Vragen tijdens solliciteren bij Coolblue | Glassdoor.nl

Vragen tijdens solliciteren bij Coolblue

Sollicitaties bij Coolblue

2,9

Reviews geschreven in het:Nederlands (56), Engels (28)

Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue in augustus 2017.

Eerste stap is het versturen va je cv en motivatiebrief. Vervolgens krijg je een telefonische gesprek met de recruiter. Als dat positief verloopt moet je een online assessment maken. Als je score hoog genoeg is, word je uitgenodigd om op gesprek te komen. Als dat positief verloopt wordt je uitgenodigd voor het laatste gesprek. Laatste gesprek bestaat uit een interview en een case.

28 nov. 2017

Hoi sollicitant,

Bedankt voor je feedback. Laat het ons vooral weten als je jouw feedback nog met ons wilt bespreken. Je kan e-mailen naar lotte.vanvelzen@coolblue.nl. Je gegevens worden... Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Social Media

Anonieme werknemer in Rotterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in oktober 2017.

Ik vond de vacature online via werkenbijcoolblue.be, vulde de online sollicitatiemodule in en stuurde zo mijn cv en een motivatiebrief op naar de recruiter. Toen kreeg ik eerst telefoon van de recruiter om een gesprek met mijn leidinggevende in te plannen. Dat gebeurde de dag nadien. Op basis daarvan werd ik uitgenodigd op het hoofdkantoor in Rotterdam voor een proefopdracht en een face-to-facegesprek met 2 leidinggevenden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Starter

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue.

De sollicitatie ging online via werkenbijcoolblue.nl door middel van CV en motivatiebrief. Na drie weken werd ik gebeld en een telefonisch interview ingepland. Vervolgens maak je een assessment, voer je een gesprek op kantoor, en vervolgens een tweede gesprek met case.

• Waardoor denk je dat Coolblue zich onderscheidt ten opzichte van andere e-commerce bedrijven?
      Waaruit blijkt dat je affiniteit hebt met e-commerce?
      Benoem een commercieel succes in je carrière.
      Waaruit blijkt dat je een winnaarsmentaliteit hebt?
      Benoem je salarisindicatie.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Buyer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in februari 2017.

Om te solliciteren heb ik een brief verstuurd via de website van Coolblue. Na deze brief was er een kort telefonisch gesprek waarin de functie kort is besproken en aan de hand van dit gesprek is een uitnodiging gekomen voor het eerste sollicitatiegesprek op het hoofdkantoor. Dit sollicitatiegesprek vond echter plaats met twee Stock Planners in plaats van een Stock Planner en een recruiter, en dit was te merken. Ik vond het zelf een erg slecht sollicitatiegesprek waarbij er weinig goede vragen werden gesteld waarbij je kon laten zien wat je echt vond van de functie en het bedrijf. Uiteindelijk heb ik hierdoor een negatieve reactie gehad en ben ik niet uitgenodigd voor een tweede gesprek.

• Wat denk je dat je werkzaamheden bij deze functie zijn?   1 antwoord

7 mrt. 2017

Beste sollicitant,

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. Zo weten we wat onze sollicitanten ervaren, en dat vinden we belangrijk. Want dankzij jouw feedback kunnen we... Meer

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in juli 2018.

De sollicitatieprocedure duurde in totaal iets van 6 weken. Na elke ronde kreeg je snel of direct een terugkoppeling en wist je waar je stond. Het begon met een telefonisch interview, daarna een assessment, eerste gesprek en daarna nog een case en het tweede gesprek met 2 senior managers. Gedurende de hele procedure was het contact altijd erg fijn en kon je jezelf zijn. Vooral de laatste gesprekken werd je wat meer (inhoudelijk) getest en werd het je iets moeilijker gemaakt wat denk ik goed is.

• Waarom wil je juist bij Coolblue werken?   1 antwoord
    • Geef een voorbeeld (STAR) hoe jij projecten aanpakt.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Team Lead

Anonieme werknemer in Rotterdam
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in januari 2017.

Eigenlijk helemaal in lijn met wat je van een bedrijf als Coolblue mag verwachten. Ik heb mijn sollicitatieprocedure als snel, grondig en transparant ervaren. Vriendelijke behulpzame recruiter die niet opdringerig was. Een duidelijk proces zodat ik goed wist waar ik aan toe was.

Sollicitatiegesprek voor de functie Customer Service Agent

Anonieme werknemer in Wilrijk (België)

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Wilrijk (België)) in april 2016.

Er waren 2 gesprekken met HR en de hiring manager. De gesprekken waren altijd los en erg eerlijk. Binnen de week was ik aangenomen, dus geen twijfel of lang wachten.

Sollicitatiegesprek voor de functie Data Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue.

Naar aanleiding van een openstaande vacature heb ik de recruiter gemaild met korte uitleg en CV, waarna snel een telefoongesprek volgde. Het telefoongesprek verliep erg stroef, de recruiter werkte een gestandadiseerde vragenlijst in plaats van het gesprek aan te gaan, en leek er zelf niet echt heel veel zin in te hebben. Omdat de recruiter ieder antwoord afdeed met 'oke' en er geen ruimte was voor vragen van mijn kant gaf dit gesprek mij ook niet echt nieuwe inzichten. De kers op de taart was de vraag naar een salariseis, wat ik voor een eerste gesprek van krap tien minuten aan de vroege kant vond. Dit heb ik ook aangegeven, maar de recruiter moest per se een getal horen en heeft uiteindelijk zelf een voorstel gedaan voor het salaris bij een junior niveau. Dit sloot helaas niet aan op zowel de eisen in de vacature als mijn ervaring. Vervolgens de afspraak gemaakt dat de recruiter snel weer contact op zou nemen, wat uiteindelijk niet gebeurd is.

Sollicitatiegesprek voor de functie E-Commerce Specialist

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Rotterdam
    Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Rotterdam) in oktober 2017.

Eerst motivatiebrief + CV opgestuurd, toen telefonische intake, Online assessment test en eerste gesprek gehad. Zorg ervoor dat de motivatie waarom bij Coolblue solliciteren helder is. Tweede gesprek helaas niet voor doorgelaten, omdat ik te weinig ervaring had en een aantal gerichte functiespecifieke vragen niet wist.

• Hoe begeleidt Coolblue de klant naar de beste aankoop?
      Uit een assortiment van duizenden laptops, welke kiest Coolblue die ze aanbieden?   1 antwoord

28 nov. 2017

Hoi sollicitant,

We vinden transparantie erg belangrijk. Bedankt voor je feedback. Dankzij feedback zoals deze kunnen we iedere dag een beetje beter worden.

Met vriendelijke groet,
    Lotte... Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Sales Advisor

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Wilrijk (België)
    Afgewezen aanbod

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 6 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Coolblue (Wilrijk (België)) in juli 2014.

2 gesprekken gehad. Bij het tweede gesprek 3 uur moeten wachten op iemand van de HR. Tijdens gesprek wordt enkele keren gewezen op het kloppen van lange en onregelmatige dagen. Daarnaast vermeldt de man van HR dat alle werknemers bij CoolBlue 'sportmannen' zijn.

• Zeer algemeen gesprek, weinig doordachte vragen. Competenties vermeldt op het CV wordt niet gecontroleerd.   Vraag beantwoorden

24 apr. 2017

Beste sollicitant, allereerst wil ik je bedanken voor je review. Het is weliswaar geen positieve review, maar een van de belangrijkste kernwaarden van Coolblue is dat we elke dag een beetje beter... Meer