Vragen tijdens solliciteren bij Coolblue | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Coolblue

Sollicitaties bij Coolblue

2,9

Reviews geschreven in het:Nederlands (62), Engels (30)

Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue in augustus 2017.

Eerste stap is het versturen va je cv en motivatiebrief. Vervolgens krijg je een telefonische gesprek met de recruiter. Als dat positief verloopt moet je een online assessment maken. Als je score hoog genoeg is, word je uitgenodigd om op gesprek te komen. Als dat positief verloopt wordt je uitgenodigd voor het laatste gesprek. Laatste gesprek bestaat uit een interview en een case.

Reactie van Coolblue

28 nov. 2017

Hoi sollicitant,

Bedankt voor je feedback. Laat het ons vooral weten als je jouw feedback nog met ons wilt bespreken. Je kan e-mailen naar lotte.vanvelzen@coolblue.nl. Je gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Met vriendelijke groet,
    Lotte - Recruitment Specialist Employer Branding

Sollicitatiegesprek voor de functie Social Media

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in oktober 2017.

Ik vond de vacature online via werkenbijcoolblue.be, vulde de online sollicitatiemodule in en stuurde zo mijn cv en een motivatiebrief op naar de recruiter. Toen kreeg ik eerst telefoon van de recruiter om een gesprek met mijn leidinggevende in te plannen. Dat gebeurde de dag nadien. Op basis daarvan werd ik uitgenodigd op het hoofdkantoor in Rotterdam voor een proefopdracht en een face-to-facegesprek met 2 leidinggevenden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Starter

Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue.

De sollicitatie ging online via werkenbijcoolblue.nl door middel van CV en motivatiebrief. Na drie weken werd ik gebeld en een telefonisch interview ingepland. Vervolgens maak je een assessment, voer je een gesprek op kantoor, en vervolgens een tweede gesprek met case.

• Waardoor denk je dat Coolblue zich onderscheidt ten opzichte van andere e-commerce bedrijven?
      Waaruit blijkt dat je affiniteit hebt met e-commerce?
      Benoem een commercieel succes in je carrière.
      Waaruit blijkt dat je een winnaarsmentaliteit hebt?
      Benoem je salarisindicatie.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Buyer

Anonieme werknemer in Rotterdam

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam).

Eerste gesprek met recruiter en andere buyer. Dit gesprek was vooral ter kennismaking en om te kijken wat mijn motivatie was. Ik kreeg aan het eind van het gesprek al te horen dat ik welkom was voor een tweede gesprek.

Het tweede gesprek was eerst een case en vervolgens het bespreken van de case met een leadbuyer en categorymanager. De case sluit goed aan bij de dagelijkse bezigheden van een buyer. Het gesprek ging vooral over motivatie en welke productgroepen mij aanspreken. Insteek was relaxed en open.

Sollicitatiegesprek voor de functie Buyer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in februari 2017.

Om te solliciteren heb ik een brief verstuurd via de website van Coolblue. Na deze brief was er een kort telefonisch gesprek waarin de functie kort is besproken en aan de hand van dit gesprek is een uitnodiging gekomen voor het eerste sollicitatiegesprek op het hoofdkantoor. Dit sollicitatiegesprek vond echter plaats met twee Stock Planners in plaats van een Stock Planner en een recruiter, en dit was te merken. Ik vond het zelf een erg slecht sollicitatiegesprek waarbij er weinig goede vragen werden gesteld waarbij je kon laten zien wat je echt vond van de functie en het bedrijf. Uiteindelijk heb ik hierdoor een negatieve reactie gehad en ben ik niet uitgenodigd voor een tweede gesprek.

• Wat denk je dat je werkzaamheden bij deze functie zijn?   1 antwoord

Reactie van Coolblue

7 mrt. 2017

Beste sollicitant,

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. Zo weten we wat onze sollicitanten ervaren, en dat vinden we belangrijk. Want dankzij jouw feedback kunnen we onze sollicitatieprocessen elke dag een beetje beter maken.

Met vriendelijke groet,

Katja van den Wollenberg, Recruitment Specialist bij Coolblue

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in juli 2018.

De sollicitatieprocedure duurde in totaal iets van 6 weken. Na elke ronde kreeg je snel of direct een terugkoppeling en wist je waar je stond. Het begon met een telefonisch interview, daarna een assessment, eerste gesprek en daarna nog een case en het tweede gesprek met 2 senior managers. Gedurende de hele procedure was het contact altijd erg fijn en kon je jezelf zijn. Vooral de laatste gesprekken werd je wat meer (inhoudelijk) getest en werd het je iets moeilijker gemaakt wat denk ik goed is.

• Waarom wil je juist bij Coolblue werken?   1 antwoord
    • Geef een voorbeeld (STAR) hoe jij projecten aanpakt.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Team Lead

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in januari 2017.

Eigenlijk helemaal in lijn met wat je van een bedrijf als Coolblue mag verwachten. Ik heb mijn sollicitatieprocedure als snel, grondig en transparant ervaren. Vriendelijke behulpzame recruiter die niet opdringerig was. Een duidelijk proces zodat ik goed wist waar ik aan toe was.

Sollicitatiegesprek voor de functie Customer Service Agent

Anonieme werknemer in Wilrijk (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Wilrijk (België)) in april 2016.

Er waren 2 gesprekken met HR en de hiring manager. De gesprekken waren altijd los en erg eerlijk. Binnen de week was ik aangenomen, dus geen twijfel of lang wachten.

Sollicitatiegesprek voor de functie Data Analyst

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue.

Naar aanleiding van een openstaande vacature heb ik de recruiter gemaild met korte uitleg en CV, waarna snel een telefoongesprek volgde. Het telefoongesprek verliep erg stroef, de recruiter werkte een gestandadiseerde vragenlijst in plaats van het gesprek aan te gaan, en leek er zelf niet echt heel veel zin in te hebben. Omdat de recruiter ieder antwoord afdeed met 'oke' en er geen ruimte was voor vragen van mijn kant gaf dit gesprek mij ook niet echt nieuwe inzichten. De kers op de taart was de vraag naar een salariseis, wat ik voor een eerste gesprek van krap tien minuten aan de vroege kant vond. Dit heb ik ook aangegeven, maar de recruiter moest per se een getal horen en heeft uiteindelijk zelf een voorstel gedaan voor het salaris bij een junior niveau. Dit sloot helaas niet aan op zowel de eisen in de vacature als mijn ervaring. Vervolgens de afspraak gemaakt dat de recruiter snel weer contact op zou nemen, wat uiteindelijk niet gebeurd is.

Sollicitatiegesprek voor de functie Online Marketing

Kandidaat voor anonieme sollicitatie

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue in januari 2017.

The procedure stipulated online was not coherent with the actual procedure followed by the recruiter. If you pass the telephone interview, rather than either being invited for the first face-to-face interview as stipulated online, or not, you first had to fill out an IQ test. The score of this test is then used to determine the next steps in the procedure despite the fact you might have great work experience or a very relevant degree alligning with the level of educational background the role is for. This seems all irrelevant and it all comes down to that one moment in time when the test is filled out.

Dissappointing as they might have missed some great talents!