Vragen tijdens solliciteren bij Centric | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Centric

Sollicitaties bij Centric

2,6

Reviews geschreven in het:Nederlands (7), Engels (5)

Neutrale ervaring

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (Amsterdam) in januari 2019.

De wervings en sollicitatieproces waren erg makkelijk. Het was niet moeilijk om in contact te komen met iemand die met mij wilde spreken. 1 belletje en ik werd meteen doorgezet naar de betreffende persoon met wie ik over kon praten. Later werd ik teruggebeld en kon ik al op gesprek komen.

Neutrale ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (Moordrecht) in augustus 2018.

Redelijk. Eerst kennismakingsgesprek telefonisch. Hierna op gesprek gekomen om kennis te maken met mijn line-manager. Vervolgens heb ik een assessment gemaakt en deze gepitcht voor een recruiter en mijn linemanager. Vervolgens circa 3 weken moeten wachten op het antwoord en aangenomen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Innovation Manager

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Moordrecht

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (Moordrecht) in augustus 2018.

Vrij gehaast traject met steeds wisselende aanwezige personen en contactpersonen. Na een tweetal gesprekken moest ik een case voorbereiden en in een presentatie toelichten. Na de presentatie nam de vaart in het traject af. Uiteindelijk op vrijmiddag (vermoedelijk net voor bij vrijmibo) afgewimpeld door middel van een telefoongesprek dat max. 1 minuut en 30 seconden heeft geduurd. De afhandeling toont in geen enkel opzicht gelijkenis met de tijd en moeite die in het voorbereiden van de case en de presentatie hebben gezeten. Al met al een zeer vreemde, onpersoonlijke en negatieve gang van zaken.

• Er werden meerdere stellingen voorgelegd waaruit een keuze moest worden gemaakt inclusief een argumentatie voor de keuze (bijv. eigen initiatief of het volgen van de procedures?).   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Recruiter

Anonieme werknemer in Hoogeveen

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (Hoogeveen) in april 2018.

Ik ben door een referral in contact gekomen met de functie. Na het opsturen van een CV en een telefonisch gesprek ben ik uitgenodigd. Ter plekke is mij een aanbieding gedaan welke ik geaccepteerd heb. Het aanbod was realistisch

• Vragen over mijn drive en ambitie werden veel gesteld. Daarnaast was er veel ruimte voor mij als persoon   1 antwoord

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (IJsselstein) in maart 2017.

Naar aanleiding van een telefoongesprek mijn CV opgestuurd. Daarna heeft er een kennismakingsgesprek plaatsgevonden. Daarna een tweede gesprek met een .NET specialist (intern) voor een meting m.b.t. niveau.
    Het laatste gesprek was een arbeidsvoorwaardelijk gesprek.
    Zeer positief gesprek waarbij de recruiter een belangrijke rol heeft gespeeld in het hele proces. Ik werd elke dag (!) even op de hoogte gehouden over de status en eventuele vervolgstappen.

• Vraag: Wat is jouw verwachting wat betreft de functie? Wat moet je in huis hebben en waarom denk je dat juist deze functie voor jou geschikt zou kunnen zijn?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (IJsselstein) in juni 2014.

In drie gesprekken zijn we gekomen tot een vast dienstverband.
    Vooraf word je cv beoordeeld (er zijn weinig mensen die echt op een sollicitatie komen dus zorg dat je cv op orde is.). Na goedkeuring van het cv kom je op sollicitatie gesprek. De HR-medewerker en een manager nemen dit gesprek af. Zij kijken meer naar het persoonlijke vlak. "Pas je in de club". Als dit gesprek goed is verlopen volgt een vervolg gesprek die meer ingaat op de benodigde vaardigheden. Doormiddel van een check list wordt een spar sessie gehouden. Hierbij hoef je niet alles te weten maar je wordt wel geacht over een aantal zaken kunnen meedenken.
    Dan volgt de laatste fase het aanbieden van een contract.

• Vertel iets over jezelf. Wat wil je bereiken bij Centric.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Teamleider

Anonieme werknemer in Eindhoven

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Centric (Eindhoven) in december 2013.

Je krijgt 2 gesprekken met managers. Je krijgt uitleg over de organisatie en er wordt naar je motivatie gevraagd. Afhankelijk van je functie moet een VOG worden aangevraagd omdat ze erg veel met lokale overheden werken, de kosten hiervoor worden vergoedt.

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (5)