Vragen tijdens solliciteren bij CGI | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij CGI

Laatst bijgewerkt 1 aug. 2018

3,0

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (6), Engels (1364), Frans (120), Duits (11)

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij CGI (Amstelveen) in februari 2011.

drie gesprekken met achtereenvolgens aanstaande manager, aanstaande collega en aanstaande afdelingsdirecteur. CV was al bestudeerd, gesprekken waren open en er werd uitgelegd hoe de organisatie in elkaar zit, welke arbeidsvoorwaarden er waren en hoe men werkt. Na het derde gesprek kreeg ik direct een aanbod op papier waarin duidelijk alle arbeidsvoorwaarden gemeld werden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Anonieme werknemer in Amstelveen

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij CGI (Amstelveen) in juni 2013.

Snel en duidelijk. 1 gesprek met mogelijke manager over bedrijf en onderzoek match met bedrijf. Daarna was er een gesprek met een mogelijke teamgenoot met daarin vooral toetsing op inhoudelijke kennis. Als laatste een kort gesprek met senior manager die daarna aanbod meegaf. Drie gespreken bij elkaar 3 uur.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Software Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij CGI (Rotterdam) in juli 2015.

Selected for a follow-up interview 2 months after an university job fair, the face-to-face interview took about 3 hours, with two persons. The discussions were mainly about my previous work experience, and potential work scenarios within the company.

• Describe how have I interacted with my co-workers in my previous teams.   Vraag beantwoorden

Neutrale ervaring

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij CGI (Amsterdam).

Allereerst een intake bij de recruiter. Vervolgens voorgesteld aan de werkgever, waarna de uitnodiging volgde voor het interview. Interview met HR manager en met de directe manager. Deze interviews werden gevolgd door interviews met een aantal collega's. Het proces werd afgerond met een review check.

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij CGI.

De procedure bij CGI is zeer bedroevend te noemen. Na het solliciteren is mij beloofd dat er binnen een geringe tijd contact zou worden opgenomen. Na meerdere herinneringen te hebben verstuurd, was het 3 maanden later eindelijk zover. Eindelijk kon ik op gesprek komen. De sollicitatie bestaat uit tweetal rondes waarbij ik een kennismakingsgesprek had en vervolgens een diepgaand gesprek aangaande de functie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Cyber Security Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij CGI (Rotterdam).

De sollicitatieprocedure bestond uit twee opeenvolgende gesprekken met respectievelijk twee managers en een Sr. consultant die het technische assessment uitvoerde. Tijdens het eerste gesprek werd er veel over CGI verteld en werden de standaard vragen gesteld, zoals waarom je voor CGI hebt gekozen.

Zelf ben ik nog steeds in de war over wat er tijdens het technisch assessment gebeurde; de Sr. consultant had duidelijk geen flauw idee wat mijn achtergrond was en had ook geen vragen voorbereid. Daarnaast had deze persoon geen eerdere ervaring met het aannemen van sollicitanten en werden er een aantal negatieve persoonlijke opmerkingen gemaakt (zie o.a. de sollicitatievragen).

• Weet je waar ik me zorgen over maak? Ik zie geen bijbanen of iets dergelijks terug in je CV.   Vraag beantwoorden
    • Operating Systems. (dit leest u correct; ook ik vroeg de consultant wat nou eigenlijk de vraag was. De interviewer dacht hierop dat ik me onder de vraag uit wou praten)   Vraag beantwoorden

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (1364), Frans (120), Duits (11)