan ontwikkelen bij BCG?   Vraag beantwoorden

Andere sollicitatiereviews voor Boston Consulting Group

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Colombia)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Colombia)) in september 2017.

Na het invullen van het online aanmeldingsformulier uitgenodigd voor eerste ronde: online casevragen beantwoorden en twee live case interviews. De online vragen zijn niet erg moeilijk, maar je hebt ook niet veel tijd dus het loont om snel door te werken. De live case interviews begonnen met een kort persoonlijk gesprek en vragen naar motivatie, vervolgens typische cases gedaan.

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel (België)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in oktober 2013.

De procedure bestaat uit 3 rondes, voorafgegaan door een analytische test. Elke ronde bestaat uit het oplossen van een case, gevolgd door een gesprek met een consultant. Deze zal met u uw CV doornemen, u vragen naar uw motivatie en een aantal standaardvragen stellen.

• Wat is jouw grootste verwezenlijking? Noem eens een moeilijke situatie, en hoe heb je deze opgelost?   Vraag beantwoorden