Vragen tijdens solliciteren bij Boston Consulting Group | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Boston Consulting Group

Sollicitaties bij Boston Consulting Group

4,0

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in februari 2020.

Interessante gesprekken en cases, maar de laatste rondes zijn slecht geregeld. Ik ben in totaal 6 keer naar het kantoor moeten gaan aangezien mijn laatste ronde werd opgesplitst en ik daarna nog eens moest terugkomen voor een extra gesprek dat dan ook nog eens een keer werd uitgesteld zonder me op de hoogte te brengen.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group.

Eerst een PC-test in een afgezonderde ruimte. Daarna een persoonlijk gesprek waarbij wordt ingegaan op motivatie, cv, etc. Daarna een case die moet worden opgelost. Procedure was in het Nederlands, soms werd er overgeschakeld op het Frans of Engels.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in februari 2019.

Drie rondes, waarvan twee case interviews en 1 assessments. Ik had online gesolliciteerd voor een plek in de business course, daarna werd ik uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken. Er kon online een timeslot geselecteerd worden. De drie rondes duren telkens een uur en werden aaneensluitend gehouden.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in november 2018.

De procedure bestaat in de eerste ronde uit het vervullen van een computertest, en 2 case interviews met personen uit verschillende practices. De tweede ronde bestaat uit opnieuw 2 case interviews. De case interviews worden vervolledigd met persoonlijke vragen over motivatie en ervaring

• Geef een voorbeeld van wanneer je een groep naar een hoger niveau tilde   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in oktober 2018.

Dit bestaat uit 2 rondes. De eerste ronde bestaat uit een computertest en 2 interviews met project managers. Ronde 2 krijg je een written case en een gewone case, interviewers zijn principals.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Online aandragen van CV en cijferlijsten middelbare school en universiteit. Op basis hiervan eerste selectie. Vervolgens tele-conference presenatie over hoe een case interview het beste aangepakt kan worden. Dan op sollicitatiedag zelf eerst twee case interviews en vervolgens een persoonlijk gesprek om af te sluiten met een intelligentietest.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in oktober 2017.

Na de online selectie, kan je worden uitgenodigd voor de case interviews. Deze bestaan uit twee rondes. Zelf ben ik na de eerste middag afgevallen. Hierin moet je 2 case interviews doen (met twee verschillende interviewers), waarbij 20 minuten persoonlijke motivatie en vragen worden benadrukt. Hierna wordt er een case voorgelegd, die je dient te structureren en op te lossen. Verder, na deze case interviews, zal je nog een online test moeten afronden op kantoor van ongeveer 45 minuten. Hierin wordt snel begrijpend grafieken en tabellen en teksten (af)lezen getest.

• Waarom denk je dat je jezelf het beste verder kan ontwikkelen bij BCG?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Colombia)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Colombia)) in september 2017.

Na het invullen van het online aanmeldingsformulier uitgenodigd voor eerste ronde: online casevragen beantwoorden en twee live case interviews. De online vragen zijn niet erg moeilijk, maar je hebt ook niet veel tijd dus het loont om snel door te werken. De live case interviews begonnen met een kort persoonlijk gesprek en vragen naar motivatie, vervolgens typische cases gedaan.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in juli 2017.

Eerste ronde bestaat uit computertest en een case-interview met consultant (die +/- 5 jaar ervaring heeft). Tweede ronde bestaat uit het oplossen van (1) een 'basket case', je krijgt een mapje met informatie en moet oplossingen op drie vragen aan de hand van vragen illustreren en bespreken met senior consultant(met tijdsbeperking); (2) een gewone case-interview met een andere senior consultant.

• Waarom wil jij specifiek bij BCG werken en geen andere consulting firm?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in augustus 2016.

Eerste ronde bestaat uit 2 interviews met een case en persoonlijke vragen, en een online case. De online case bestaat uit zowel verbaal redeneren als cijfermatig redeneren. Bij de persoonlijke vragen is het goed om meerdere voorbeelden in detail uit te werken en gestructureerd antwoord te geven.