Vragen tijdens solliciteren bij Boston Consulting Group | Glassdoor.nl

Sollicitaties bij Boston Consulting Group

3,9

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in september 2020.

In totaal moet je drie stappen doorstaan voor een baan. Allereerst moet je door de CV ronde heen komen. Vervolgens in de eerste ronde twee gesprekken van een uur doorstaan, waarvan een half uur persoonlijk en een half uur een case. Ook is hier een wiskundige toets. Als dit goed gaat, ben je door naar de laatste ronde. Hier heb je in totaal vier gesprekken. Twee gesprekken van uur met partners, waarvan half uur case en half uur persoonlijk. Één gesprek met HR over je persoonlijkheidstoets van ca. 45 minuten. Tot slot ook nog één losse case van een half uur.

• Wat heb je geleerd van iemand anders dat je wilt toepassen bij BCG?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in februari 2020.

Interessante gesprekken en cases, maar de laatste rondes zijn slecht geregeld. Ik ben in totaal 6 keer naar het kantoor moeten gaan aangezien mijn laatste ronde werd opgesplitst en ik daarna nog eens moest terugkomen voor een extra gesprek dat dan ook nog eens een keer werd uitgesteld zonder me op de hoogte te brengen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group.

Eerst een PC-test in een afgezonderde ruimte. Daarna een persoonlijk gesprek waarbij wordt ingegaan op motivatie, cv, etc. Daarna een case die moet worden opgelost. Procedure was in het Nederlands, soms werd er overgeschakeld op het Frans of Engels.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in februari 2019.

Drie rondes, waarvan twee case interviews en 1 assessments. Ik had online gesolliciteerd voor een plek in de business course, daarna werd ik uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken. Er kon online een timeslot geselecteerd worden. De drie rondes duren telkens een uur en werden aaneensluitend gehouden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod
    Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group in februari 2019.

Advies geven aan klanten in een data science environment en hen bijstaan bij het ontwikkelen van complexe modellen. Verder het maken van predictive modellen en het testen ervan en vermelden hoe de trainingsfase verloopt

• Wat zijn uw bruto loon verwachtingen?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in november 2018.

De procedure bestaat in de eerste ronde uit het vervullen van een computertest, en 2 case interviews met personen uit verschillende practices. De tweede ronde bestaat uit opnieuw 2 case interviews. De case interviews worden vervolledigd met persoonlijke vragen over motivatie en ervaring

• Geef een voorbeeld van wanneer je een groep naar een hoger niveau tilde   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel (België)) in oktober 2018.

Dit bestaat uit 2 rondes. De eerste ronde bestaat uit een computertest en 2 interviews met project managers. Ronde 2 krijg je een written case en een gewone case, interviewers zijn principals.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Online aandragen van CV en cijferlijsten middelbare school en universiteit. Op basis hiervan eerste selectie. Vervolgens tele-conference presenatie over hoe een case interview het beste aangepakt kan worden. Dan op sollicitatiedag zelf eerst twee case interviews en vervolgens een persoonlijk gesprek om af te sluiten met een intelligentietest.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam) in oktober 2017.

Na de online selectie, kan je worden uitgenodigd voor de case interviews. Deze bestaan uit twee rondes. Zelf ben ik na de eerste middag afgevallen. Hierin moet je 2 case interviews doen (met twee verschillende interviewers), waarbij 20 minuten persoonlijke motivatie en vragen worden benadrukt. Hierna wordt er een case voorgelegd, die je dient te structureren en op te lossen. Verder, na deze case interviews, zal je nog een online test moeten afronden op kantoor van ongeveer 45 minuten. Hierin wordt snel begrijpend grafieken en tabellen en teksten (af)lezen getest.

• Waarom denk je dat je jezelf het beste verder kan ontwikkelen bij BCG?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Colombia)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Colombia)) in september 2017.

Na het invullen van het online aanmeldingsformulier uitgenodigd voor eerste ronde: online casevragen beantwoorden en twee live case interviews. De online vragen zijn niet erg moeilijk, maar je hebt ook niet veel tijd dus het loont om snel door te werken. De live case interviews begonnen met een kort persoonlijk gesprek en vragen naar motivatie, vervolgens typische cases gedaan.